Visa ämne
28 ton betong - uppdaterad
|
|
Publicerat 2010-04-23 13:23
|
|
Med en skottglugg i mitten. Om den någonsin kommer att fungera! (Typ, hjälp som fan!) Edit: Hjälp som fan!!! Redigerat av ogion den 2010-04-27 19:44 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-27 16:37
|
|
ok, så här är den config.cpp jag uttgått ifrån: Kod Källa
och här är min config.cpp Kod Källa
Här är även pbo loggen som tjuter med error hela tiden: Kod Källa Parse: 1 ms Vad felas? Redigerat av ogion den 2010-04-27 17:12 |
|
|
|
Publicerat 2010-04-27 17:13
|
|
ingenting.. :) däremot syns den nog inte för den inte "publik".. händer ofta med objekt. Pröva: Kod Källa class CfgPatches { |
|
|
|
Publicerat 2010-04-30 10:57
|
|
Ok, så tack vare granQ har jag nu en uppsättning bunkrar. Nu skulle jag vara tacksam om någon kunde UVmappa dessa, eftersom jag uppenbarligen inte duger till det själv. Skulle vara perrans om någon dessutom gjorde en grundtextur till dessa så jag kan börja pimpa dom utseendemässigt också... All hjälp mottages tacksamt!
ogion bifogade följande bild:fil:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-05 00:06
|
|
Citera Ogion skrev: En UVmap gör man i de 3dprogram man använder, finns säkert massa 3rd party program men de e inget ja har koll på... då jag lärde mig / lär mig 3dsmax fann ja denna tutorial vanskapligt bra http://www.waylon-art.com/uvw_tutoria...ut_01.html finns nog en tutorial för UVmaping för varje 3dprogram som finns skulle jag tro så använder du annat än 3dsmax ere bara att söka på "UVmap [valfritt 3dprogram]" på google så kommer du nog hitta nåt ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-05-05 20:55
|
|
Har mappat den stora bunkern. Om du tycker att det ser ok ut så kan jag ta de övriga också sedan.
Steel rat bifogade följande bild:fil:
Redigerat av Steel rat den 2010-05-05 20:57 |
|
|
|
Publicerat 2010-05-05 21:17
|
|
Totally awesome stålis! =D Nu ska jag försöka mig på att fixa en juste textur, så kan man nog kanske börja använda den här mojjen :S Jag vet ett perfekt ställe att plantera den på! hurhurhurhrhrhr.... >:] |
|
|
|
Publicerat 2010-05-05 21:25
|
|
Citera Jag vet ett perfekt ställe att plantera den på! hurhurhurhrhrhr.... >:] Tvärs över vägen utanför Chernogorsk ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-05-07 16:56
|
|
Så jag fortsätter på den här tråden istället för att göra en ny. Som synes på bilden har jag en liten fundering, varför blir det en sådan "glitch" när man står helt nära och skjuter på objektet?
ogion bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-08 10:15
|
|
Ok, så här kommer mina första in-game screens av mina WIP FortV. Kommentarer?
ogion bifogade följande bild:bilder:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-08 10:42
|
|
Thumbs up! Krävs ett båtlass tålamod att lära sig att göra böja den tjeckiska fulkoden efter sin vilja Borde inte fort, bunkrar, strvhinder osv. funka för ev. framtida öar? Redigerat av ugga den 2010-05-08 10:47 |
|
|
|
Publicerat 2010-05-08 16:57
|
|
Ja kanske det... ![]() /me tar på sig foliehatten... |
|
|
|
Publicerat 2010-05-09 21:00
|
|
Ok, här är lite fler WIP screens för den intresserade... ![]()
ogion bifogade följande bild:bilder:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-10 20:47
|
|
Dagens WIP
ogion bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
Publicerat 2010-05-11 14:55
|
|
rejäla bunkrar ![]() |
|
|
|
Publicerat 2010-05-11 15:10
|
|
de senare är tänkta att bli fort... | |
|
|
Publicerat 2011-09-02 00:02
|
|
Går det inte att göra camo texturerna utbytbara, så kan de ju helt anpassas till området där du vill placera dem? M slöben och lite kod knackare
![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-09-02 12:52
|
|
Går att göra samma bunker 8 gånger och ge den namnet ingame som SFP Bunker (Woodland), (Dessert), (M90). | |
|
Gå direkt till forum: |