Super killen räddade oss.
Granquist den 2009-12-20 15:12
Då är teamspeak online igen och om några timmar (hoppas jag) så är det samma config och kanaler som gäller också. Ett stort tack till supramk3killen för det.
Teamspeak nere..
Granquist den 2009-12-19 09:41
Då jag flyttar till Mexico kan jag inte längre drifta teamspeak servern. Vi jobbar på lösningar och hoppas ni kan njuta av använda ingame voicen. Alternativt ge er till tåls ett par dagar tills en lösning är fixad.
1.05 är på g och fetare än Babben Larsson
Granquist den 2009-12-13 19:20
Ny rejäl patch kommer som innehåller en AH64, bara där är det värt att börja hamra F5 och hoppas på bli först med tanka. Men lägg till sen kommer en kampanj där man är pilot, en kampanj med 7 olika slut. Detta är varför vi älskar Bohemia och köper "beta" spel som är ofärdiga. Man blir ju bara glad :)
A.C.E 2 Beta släppt
subroc den 2009-12-07 20:31
Today we would like to announce our Public Beta Release.
We intend to keep updating our Mod on a daily basis in this Public Beta stage.
We do this to get as much feedback and bug reports as possible, as soon as possible, and provide everyone the latest code to test.
This means the development will be ongoing, new improvements and additions will arrive as we go.
BI Forum Thread
We intend to keep updating our Mod on a daily basis in this Public Beta stage.
We do this to get as much feedback and bug reports as possible, as soon as possible, and provide everyone the latest code to test.
This means the development will be ongoing, new improvements and additions will arrive as we go.
BI Forum Thread
Bättre ljud i Operation Arrowhead?
Rawr den 2009-12-01 19:50
Trots att ljudet i ArmA2 fått sig en uppsving i jämförelse med Armed Assault är många fortfarande inte helt tillfredsställda med ljudeffekterna. Nyligen har det släppts information på BIS hemsida, sidan som är riktad mot företag, som talar för att ljudet i Operation Arrowhead kan komma att förbättras rejält. Enligt hemsidan har Bohemia Interactive börjat spela in sina ljudeffekter själva. Här är ett intressant ljudklipp från sidan.
Någon fyndig person på BIS Forums ställde frågan, hur det kommer sig att dessa ljudeffekter inte fick vara med i ArmA2?
BI CEO, Marek Spanel svarar: "Well, perhaps because shown audio recording session was for Arma 2: Operation Arrowhead, and that game is not out yet? There were already few real world recording sessions and more are planned. We hope in the finished game it will be worth the effort but you have to wait few more months.
On the other hand, one of the problems is that you may need to make our games sound louder than rest in order to hear it the way we made it.
To get a bit better understanding, we prefer to keep full dynamic range of real world over dynamic compression (that is considered as great sound by many users for some reason: they perceive the sound louder but there is a price paid: loss of detail and accuracy). This is quite interesting general problem not affecting only games, probably best illustrated here:
Loudness war at wikipedia.org"
Här kan det läsas mer om BIS ljudinspelningar.
Någon fyndig person på BIS Forums ställde frågan, hur det kommer sig att dessa ljudeffekter inte fick vara med i ArmA2?
BI CEO, Marek Spanel svarar: "Well, perhaps because shown audio recording session was for Arma 2: Operation Arrowhead, and that game is not out yet? There were already few real world recording sessions and more are planned. We hope in the finished game it will be worth the effort but you have to wait few more months.
On the other hand, one of the problems is that you may need to make our games sound louder than rest in order to hear it the way we made it.
To get a bit better understanding, we prefer to keep full dynamic range of real world over dynamic compression (that is considered as great sound by many users for some reason: they perceive the sound louder but there is a price paid: loss of detail and accuracy). This is quite interesting general problem not affecting only games, probably best illustrated here:
Loudness war at wikipedia.org"
Här kan det läsas mer om BIS ljudinspelningar.
Svedala..
Granquist den 2009-11-28 13:31
Inget speciellt egentligen, men jag, oden och Subroc började fixa till lite så vi har en mer svensk ö att spela på. Det är alltså Chernarus omgjord till använda svenska namn/skyltar.
Folk får gärna bidrar med nya modeller, så bytar vi ut efterhand. Finns även en liten ny kyrka men i princip bara vägskyltarna i denna versionen som skiljer.
Ladda hem Svedala (70 mb)
Folk får gärna bidrar med nya modeller, så bytar vi ut efterhand. Finns även en liten ny kyrka men i princip bara vägskyltarna i denna versionen som skiljer.
Ladda hem Svedala (70 mb)
Seriösa tidningar är seriösa..
Granquist den 2009-11-12 13:12
Vi har tidigare rapporterat om att Fragzone inte lyckats göra en så bra recension på OFP2. Trots de skall vara största spelsidan i Sverige, vad som kan tyckas förvåna är att Dagens nyheter lyckas betydligt bättre att skriva fakta och balanserat.
Ta del av DN.se's recension
Ta del av DN.se's recension
Vem behöver digital kompass?
Granquist den 2009-11-09 16:17
Nu kommer programmet som lär dig hitta norr med hjälp av stjärnorna i ArmA 2. Så nästa gång du förlorar kompassen, klockan, NVG så kan du iallafall gå hem till basen.
Det är så coolt.. och möjligen användbart på riktigt också.
SWEDGE'S STAR NAVIGATION
This free flash application quiz teaches you how to find north in Arma 2 without a compass, using the stars.
Installation
Extract zip contents to a folder and run Launch_Quiz.exe
Credits & Thanks
AEF [2CAV] http://www.aef-hq.com.au
Download
Here (7MB).
Det är så coolt.. och möjligen användbart på riktigt också.
SWEDGE'S STAR NAVIGATION
This free flash application quiz teaches you how to find north in Arma 2 without a compass, using the stars.
Installation
Extract zip contents to a folder and run Launch_Quiz.exe
Credits & Thanks
AEF [2CAV] http://www.aef-hq.com.au
Download
Here (7MB).