Visa ämne
En variabel fråga.... (höhöhö pun intended)
|
|
Publicerat 2010-03-15 10:05
|
|
Ok, så jag har ett script för en ammobox. I SP fungerar det perfekt, men i MP får jag ett skriptfel, där den gapar om att en array är fel, typ. Någon som har ett förslag? Här är scriptet: Kod Källa
All hjälp mottages tacksamt. :facepalm::@ Edit: _crate = _this select 0; är den raden som orsakar felete enligt ArmA iaf... Redigerat av ogion den 2010-03-15 10:06 |
|
|
|
Publicerat 2010-03-15 10:25
|
|
Fråga 2: När en unit dör och respawnar, hur kan jag kalla på ett script igen som jag kör via init raden? Jag har en enhet, med en addaction i början av uppdraget. När den enheten dör, så vill jag att addaction försvinner (annars kan vem som helst som står brevid liket utföra den action som ska vara unik för honom, iofs när han lever med...?!? :o ) Den init syntax jag använder är: Kod Källa
och boss.sqs ser ut såhär: Kod Källa
|
|
|
|
Publicerat 2010-03-15 19:20
|
|
på A svarar jag: ett problem är att du har ? !(local server), vilket i a2 världen numera kan skrivas ?(isserver), addweaponcargo är lokalt på varje maskin så scriptet måste köras på alla maskiner för att funka. på B svarar jag: Pass, men borde ha nått med en eventhandler att göra |
|
|
|
Publicerat 2010-03-16 04:18
|
|
på b.. (sitter framför tvn nu) skall återkomma med bättre svar men kör this addeventhandler init.. så kommer den läggas till igen vid respawn... enligt arma2 dokumentationen. på A.. som subroc säger, de sker lokalt så måste ske på alla klienter, vilket också betyder att om du lägger till 2 st m249.. kommer varje person ha tillgång till 2.. tål tänkas på. Du få gärna pröva imorgon medans jag sover, så återkommer jag med mer utförligt hjälp imorgon. |
|
|
|
Publicerat 2010-03-16 08:52
|
|
P.S. Jag har med avsikt postat i det här forumet, eftersom det heter ArmA1 ..... -.- | |
|
|
Publicerat 2010-03-16 13:54
|
|
ah.. nu blev du jobbig men tror ändå kommer funka.. pröva: _bossInit = this addEventHandler ["init", {_this addaction ["Relocate Spawnpoint", "boss.sqs", false, -1, false, true, "false"];}] och tror vi behöver har mer info för fixa a.. |
|
|
|
Publicerat 2010-03-22 06:10
|
|
Ok, det funkade inte, men jag lyckades lösa det så här, något klumpigt kanske, men jag är rookie. Och det fungerar. bossinit.sqs Kod Källa
Och rp.sqs Kod Källa
Så nästa steg är väl att få det att fungera i samma script antar jag, så jag slipper ha två script... :facepalm: Edit: Efter lite mer omfattande testning, så har jag dragit slutsatsen att ALLA spelare får tillgång till de nya action komandona. Lite irriterande, men nu är iaf scriptet persistent. Edit 2: Det löste sig genom att göra ett script för varje enhet, och namnge enheten i scriptet. Peppar peppar.... Redigerat av ogion den 2010-03-22 13:28 |
|
|
|
Publicerat 2010-03-22 15:28
|
|
annars kan du göra så här. se till starta scriptet för varje enhet med: [enhet] exec "script.sqs" Kod Källa
|
|
|
Gå direkt till forum: |