Visa ämne
JSRS mördar script(?)
|
|
Publicerat 2015-02-18 17:24
|
|
Enligt en källa Falken grävt fram på darknet (typ) har det nu framkommit att JSRS tydligen ska mörda script och vara allmänt elakt överlag. (Källa: http://forums.unitedoperations.net/in...t-release/) Frågan blir således: Vad ska anrop ha för policy angående detta? Är effekterna märkbara? Vad finns det för alternativa ljudmoddar utan desa problem? Diskutera. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-18 17:38
|
|
Förstår jag rätt ifall jag som inte använder JSRS möjligtvis kan få sämre prestanda i ArmA 3 ifall någon annan använder JSRS, även om servern inte kräver att man har modden? Isåfall så känner jag att det är ganska tråkigt när ArmA 3 redan lider av medelmåttig prestanda i strider. YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-02-18 18:25
|
|
Testa att kör JSRS på en fredagsmys, stäng av systemet, reboot med Speed of Sound.. se om det är någon större FPS skillnad för dig.
Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-18 18:36
|
|
Visserligen längesen jag körde själv nu, men borde inte anrop märkt att jsrs buggar med tanke på att vi är rätt många som (vad jag minns) kör med det?
You're putting points into your delusion skill right now, aren't you?
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-18 21:52
|
|
Läser man den där tråden så verkar det mest vara att jaynus (ACRE2 dev) är sur för att hans patchar inte blev använda. RPT-loggen är ju svårt att veta vad den berodde på då det inte framgår vilka andra moddar de körde. Sen som Arch skriver. Anrop borde ju har märkt något för med tanke på att väldigt många kör JSRS redan. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-18 22:05
|
|
Citera nibbles skrev: Men är det inte väldigt många som har problem då? CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-18 22:16
|
|
Citera Tomten skrev: När senast hade anrop en policy angående något? matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-19 01:04
|
|
Min mening var absolut inte att tvinga på Anrop någon form av standard. Tyckte bara att JSRS tydligen är ondskefullt var något som var värt att dela. Dock så blir det ju lite problematiskt om JSRS dödar t.ex. scriptet som reducerar AI's super aim. Om det är ett problem eller inte låter jag någon betydligt mer kunnig ta reda på. EDIT: Enligt tester genomförda av 506th Infantry Regiment Realism Unit så resulterade ett ban på alla JSRS i en 300-500% ökning i Serverprestanda Redigerat av Falken den 2015-02-19 03:31 Safety First, Humans Second
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-19 03:28
|
|
Citera Archangel skrev: AI tenderar att Aimbotta trots scripts. Kan vara pga. JSRS Safety First, Humans Second
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-19 08:20
|
|
Citera matheez skrev: Haha håller med. På tomten låter nästan som att detta är en seriös grupp Får jag skriva det här?
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-19 11:32
|
|
Citera matheez skrev: Kodord Schnuklie, ringer det några klockor? |
|
|
|
Publicerat 2015-02-19 11:39
|
|
Citera SkaGGet skrev: Tyckte INTE "Speed Of Sound" lät ALLS som i preview-youtube klippet så jag vart grymt besviken på "SoS" Redigerat av Hagelbocken den 2015-02-19 12:05 Fä dör, fränder dör, även själv skiljas du hädan.
Men ett vet jag som aldrig dör, dommen över död man -Eddan |
|
|
|
Publicerat 2015-02-19 12:32
|
|
Citera Falken skrev: ZiP som är vår server performance manager kanske borde ta detta beslutet? |
|
|
|
Publicerat 2015-02-23 11:31
|
|
Det blir en stor överhalning av ljudet i Arma3 1.40 så det finns en risk att folk förlorar motivationen att köra ljudmoddar. Det har iallafall jag gjort, i och med att jag är på dev-branch. Dessutom blev jag besviken på både SOSP och JSRS Dragonfyre. Annars har LJ släppt "Lite"-versioner av JSRS som bara innehåller ljud-filer, och helt saknar scripts. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-23 14:26
|
|
Brisse utveckla gärna lite.. Är ljudet i 1.40 så awesome att ljudmoddar inte längre ger något "värde" eller är det så att 1.40 inte funkar så bra med ljudmoddar och därför blir upplevelsen sämre? |
|
|
|
Publicerat 2015-02-23 14:40
|
|
Jag menar att ljudet är bättre, och att en del kanske tycker det ligger på en godkänd nivå, och därmed inte vill hålla på att böka med ljud-moddar. Denna vecka ska de förmodligen lägga till "environmental effects" så att skotten låter olika beroende på vilken miljö man är i. De la in samples för sånt redan förra veckan, men det är inte konfigurerat än. Nästan alla vapen har fått nya samples, och man kan höra eldstrider på längre avstånd nu. De har ett nytt system för "sonic cracks" eller "bullet snaps" också, så nu är de positionerade i tre dimensioner. Innan var det bara två dimensioner. Ljudet spelades upp inne i huvudet på lyssnaren. Nu hör man var ljudet kommer ifrån. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-24 08:46
|
|
schysst, får ta pröva dev snart, verka riktigt sweet. Kanske så sweet att man borde köra en OP på det också.. men då funkar väl inget | |
|
|
Publicerat 2015-02-26 00:33
|
|
För er som har missat. Om ni vill pröva den nya ljud-uppdateringen (stable-ish) så finns en ny Release Candidate ute: Arma3Update140RC Redigerat av Chris_Acrobat den 2015-02-26 00:41 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-26 12:16
|
|
Environmental effects och attenuation filter hann tyvärr inte bli klart för 1.40, så det finns några saker att se fram emot i 1.42 också. | |
|
Gå direkt till forum: |