Visa ämne
Rapportera "showstoppers".
|
|
Publicerat 2011-01-17 00:14
|
|
Nu har vi släppt lös det mesta ur SFP, 1981 och 2015.. men vi behöver feedback på PRIO 1. Dvs inga "bössan ser fel ut, namnet är felstavat.. tycker det saknas x, det är fult". Nu skall det vara rejäla buggar, sånt som gör att man inte kan/vill använda någonting ur SFP. (En del är uppenbart inte klart men iallafall. Jag börjar, hjälp mig fylla på. Fordon Hkp 2 Inget Hkp 3 Genomskinlig - Åtgärdat Hkp 4 Textur länkas fel i rvmat filerna - Åtgärdat Fpl 37 Helsvart, texturerna visas ej. - Åtgärdat Terrängbilserien Tgb 20 blir "kameran" på marken när man sitter inne i. - Åtgärdat TGB11 m KSP58, sprutan följer inte med när man siktar - Åtgärdat Strv 103 Texturer hänvisas till a2dc - Åtgärdat Ikv 91 Något skymmer sikten för skytten när man siktar lite uppåt.. - Åtgärdat Pbv 302 Skyttens sikte följer inte med, kan inte titta runt. - Åtgärdat Vagnchefen kan inte titta runt. - Åtgärdat Bollhavet är vitt och saknar dörr. - Åtgärdat Textur kan inte laddas. - Åtgärdat PBV302 (1981) har en lod med camo isf helgrönt. - Åtgärdat PBV302 (båda) blir märkbart större/mindre i ett lod byte (lod 2?) - Åtgärdat Pbv 302 kan inte simma - Åtgärdat Pbv 302 har Pansarskott 86 och ksp90 ammo .- Åtgärdat Transportbåt 200 Insidan fungerar inte, saknas textur - Åtgärdat HMS Norrköping Bofors 40mm Skapar massivt lagg när spawns, borde undersökas Rbs 56 Åker rakt upp i luften och sprängs Vapen Pskott 68, har skugga som syns genom allt. - Åtgärdat Spräng till stridsvagnarna exploderade inte - Åtgärdat Rbs 69 fungerar inte i ammo containern. - Åtgärdat Övriga buggar Flera bandfordon har banden nere i marken - Åtgärdat M59 soldaterna kunde inte ha ryggsäckar. - Åtgärdat Sturkö changelog Flera öar har fått mer detaljer fixade, hus, stigar, murar Ekkenabben hamn är förbättrad och piren är på "rätt höjd". Cirka 50 000 nya stenar/stubbar att ta skydd mot i skogen. ALICE modulen fungerar nu och civillian vehicles. Redigerat av Granquist den 2011-01-20 02:42 |
|
|
|
Publicerat 2011-01-17 16:22
|
|
På Strf9040C/D och tror det var strv122 så äre nå fel när man är skytten så set man t.ex inte instrumenten och "periskopen" (där kameran sitter). sen så äre Strv122 HEAT ammon, det verkar vara SABOT ammon istället. (liten sprängverkan)
HÄR TALAR VI SVENSKA
|
|
|
|
Publicerat 2011-01-18 02:54
|
|
Strv122 ammon har jag redan nämnt och fixat.. med "något fel så man ser inte instrumenten" antar du menar att de sitter för lågt osv, mindre fel som man kan leva med men skall kolla på det vid tillfälle. Mer kritiska buggar efterfrågas ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-01-18 03:58
|
|
Imponerande hur fort du fixat felen!
|
|
|
|
Publicerat 2011-01-18 17:04
|
|
När du skjuter med rbs56(den statiska) så åker roboten typ rakt up i luften och sprängs efter ca 1500m. | |
|
|
Publicerat 2011-01-18 17:22
|
|
skumt | |
|
|
Publicerat 2011-01-18 18:19
|
|
Citera granQ skrev: behövs ej kollas upp för det har jag gjort. nej det jag menade var att man såg igenom hela j*vla kanontornet alltså det var typ genomskilnigt HÄR TALAR VI SVENSKA
|
|
|
|
Publicerat 2011-01-18 18:52
|
|
Märkte att bis tow gjorde samma sak så de var ingen sfp bugg. Enligt wiki så ska den kunna skjuta upp till 3700m så bis har satt lite fel max range eller nåt |
|
|
|
Publicerat 2011-01-18 20:19
|
|
Strv 103: Sitter som förare och aktiverar skyttens kontroller. Vrider vagnen och siktar åt sidan. När man återgår som förare så roterar vagnen tillbaks till den riktning den hade när man satt som förare innan. Ikv 91: Något skymmer sikten för skytten när man siktar lite uppåt. Grkpbv 120: Går inte att rotera siktet som vagnchef Om man växlar till vyn inne i vagnen så går det inte att komma tillbaks till siktet igen som vagnchef Lvkv 90: Går inte att rotera siktet som vagnchef Om man växlar till vyn inne i vagnen så går det inte att komma tillbaks till siktet igen som vagnchef. Hylsorna kastas ut framåt |
|
|
|
Publicerat 2011-01-18 22:42
|
|
Strv 103, saknar alla texturer. Pskott 68, skyttens hand skymmer siktet. TGB 20, har svart textur där öppningarna på flaket är. TGB med ksp (alla) KSP har konstig skugga som syns genom allt. Pskott 68, har skugga som syns genom allt. 2015 crew har konstig skugga som följer ca 20cm under soldaten. TGB11 m KSP58, sprutan följer inte med när man siktar, går bara sikta vertikalt, träffpunkten är låst oavsett hur man riktar, mynningsflamman sitter vid sidan av vapnet. PBV302 (1981) har en lod med camo isf helgrönt. PBV302 (båda) blir märkbart större/mindre i ett lod byte (lod 2?) har många fler buggar, men de tror jag har blivit rapporterade. obs, jag kör med senaste beta patchen, BAF och PMC. inga andra addons installerade vid testet. (mer än CBA som jag inte vet om det är den senaste) Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2011-01-19 06:10
|
|
Citera Steel rat skrev: hehe, bara så du vet Steel Rat, på strf90 (lvkv90) så kan inte vagnchefen snurra på siktet, det är låst till skyttens eller titta ut genom prismorna. Hylsorna kastas också framåt ![]() Strv 103 är inte optimalt, men tyvärr har jag inte hittat någon bättre lösning på det där. Ikv91 skall jag undersöka om kan fixa. |
|
|
|
Publicerat 2011-01-19 06:12
|
|
Citera Julvoert skrev: Rbs 56 går 1500 km innan tråden tar slut, Rbs 55 går dock 3 km +, vet dock vi använde RBS 56 på "desert claw" uppdraget så den bör ha funkat, skall undersöka dock |
|
|
|
Publicerat 2011-01-19 18:07
|
|
Citera hehe, bara så du vet Steel Rat, på strf90 (lvkv90) så kan inte vagnchefen snurra på siktet, det är låst till skyttens eller titta ut genom prismorna. Hylsorna kastas också framåt Pfft Tänk, man lär sig hela tiden ![]() |
|
|
Gå direkt till forum: |