Visa ämne
SFP-bloggen
|
|
Publicerat 2015-05-11 15:11
|
|
Finns det eller planeras det en Ak5 Bertil ?
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima |
|
|
|
Publicerat 2015-05-11 15:30
|
|
Snyggt som fan Ulfen
|
|
|
|
Publicerat 2015-05-11 15:38
|
|
Citera trajanus skrev: jo många inom SFP som vill ha den.. men tyvärr bara vi som har tummen mitt i handen. Om någon samlar ihop en massa bra bilder osv och packar ihop i en zip fil så kan vi försöka få Echo eller Ulfen att göra det när de är klar med sina respektive projekt. Sen skulle ett uppdaterat aimpoint vara trevligt också. |
|
|
|
Publicerat 2015-05-11 16:37
|
|
http://www.soldf....dn_ak5.jpg ;-) | |
|
|
Publicerat 2015-05-11 22:01
|
|
alltså de bilderna är så otroligt lågupplösta så jag kan lika väl måla något i paint.. EDIT. Ber om ursäkt om jag låter otacksam, men att googla ak5b och ta första träffen klarar vi också. Att jaga reda på lite bra ref tar dock någon timme.. Redigerat av Granquist den 2015-05-11 22:12 |
|
|
|
Publicerat 2015-05-11 22:22
|
|
Tweakat färgerna lite mer och även fått dit det främre greppet |
|
|
|
Publicerat 2015-05-11 23:10
|
|
Förjävligt snyggt Ulfen! Får nästan en tår i ögat. Om du ids sen, tror du att du kan göra någon slags kortfattad pipeline/workflow beskrivning så att vi andra kan försöka hålla en konsekvent standard? Exempelvis dina tankegångar när du jobbat med den, hur många trianglar/polygoner du använt, i vilken ordning du arbetat och hur du har fördelat upplösningen på texturerna/uv-mappen. Känns som att ribban höjts rejält YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-05-12 01:59
|
|
Har letat runt på schyssta bilder på Ak5b i över 2 timmar nu...hittar inga som är sådär perfekta. Får väl kolla med förrådet Ing2 ifall de har nån liggandes på lager eller kolla med P4 ifall det går att fota hos dom.
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima |
|
|
|
Publicerat 2015-05-21 20:23
|
|
Pistol 88 (Glock 17) - Highpoly W.I.P Spränghandgranat 07 Har kastat ihop lite saker de senaste dagarna. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-05-22 08:06
|
|
@Echo, Om ulfen gör en pipeline guide, eller vem som än gör det så skulle jag gärna vilja se den med! | |
|
|
Publicerat 2015-05-25 10:09
|
|
Citera Tordin skrev: Mina metoder är lite utdaterade misstänker jag, så vet inte ifall jag skulle lära ut 'fel' isåfall. - - - Här är lite fräscha bilder på Pistol 88 med TLR-2 ficklampa. Inte helt färdiga, men det börjar ta sig. Tror jag var lite feg med användandet av polygoner i lowpoly-modellen, så jag kanske gör om några delar och fläskar på mer. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-05-25 10:51
|
|
Echo, du kan nog ösa på rejält med polygoner va gäller low polyn. Hur är det med normal maps osv. Gör du först high poly och bakar ner för att få mjuka edges osv eller kör du bara på "heightmaps" eller floaters så att säga? | |
|
|
Publicerat 2015-05-25 17:37
|
|
Ulfen, jag håller med. Ska nog göra om det mesta på lowpolyn och fläska på. Jag gör, sannerligen, en high-poly, bakar sedan ner den till low-polyn för både AO och Normal Maps. Tror aldrig jag använt en height-map i en spelmodell? Är det vanligt? I low-poly bilderna ovan så är normal-mapen inte med eftersom jag bara renderat den genom V-ray, och den ser allmänt lite konstig ut eftersom den inte har någon reflection/specular map. Jag har inget toolkit som gör att jag kan preview:a mina normal-maps. Har du något förslag på ett sådant som fungerar till 3Ds Max? YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-05-25 18:55
|
|
Citera Echo skrev: Marmoset toolbag finns det ju. Och http://viewportsh.../features/ om du vill använda i 3dsmax. Skicka gärna en bild på din high poly så får jag se hur den ser ut |
|
|
|
Publicerat 2015-05-25 21:43
|
|
Det där är highpoly-modellen. Plattan på sidan av greppet ersätter jag manuellt med en normal-map-noise i photoshop när jag behandlar texturerna. Jag använder xNormals för att baka Normal och AO maps. Något som ser galet ut? Ska kolla in Xoliul. Edit: Märkte att en grej vid lamp-fästet är där som inte ska vara det i bilden, så ignorera den. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-05-26 14:58
|
|
Citera Echo skrev: Echo kolla dina medelanden |
|
|
|
Publicerat 2015-05-31 01:00
|
|
Har gått segt för min del då ja inte hunnit jobba mycke på fritiden. Men m203an börjar närma sig iaf |
|
|
|
Publicerat 2015-05-31 10:31
|
|
stridsvagn 122 är så gott som klar men gör just nu 15 km/h med våra inställningar eller 170+ km/h med bis default. Söker efter brisse för jag fattar då inte komplexa motorer inställningar. |
|
|
|
Publicerat 2015-05-31 11:27
|
|
Hade du inte liknande problem förra gången du skulle lägga in 122an granQ? har för mig att du engagerade halva anrop för att leta efter vad som klickade den gången
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
|
|
|
|
Publicerat 2015-05-31 16:07
|
|
|
Gå direkt till forum: |