Visa ämne
ACRE2 vs TFAR | ||||||||||||
|
OVERSIZED BULL 2 : THE PATROL (omröstning)
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:04
|
|
Vill vi använda ACRE2 eller TFAR. Tycker personligen att TFAR funkar bättre. Men eftersom det är ni som ska genomföra uppdraget vill jag ha er åsikt.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:12
|
|
TFAR is love, TFAR is life
Safety First, Humans Second
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:23
|
|
Oj. Jag som trodde att TFAR var minoritet. Nu är majoritet minoritet!! (För er som inte förstår skämtet. )
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:38
|
|
ACRE är bra. Skärpning, TFR är för nazister. | |
|
|
Publicerat 2015-02-08 22:52
|
|
TFAR har vehicle radios så är ju stort plus. Tomten får en sån här, |
|
|
|
Publicerat 2015-02-08 23:04
|
|
NaZiP!!! | |
|
|
Publicerat 2015-02-08 23:49
|
|
Sorry tomten....
Får jag skriva det här?
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 00:24
|
|
Kan någon förklara för mig varför Acre är bättre? Det har bättre 3d ljud är allt jag hört. Tycker personligen att TFR fungerar och låter bättre. Trevlig interface och bra med vehicle radio o sånt. Tycker om båda men TFR har mer användbara saker känns det som.
Seriöst...
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 01:37
|
|
Här är väl mina pros för respektive mod, ACRE2 * Mer modifiering av radioljuden, låter bättre * Bättre simulering av radiosystem * Kräver ingen user config att installera TFAR * Lättare att prata då röster går längre by default * Inbyggt stöd för att viska, prata och skrika * Fordon har inbyggda radios * Du kan slå på speaker så att andra runt dig hör din radio, även döda kroppar och radios på marken * Effekter och begränsningar under vattnet * Lättare UI för att hantera radion, hover hint för alla knappar. Enklare skriva in frekvens. Snabbknappar för att byta kanal. * Fler radiosystem, inte jätteviktigt men då slipper ryssarna ha amerikanska radios * Automagisk uppdelning på kanaler etc mellan grupper och sidor. Inte så relevant för de flesta OPs men nice för PvP. * Döda kan prata med varandra utan att det strular då TFAR har en TS-kanal för levande och en för döda. * Mindre strul med mute när mission slutar. Brasklappar * Skrika, viska, prata går att lösa till ACRE2 med ST ACRE Volume * ACRE2 har utlovat radiosystem för fordon i framtiden så det kommer väl. Finns inget idag dock. * Det går att scripta för ACRE2 för att få olika kanaler vid mission start etc men inget som är by default. Är väl smaksak men hjälper vid PvP. * ACRE2 jobbar med nytt UI som ser jävligt nice ut, kolla in https://www.youtube.com/user/SoldiaT/...iaT/videos TL; DR; ACRE2 har mer fokus på göra en korrekt simulering av radiosystem. TFAR har mer features. Tar gärna feedback på ovanstående! Redigerat av Dahlgren den 2015-02-09 08:30 |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 01:50
|
|
+1 på Zip
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 07:51
|
|
Citera * Du kan slå på speaker så att andra runt dig hör din radio Men det var väll också en av nyheterna i ACRE 2? CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 08:29
|
|
Gäller det även radios som placerats på marken eller ligger i döda kroppar? För det funkar i TFAR. Uppdaterade om undervattensläge med.
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 09:25
|
|
Jag har inte prövat, men jag vill minnas att jag såg just det på ett gammalt demo.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 10:18
|
|
go tfar! jag har personligen problem med att höra vad folk säger i ACRE när vi inte pratar i radio. så det blir massa konfusion när vi planerar. Tydligen är jag inte själv om det här. I verkligheten så hör man ju bra när folk pratar med en. det gör man inte i ACRE, då är man döv och mupp. | |
|
|
Publicerat 2015-02-09 11:01
|
|
Citera Tordin skrev: Har du också ett G35 eller G930? Slutade med att jag gick in i %USERPROFILE%\Documents\Arma 3\_arma-nick_.Arma3Profile och editerade följande rader till: Kod Källa volumeCD=1; De sänker ljudet i spelet på samma sätt som i option, men nu så är de garanterat lika, istället för att bara se lika ut okulärt. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 11:13
|
|
Varför höjer ni inte bara ljudet i acre-ts-pluginen? | |
|
|
Publicerat 2015-02-09 11:25
|
|
G35... G930... jag vet inte ens vad du pratar om vort : För mig är det inte så, höjer man via pluginet är det sjävla radion som öker, inte face to face rösterna. Vilket är dom som är problematiska för mig. |
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 11:57
|
|
För att "höja" ljud skapar (förskräckliga) artefakter! (Läs: brus och vissa är mer känsliga än andra. ) Citera Tordin skrev: CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2015-02-09 12:29
|
|
Nej nej, inget sådant fancy! | |
|
|
Publicerat 2015-02-09 13:45
|
|
Det är nu avgjort. TFAR är det vi kommer använda på OP:et.
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
Gå direkt till forum: |