Anrop-premiär för Blind Zeus-funktionen som AFI utvecklat och kört på flera COTvT-events med oss den senaste tiden.
Blind Zeus innebär att en eller flera Zeus-spelare agerar ledare för AI-sidan och styr den ungefär som i ett RTS. Deras förmågor begränsas genom scripts, och de kan inte spawna in nya objekt eller göra något annat än att styra de AI-units som de har tilldelats kontroll över. De kan heller inte se var spelarna befinner sig (därav "Blind"), annat än genom att ta kontroll över enskilda AI:s och se genom deras POV. Skillnaden mot en vanlig Zeus är alltså att BZ inte behöver begränsa sitt agerande utan kan agera 100% för att besegra spelarsidan. Fördelen är att spelarna får möta AI som agerar betydligt smartare, mer taktiskt och samordnat.
***
Karta: Hellanmaa
Scenario: Fördröjningsstrid mot framryckande mekaniserad motståndare. Separatister vs CDF.
Speltid: ca 90 minuter
Ett mekaniserat förband ur CDF framrycker längs en skogsväg. En bilburen separatiststyrka måste försöka fördröja deras framryckning genom eldöverfall, fältarbeten och försvar av stridsställningar.
Separatisterna (spelare):
CDF (blind zeus):
***
Kartor över operationsområdet:
CDF måste som minst ta vägskälet i Somppi. Helst skall också vägskälet i Hööpakka tas.
Därtill behöver CDF öppna vägen. Det innebär att vägen fram till vägskälen måste vara fri från mineringar, blockeringar osv. Det räcker alltså inte med att de bara tar vägskälen. CDF kan givetvis göra taktiska kringgångsmanövrar överallt inom spelområdet och behöver inte hålla sig på vägen.
Separatisternas uppgift är att förhindra att CDF lyckas med sin uppgift, med alla medel som står till buds.
Om CDF tar vägskälet i Somppi men inte Hööpakka, räknas det som oavgjort. Om CDF tar bägge vägskäl, vinner CDF.
Separatisterna kommer att få 20 minuter på sig att förbereda striden med mineringar och fältarbeten. De får inte röra sig norr om den röda linjen eller utanför området på kartan.
Separatisterna har totalt 50 respawn tickets. Respawn kommer ske inom ett inhägnat område, admin flyttar ut de som respawnat när en tillräcklig förstärkningsgrupp bildats (4-5 pers). Förstärkningar måste röra sig i grupper och ansluta till huvudstyrkan. Ett fordon per förstärkningsgrupp.
Tidsgräns ca 22:00
@ace3 @ace3_compat_rhs_afrf3 @ace3_particles @acex_a3 @achilles @cba_a3 @cup_terrains_ace_compat @cup_terrains_core @cup_units @cup_vehicles @cup_vehicles_ace_compat @cup_weapons @cup_weapons_ace_compat @diwako_dui @grad_trenches @hellanmaa @jsrs-soundmod @jsrs-soundmod-cup-vehicles @jsrs-soundmod-cup-weapons @rhs_afrf3 @task_force_radio_dev |
Läs vår Arma3Sync guide, https://docs.anrop.se/arma3/getstarted/arma3sync/ Lägg till följande URL som autoconfig, |