Visa ämne
Hitta i cfgWeapons.
|
|
Publicerat 2014-08-22 07:07
|
|
Inledningsfråga: cfgWeapons innehåller inte bara grundvapnen, utan SFP och alla andra moddars vapnen hamnar också där i när de är aktiverade? Finns det någon specifik parameter man kan kolla efter för att se om vapnet är riktigt och går att hålla? Just nu så kollar jag om vapnet configName slutar på "_F" och att den näst första bokstaven inte är "_". Det fungerar utmärkt, men ett problem är förmodligen att det endast är A3:s grundvapen som uppfyller de kraven. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-08-22 07:33
|
|
Ja, alla vapen (även tredjepart) hamnar under cfgWeapons Om du vill veta vilken typ vapnet är så kan du väl alltid kolla vilka klasser som den ärver av. The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2014-10-27 03:40
|
|
typeOF "handgun"
slöben och lite kod knackare
|
|
|
|
Publicerat 2014-10-27 11:43
|
|
Aha! Tack så mycket!!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-10-27 12:02
|
|
Ser nu att det nog inte alls hjälpte mig, för att typeOf returnerar classen och det är den som jag redan har.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-10-27 12:23
|
|
Löste det med Kod Källa _type = getNumber(_weapon >> "type"); _type 1: är gevär _type 2: är pistoler _type 4: är raketkastare CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-10-27 20:26
|
|
tips är även att göra en check scope=2; | |
|
|
Publicerat 2014-10-27 23:08
|
|
Vad innebär det? EDIT: Hittade detta. Tack så mycket. Redigerat av Chris_Acrobat den 2014-10-27 23:33 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
Gå direkt till forum: |