Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP-bloggen
Finns det eller planeras det en Ak5 Bertil ?
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima
Snyggt som fan Ulfen Smile

Citera

trajanus skrev:

Finns det eller planeras det en Ak5 Bertil ?


jo många inom SFP som vill ha den.. men tyvärr bara vi som har tummen mitt i handen.

Om någon samlar ihop en massa bra bilder osv och packar ihop i en zip fil så kan vi försöka få Echo eller Ulfen att göra det när de är klar med sina respektive projekt.

Sen skulle ett uppdaterat aimpoint vara trevligt också.
http://www.soldf....dn_ak5.jpg ;-)
alltså de bilderna är så otroligt lågupplösta så jag kan lika väl måla något i paint..

EDIT. Ber om ursäkt om jag låter otacksam, men att googla ak5b och ta första träffen klarar vi också. Att jaga reda på lite bra ref tar dock någon timme..
Redigerat av Granquist den 2015-05-11 22:12
Tweakat färgerna lite mer och även fått dit det främre greppet Smile

i.imgur.com/IuEs9Sd.jpg
Förjävligt snyggt Ulfen! Smile
Får nästan en tår i ögat.

Om du ids sen, tror du att du kan göra någon slags kortfattad pipeline/workflow beskrivning så att vi andra kan försöka hålla en konsekvent standard?
Exempelvis dina tankegångar när du jobbat med den, hur många trianglar/polygoner du använt, i vilken ordning du arbetat och hur du har fördelat upplösningen på texturerna/uv-mappen.

Känns som att ribban höjts rejält Smile
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Har letat runt på schyssta bilder på Ak5b i över 2 timmar nu...hittar inga som är sådär perfekta. Får väl kolla med förrådet Ing2 ifall de har nån liggandes på lager eller kolla med P4 ifall det går att fota hos dom.
[img]http://forgifs.com/gallery/v/Funny/George-Bush-dancing.gif.html[/img]
Mea Culpa, Mea Maxima
i.imgur.com/UyXSl6r.jpg
Pistol 88 (Glock 17) - Highpoly W.I.P

i.imgur.com/h3C12xT.jpg
Spränghandgranat 07

Har kastat ihop lite saker de senaste dagarna.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
@Echo, Om ulfen gör en pipeline guide, eller vem som än gör det så skulle jag gärna vilja se den med!

Citera

Tordin skrev:

@Echo, Om ulfen gör en pipeline guide, eller vem som än gör det så skulle jag gärna vilja se den med!


Mina metoder är lite utdaterade misstänker jag, så vet inte ifall jag skulle lära ut 'fel' isåfall.
- - -

Här är lite fräscha bilder på Pistol 88 med TLR-2 ficklampa. Inte helt färdiga, men det börjar ta sig.

i.imgur.com/VShf0Yt.jpg

i.imgur.com/w02phZY.jpg

Tror jag var lite feg med användandet av polygoner i lowpoly-modellen, så jag kanske gör om några delar och fläskar på mer.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos
Echo, du kan nog ösa på rejält med polygoner va gäller low polyn. Hur är det med normal maps osv. Gör du först high poly och bakar ner för att få mjuka edges osv eller kör du bara på "heightmaps" eller floaters så att säga?
Ulfen, jag håller med. Ska nog göra om det mesta på lowpolyn och fläska på.

Jag gör, sannerligen, en high-poly, bakar sedan ner den till low-polyn för både AO och Normal Maps. Tror aldrig jag använt en height-map i en spelmodell? Är det vanligt?
I low-poly bilderna ovan så är normal-mapen inte med eftersom jag bara renderat den genom V-ray, och den ser allmänt lite konstig ut eftersom den inte har någon reflection/specular map.

Jag har inget toolkit som gör att jag kan preview:a mina normal-maps. Har du något förslag på ett sådant som fungerar till 3Ds Max?
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos

Citera

Echo skrev:

Ulfen, jag håller med. Ska nog göra om det mesta på lowpolyn och fläska på.

Jag gör, sannerligen, en high-poly, bakar sedan ner den till low-polyn för både AO och Normal Maps. Tror aldrig jag använt en height-map i en spelmodell? Är det vanligt?
I low-poly bilderna ovan så är normal-mapen inte med eftersom jag bara renderat den genom V-ray, och den ser allmänt lite konstig ut eftersom den inte har någon reflection/specular map.

Jag har inget toolkit som gör att jag kan preview:a mina normal-maps. Har du något förslag på ett sådant som fungerar till 3Ds Max?


Marmoset toolbag finns det ju. Och http://viewportsh.../features/ om du vill använda i 3dsmax. Skicka gärna en bild på din high poly så får jag se hur den ser ut Smile
i.imgur.com/OVyUUCT.jpg

Det där är highpoly-modellen.
Plattan på sidan av greppet ersätter jag manuellt med en normal-map-noise i photoshop när jag behandlar texturerna.
Jag använder xNormals för att baka Normal och AO maps.
Något som ser galet ut?

Ska kolla in Xoliul.


Edit: Märkte att en grej vid lamp-fästet är där som inte ska vara det i bilden, så ignorera den.
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos

Citera

Echo skrev:

i.imgur.com/OVyUUCT.jpg

Det där är highpoly-modellen.
Plattan på sidan av greppet ersätter jag manuellt med en normal-map-noise i photoshop när jag behandlar texturerna.
Jag använder xNormals för att baka Normal och AO maps.
Något som ser galet ut?

Ska kolla in Xoliul.


Edit: Märkte att en grej vid lamp-fästet är där som inte ska vara det i bilden, så ignorera den.


Echo kolla dina medelanden Smile
Har gått segt för min del då ja inte hunnit jobba mycke på fritiden. Men m203an börjar närma sig iaf Smile

i.imgur.com/oKkMAWE.png
stridsvagn 122 är så gott som klar men gör just nu 15 km/h med våra inställningar eller 170+ km/h med bis default.

Söker efter brisse för jag fattar då inte komplexa motorer inställningar.
Hade du inte liknande problem förra gången du skulle lägga in 122an granQ? har för mig att du engagerade halva anrop för att leta efter vad som klickade den gången Pfft
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
i.imgur.com/PBiEmwa.png