Visa ämne
Orientering för nykomlingar?
|
|
Publicerat 2013-10-02 23:21
|
|
Hej Upptäckte er grupp jag tröttnat på försöka hitta lite organiserat multigamer-strid i ARMA3. Att spela själv är inte så intressant. Har därför lagt mest till på multigaming med RST. Men efter att ha sett några filmer när ni spelar Arma3 blev jag ännu mer intresserad. Dock blir jag överväldigad av all info som finns här om teamspeak, SFP, etc. Har läst FAQ och lite annat på forumet men känner mig trots allt vilsen. Sugen på att delta i ett uppdrag, men obekväm om jag får till allt rätt och kan bidra. Så jag efterlyser om någon av er kan ge en liten introduktion och guide mig fram i denna för mig nya värld? mvh Christer |
|
|
|
Publicerat 2013-10-02 23:57
|
|
Då jag själv är ganska ny så kan jag säkert hjälpa dig lite på traven . Lättaste sättet att börja är att skriva upp dig på ett OP (ta en simpel roll i en grupp, inte som gruppledare eller liknande) och ladda ner SFP och ACRE zip filerna (dom är stora så se till att göra detta en bra tid innan du ska spela för första gången). När du gjort detta är det dags att ladda ner Teamspeak och försöka komma in i servern. Väl inne på servern kommer du förhoppningsvis möta på någon hjälpvänlig individ som förklarar vart du ska packa upp zip filerna för ACRE och SFP. Nu gäller det bara att dyka upp dryga timmen innan OP börjar så att du hinner testa så att dina addons funkar och lattja runt med lite avslappnad PvP. A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
|
|
|
|
Publicerat 2013-10-02 23:59
|
|
Värt att nämna är att allt kommer att krångla och det är bara att ta det med en nypa salt! Welcome to the world of Arma! A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
|
|
|
|
Publicerat 2013-10-03 00:06
|
|
Välkommen! Du kommer säkert att trivas!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2013-10-03 00:43
|
|
Tack för snabb respons. Jag skäms för att fråga om sådant som säkert är självklarheter för er; men WTF. 1. Jag har hittat olika versioner av SFP, vilken version gäller? Samt olika beskrivningar på hur den ska installerad. 2. Sedan blir jag osäker på vad som är vad; jag fick intrycket av att ACRE är teamspeak. OM inte, vad är det då? 3. Var hämtar jag teamspeak? Antagligen finns utförliga instruktioner här på sajten som besvarar frågorna ovan; men jag förlorade orienterngen eftersom nibland refererar till ARMA2 och en del andra spel. Ska försöka joina nästa uppdrag om jag får ordning på de olika ad-on tills dess. Hoppas jag kan bidra. Det är snart 40 år sedan jag gjorde lumpen, då som signalmatros i flottan samt i olika kustförband på kustradarstationer. Fick utbildning på RA800. http://www.ka2.se...ra800.html |
|
|
|
Publicerat 2013-10-03 00:56
|
|
Jag gjorde nyligen en guide, den är väl i råform nu så kommer väl ändras och fixas mera med imorn när jag har ork och inte halvsomnar vid datorn Min guide > http://anrop.se/forum/viewthread.php?...ad_id=1904 Men som svar på dina frågor iaf. 1. Olika versioner på SFP, det stämmer vi har olika versioner beroende på vad man tänkte göra. Tänkte man mest speltesta spelet så finns det en öppen version som alla kan testa och spela med. Sen har vi en version vi speltestar och kör lite internt vid våra operationer tex.. testar nya fordon, vapen osv. Den mest aktuella är den som finns här på sidan och lösenordet kan jag PMa dig. 2. ACRE är ett tillägg till Teamspeak, ett addon i Arma3 som gör att radios blir mycket mera verkliga med avstånd och ljud. Men även vanligt prat blir i 3d. Så ACRE är ett addon. Teamspeak är snack/chat programet så vi kan prata med varandra. Båda är ett måste att ha 3. Ladda hem teamspeak > http://www.teamspeak.com/?page=downloads |
|
|
|
Publicerat 2013-10-03 01:22
|
|
Hej och välkommen till Anrop Har ett litet tillägg till 1. Här på Anrop håller de flesta som bygger Swedish Forces Pack (SFP) modden till. Vilket ibland kan göra att de blir lite rörigt för dom som inte ingår i "utvecklings" gruppen.Vi kan ibland sitta och prata om något som inte är släppt för speltest ännu. Men den version av SFP som man kan ladda ner när man är registerad är 95% av tiden den senaste utvecklings versionen, vilket ibland innebär att inget funkar |
|
|
|
Publicerat 2013-10-03 07:29
|
|
Christer Rindeblad... Datormagazins grundare och den man som förmodligen format och influerat det som lett fram till mitt nuvarande intrese och yrkesliv. Starstruck! För att hålla oss till ämnet, så körs det ju lite mindre operationer ibland innan en större, där man har tid att testa inställningar o.s.v. Så man inte behöver komma oförberedd (även om det tycks hända ändå). Dessutom, är i mitt tycke, det bästa med anrop den mer lättsamma inställningen till vad som ändå är seriös mp. Det kan gå snett och någon kan göra fel, men det är inte hela världen. Det och folket, med den speciella humorn gör att jag känt mog mycket varmt välkommen här. Det är alltid nån som kan hjälpa till också på teamspeak om man skall installera addons eller liknande. |
|
|
|
Publicerat 2013-10-03 09:19
|
|
Citera rindeblad skrev: Välkommen. Mina tips är som följer. 1. Du kommer begå misstag vilket kommer göra någon sur, sånt händer 2. Någon kommer begå misstag vilket kommer göra dig sur, sånt händer 3. Våga fråga, se till bara att det är en relevant fråga så kommer det relevanta svar (Nu är inte du en av dom, men yngre verkar ha svårt för relevans) 4. Tycker du något är fel, säg det till gruppen eller personen, enda sättet att kunna ändra person eller grupp. 5. Ta det för vad det är, ett spel. Vissa (Ibland jag) tar ArmA på största blodigaste allvar (ibland not so much), försök hitta balansen mellan simulera och spela. 6. Våga roleplay, inte ofta någon av oss gör det, men när det händer så tycker jag det är otroligt kul Första misstaget jag gjorde med Anrop: Hade ingen aning vad en skyttelinje var då jag inte gjort lumpen eller har några andra erfarenheter av det militära, detta resulterade att jag istället satte mig och luktade i rumpan på gruppchefen tills jag insåg vad skyttelinje betydde. Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-10-04 22:33
|
|
Lite senkommet men ändå... Välkommen Rindeblad, kul du hittat hit! Jag hoppas du kommer att trivas i vår mysiga gemenskap som består av en rätt god blandning folk från olika landsändar och åldrar. Så länge du har glimten i ögat så kommer du passa in perfekt! Återigen, välkommen |
|
|
Gå direkt till forum: |