Vi kör vidare på Scarlet Dawn!
Toktotte och jag har sänkt en av två flottor, kvar är tre båtar som måste sänkas för att underlätta anfallet mot dom uppdrag som man får från uppdraget.
Min tanke är att vi organiserar oss på ett lämpligt sätt för att sänka båtarna och därefter börjar ta uppdragen som missionet genererar. Det kommer finnas fientlig CAP uppe, kusten har diverse luftvärnssystem där det har observerats SA-2, SA-3, SA-10 (S-300). Detta gör att även CAP och SEAD roller kan användas i börjar men kommer definitivt att behövas när man ska gå in över kusten.
Primärt så kan AJS 37, F/A-18 och JF-17 slå mot sjömål med standoff robotar men det är även möjligt att göra med AV-8B, A-10 och F-16 om man använder AGM-65 Maverick i sjömålsläge dock är det något för den som vill se döden i vitögat.
Incrirlik i Turkiet är den flygbas där de flesta flygplanen finns, rakt väster om det område som fiendens flotta patrullerar finns våran flotta med CVN-72 Abraham Lincoln. Där finns ett större antal F/A-18C samt F-14A/B.
Tactical Assets As Follows ...
AWACS
Darkstar - E-3A
Frequency: 266.000 MHz AM
Carrier Strike Group
CVN-72 Abraham Lincoln
Frequency: 127.500 MHz AM
TCN: 72X
ICLS: 7
Refuelling
Texaco - KC-135MPRS
Frequency: 267 MHz AM
TCN: 13Y
Shell - KC-135
Frequency: 268 MHz AM
TCN: 14Y
Arco - S-3B
Frequency: 238 MHz AM
TCN: 38Y
Aerial JTAC
Pontiac-9-1 - MQ-9 Reaper Aerial Drone
Frequency: 272 Mhz AM
FARPS
London: 171 Mhz AM
Paris: 172 Mhz AM
Be Advised Bullseye Calls Are Referencing Al Qadmous Station At Marqueh, Syria, Just North Of Tartus.
A10C
|
Operationen har redan varit |
A10C
|
Operationen har redan varit |
A10C
|
Operationen har redan varit |
A10C
|
Operationen har redan varit |
A10C II
Toktotte
|
|
A10C II
|
Operationen har redan varit |
A10C II
|
Operationen har redan varit |
A10C II
|
Operationen har redan varit |
|
|
|
|
|
|
AV-8B II N/A
|
Operationen har redan varit |
AV-8B II N/A
|
Operationen har redan varit |
AV-8B II N/A
|
Operationen har redan varit |
F-16CM BL.50
|
Operationen har redan varit |
F-16CM BL.50
|
Operationen har redan varit |
F-16CM BL.50
|
Operationen har redan varit |
F-16CM BL.50
|
Operationen har redan varit |
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
JF-17
|
Operationen har redan varit |
JF-17
|
Operationen har redan varit |
F-14A-135-GR PILOT
|
Operationen har redan varit |
F-14A-135-GR RIO
|
Operationen har redan varit |
F-14B PILOT
|
Operationen har redan varit |
F-14B RIO
|
Operationen har redan varit |
|
|
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
|
|
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |
F/A-18C
|
Operationen har redan varit |