Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
SFP: Operation Sundial Co40
Slängde ihop ett litet Alive mission på Takistan.

www.mediafire.com/convkey/4317/ybwc3a2rq7coiyf6g.jpg

OPERATION SUNDIAL

SITUATION:
Quebec Lima have been stationed to Rasman Airfield in Takistan to secure the nearby oilfields.
Your Platoon Alpha Quebec have been assigned to QRF duties.

ENEMY FORCES:
HUMINT suggest there are around 500 insurgents in the area.
Recent reports indicate IEDs and roadblocks to prevent civilian and BLUFOR movements in the area.

FRIENDLY FORCES:
Quabec Lima
Alpha Quebec - QRF
Bravo Quebec - FOB Protection and patrolling
Charlie Quebec - LRRP
Delta Quebec - R & R
Transport Sqn Stingray - At AQ disposal for airlift
Three pilots from Special HeliSqn callsign Dusty are also at your disposal for airliftduties

MISSION:
Your mission is to respond to QRF tasks and to patrol the area in order to push back the insurgent forces.

EXECUTION:

COMMANDER'S INTENT:
Respond to QRF Calls, and patrol the cities and villages. Collect HUMINT from locals.

MOVEMENT PLAN:
At Plt Lead discretion

FIRE SUPPORT PLAN
Artillery
- STRIKER ONE
- HE, SMOKE and LASER Missions are available

CAS
- MANTA ONE are on standby for CAS Duties


ADMINISTRATION:
- CAS, Arty and transport can be called up via PLAYER COMBAT SUPPORT.
- It is Plt Leads responsibility to generate new tasks via C2ISTAR. No autogenerated task is activeated to prevent AI from spawning in airfield.
- These menues will be availiable in the ALiVE menu when the player has ACRE2 Radio PRC117F
- Weapons and ACRE radios is availiable in the Arsenal (vehiclebox) at the Ammo Depot
- For SP or few player Coop player with rank Sergeant or higher can recruit AI to their group
- Maximum units per group is 8. Recruit action available at Swedish Flagppole.
- Respawning players will be inserted by helicopter at the airfield.
- ACE3 Basic Medic is activated.


Dependencies:
@CBA
@ACE3
@ACRE2
@AIATP eller motsv.
@ALiVE
@SFP

Download:
http://www.mediafire.com/download/bjg...tan.pbo.7z

Uppdraget kommer även ligga på anropservern
Låter riktigt roligt subroc!

Jag och soodis har prövat lite under kvällen. Hittade några små grejor:

*fanns ingen vanlig Ak5c att välja i arsenal, verkar bero på att det på rad 10 i arsenal.sqf står "fp_ak5c_aimpoint_dbal2", det saknas alltså ett s i sfp.

* fanns inga 40mm-granater till grt:n i arsenal

*visar error på vehicle.sqf rad 126. Säger att det saknas ett semikolon.

Kod Källa  

if (_haveinit) then 
{_unit setVehicleInit format ["%1;", _unitinit]>
20:18:40   Error position:
20:18:40   Error Missing ;
20:18:40 File mpmissions\__CUR_MP.takistan\vehicle.sqf, line 126
20:18:40 Error in expression


* Vi upplevde problem vid respawn. Helikoptern som skulle flyga in förstärkningen flög över fientligt område och blev nedskjuten. Det resulterade i att soodis blev liggande i ett brinnande vrak och att jag hamnade i ett väntläge på att hamna i helikoptern som aldrig kom.

*Vid rekrytering av AI, så gav machinegunner följande fel: "No entry 'bin\config.bin/CfgWeapons.sfp_ksp58B2_aimpoint_aimpoint'."

Annars så verkar uppdraget ha stor potential att vara riktigt kul om man får ihop lite folk :)
Tackar för buggrapport.

- Arsenalscriptet var lite missar i, lätt att fixa

- Vehicle respawn var skumt, måste kolla på Tobes script, tankade direkt från A-holic.

-Machinegunner är en sfpbugg, kan lätt fixa genom att plocka bort MG och lägga till AR som rekryteringsbar.

- kom helin in norr ifrån? Där _borde_ det inte vara nå fi, får kolla.
i övrigt med respawn funkar med heliinsertion eller blir det tjatigt? tänkte att 60s RS tid + insertion borde förhindra folk från att leka hjältar och dö i onödan.

Borde få upp en ny version på servern under morgondagen
Helikoptern kom söder ifrån. fastnade i ett vrak straxt utanför Jilavur. Första gången satte den ner oss någonstans omkring Jilavur straxt SW om jag minns rätt.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"
Har lagt upp ny version av uppdraget,

Changelog:
- Fixade stavfel i arsenal.sqf så nu ska AK5C finnas valbar
- Avaktiverade KSP58 skytt som rekryteringsbar i Bon Recruit (Kommer läggas tillbaka när buggen är fixat i SFP)
- Tog bort heli insertion på respawn, nu respawnas man direkt till FOB:en med 90s Respawndelay
- Kommenterade bort lite saker i vehiclerespawn scriptet som inte används och som skapade felmeddelanden
- Lagt till lite nya magasin till diverse vapen i arsenal, grg bulor, 40mm grt, smokeshells
Redigerat av subroc den 2015-08-19 10:11
Finfint! Blir speltest ikväll också. Rapporterar ifall vi hittar några fler buggar.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall"