Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Stefans OP skapar problem.
|
|
Publicerat 2016-02-22 19:06
|
|
Första problemet jag behöver hjälp med ar att jag vill använda en dator som vid aktivering levererar intel till alla i gruppen. | |
|
|
Publicerat 2016-02-22 20:03
|
|
Jag har kört med https://forums.bi...t-release/ för att hantera tasks och tycker den har fungerat riktigt bra. Men du kanske tänker på separata intels?
|
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 17:15
|
|
Nu behöver jag ha hjälp med en end trigger när man har sprängt 3 st heli? | |
|
|
Publicerat 2016-02-26 18:02
|
|
Så vitt jag vet så ska du namnge helikoptrarna typ hel 1, hel 2 osv och sen i triggern skriva !alive hel 1 sen skapa en ny trigger och göra samma sak. Är inte helt säker att det är så det funkar så kanske ska kolla med dom mer erfarna OP skaparna
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 18:11
|
|
Det finns flera sätt att göra på. Mest 1337 är att göra som Soodis försökte beskriva. Namnge helikåpetrarna tex hel1, hel2, hel3. Skapa en Trigger Type ska vara END1 (eller 2 eller 3) I condition skriver du !(alive hel1) and !(alive hel2) and !(alive hel3) |
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 18:48
|
|
WOHO! JAG HADE RÄTT!!
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2016-02-26 19:45
|
|
YES jag fick det att funka. Tack så mycket. | |
|
|
Publicerat 2016-02-27 14:47
|
|
Vart och hur skapar men en brife? | |
|
|
Publicerat 2016-02-27 16:23
|
|
http://lmgtfy.com...3+briefing | |
|
|
Publicerat 2016-02-27 17:10
|
|
Tack @nibbles fick det att funka. | |
|
|
Publicerat 2016-02-28 15:20
|
|
Om man vill ha ett snyggt slut istället för det plötsliga slutet man får med end-kommandot så kan man göra följande: i description.ext så gör man en sånhär kodsnutt: Kod Källa class CfgDebriefing Sen när uppdraget ska sluta så använder du: "variabel1" call BIS_fnc_endMission; YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2016-03-06 10:31
|
|
Letar efter en rib-båt eller en större obeväpnad patrullbåt. | |
|
|
Publicerat 2016-03-06 11:39
|
|
Finns en Gruppbåt i SFP
|
|
|
|
Publicerat 2016-03-06 14:37
|
|
Testa den men den var ju livsfarlig | |
|
|
Publicerat 2016-03-20 09:07
|
|
När man har skapat ett MP op med hjälp av 3den_enhanced måste man då ha med den på moddlistan och köra den på servern?? | |
|
|
Publicerat 2016-03-20 09:32
|
|
Enligt skaparen ska du inte behöva göra det, har dock inte testat. Jag tar och gör det nu. edit: 3den enhanced behövs ej på servern eller på clienter. Redigerat av IISwede den 2016-03-20 09:41 |
|
|
|
Publicerat 2016-03-20 11:45
|
|
Ok då vet jag | |
|
|
Publicerat 2016-03-28 18:08
|
|
Jag undrar om man kan synka en trigger så att den visar en marker på kartan som inte fanns tidigare? | |
|
|
Publicerat 2016-03-28 18:25
|
|
Kolla lite på https://community.bistudio.com/wiki/s...arkerAlpha Sätt markern osynlig i början av uppdraget, och vid aktivering av triggern gör du den synlig. | |
|
|
Publicerat 2016-03-28 18:28
|
|
Riktigt knasigt att de inte har bättre stöd för conditional markers, groupa/synka med en trigger vore ju logiskt
|
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |