Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
OP Lithium
|
|
Publicerat 2014-04-23 19:51
|
|
------------------------------------------------------------------------------------------------- Bakgrund The 5th Special Forces Group, 5th SFG(A), is an active duty United States Army Special Forces (SF) Group that was activated on 21 September 1961, at the height of the Cold War. It is one of the most decorated special operations units in the United States military. The 5th SFG(A) saw extensive action in the Vietnam War. Today, 5th Group is primarily responsible for operations within the CENTCOM area of responsibility, as part of the Special Operations Command, Central The 5th SFG(A) traces its lineage to the 1st Battalion, 3rd Regiment, 1st Special Service Force, a combined Canadian-American organization which was constituted on 5 July 1942. It was activated four days later on 9 July at Fort William Henry Harrison, Montana. During World War II, the 1st Special Service Force was disbanded on 5 December 1944 in Villeneuve-Loubet, France. 5th Group was constituted on 15 April 1960, concurrently consolidated with Headquarters and Headquarters Company, 5th Ranger Infantry Battalion (activated 1 September 1943). The consolidated unit was redesignated as Headquarters and Headquarters Company, 5th Special Forces Group, 1st Special Forces. Organic elements were constituted on 8 September 1961. 5th Group was reactivated 21 September 1961 at Fort Bragg, North Carolina. On 1 October 2005, the unit was redesignated as the 5th Special Forces Group, 1st Special Forces Regiment. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Kort info OP Lithium I korthet handlar det om ett förband som får i uppgift att slå ut fientliga soldater och lokala gerillasoldater som tar bosättningar som skydd och utgångspunkt. De tvingar sig på civila, tar deras förnödenheter och använder deras liv som skydd. Nu kommer de amerikanska styrkorna via luftsättning agera emot dessa hot. FOB David finns i närhet där de amerikanska soldaterna utgår ifrån med en UH60, men har även tillgång till AH68 som vapen emot de gömda fientliga artillerienheterna som finns i närhet. Detta är första delen i en 5 dels kampanj som jag filat på ett bra tag, men inte fått till ett bra slut förens nu. Men för tillfället är det så många OPn i gång så lägger väl upp det när det är lite mindre igång. Vi kommer ha helikoptrar, inga markfordon, köra afghanistan-tema på allt. Aggressorspack för fientliga enheter men också civila, helikoptermod för helis, Zeus samt BTC revive där man kan dö eller hamna i helikoptern vid död/respawn/DC. I kommande delar kommer det finnas markfordon likväl luftstödet av helis. Är man på lite om att fixa "säkra slots", så kommer jag som GM/OPskapare kunna ge er samma roller/plats på nästkommande del. Så har man en grupp man verkligen gillar och pratar ihop sig så kan man köra i samma grupp i alla delar. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Addons (allt är fixat i addonpacket som finns i OPmodulen @op_lithium) Lägger upp allt redan nu, så finns är även det klart. @acre http://hosted.anr...elease.zip @A3MP http://www.armaho...p?id=23863 @A3MP- Additional Pack http://www.armaho...p?id=24913 @op_lithium http://hosted.anr...ithium.rar @op_lithium Innehåller- > Arma 2 US Helicopters import http://www.armaho...p?id=24845 Afghan Village http://www.armaho...p?id=24232 FATA http://www.armaho...p?id=22057 NATO SF and Russian Spetsnaz Weapons http://www.armaho...p?id=21913 FHQ Accessories pack http://www.armaho...p?id=20393 ASDG Joint Rails http://www.armaho...p?id=23242 US Marine Corp and MARSOC http://www.armaho...p?id=22750 Zeus - ArmA 3 Map Pack - A3MP arma3.fr/files/get/arma_3/patches/use...usA3MP.rar CAF Aggressors http://www.armaho...p?id=24441 CAF Aggressors fix1 http://www.armaho...p?id=24886 CAF Aggressors fix2 http://www.armaho...p?id=25159 Zeus Aggressor fix (lägg i CAFAG mappen, måste skriva över; caf_ag_factions.pbo) http://hosted.anr...us_fix.rar Som extra på moset, ligger med i addonpacket, men inte ett måste om man vill skippa JSRS ljudet lukrop's customized configs http://www.armaho...p?id=24807 men kör du manuellt se bara till att ha dessa: - lkr_caf_ag_afr_mas_weps - lkr_caf_ag_eeur_mas_weps - lkr_caf_ag_me_mas_weps - lkr_mas_weps_jsrs (dom har ett lkr_ prefix) (och vice versa; vill du inte ha JSRSljudet så ta bort lkr_ prefixfiler) Redigerat av SkaGGet den 2014-04-24 16:59 Stay frosty !
|
|
|
|
Masterchief461 Publicerat 2014-04-24 01:10
|
|
Låter som en gåta...
Es ist gut, ja? Und nein, Ich bin nicht ein dumbkopf... Nur ein wenig...
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-24 01:57
|
|
Japp och svaret är Sand, men Fader Fouras godkänner även Öken.
Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-24 19:36
|
|
Det här vill man ju absolut inte missa. Så SkaGGet vågar man fråga redan nu, när OPet kommer läggas upp? |
|
|
|
Publicerat 2014-04-24 20:26
|
|
Ju mer man visar intresse för detta OP härgenom tex så är ju chansen större att jag kastar upp den Vi OPskapare har väldigt lite info om vad spelare vill faktiskt spela.
Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-24 21:08
|
|
Kör, bara kör!
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-24 21:59
|
|
Frågar man får man svar. Personligen gillar jag OPen som tillsammans bildar en hel kampanj. ”Generation Kill” och tex Tottes ”Blue Crow” var ju en succés. Dessa gör att man lättare förstår hur ”skaparen” har tänkt och vill att det ska fortsätta, en historia skapas och vi med den. Tanken, att göra det möjligt att behålla gruppen låter intressent och möjliggör just att historien fortsätter. Men är tyvärr kan det nog lite svårt etiskt, eftersom det kan göra Anrop känns lite mindre öppet. En synvinkel som måste tas i beaktning, även om det faktiskt är en önskan från många. Skulle va riktigt kul, men inte så lätt att genomföra Men det jag verkligen vill ha är ju en blandning av anfall/försvar, avancera/retirera, kontroll/cluster fuck och inte minst vinna/förlora. Men glöm samtidigt inte vädrets mystiska inverkan och det finns säkert andra stämningshöjande bisaker, musiken har du ju redan hittat ! Med andra ord jag vill bli överraskad! Det här upplägget har alla möjligheter till just det, så jag ska bara till slut citerar: Kilt som säger några väl valda ord: ”Kör, bara kör!”, för vi kommer. |
|
|
|
Publicerat 2014-04-24 22:30
|
|
Detta låter mycket intressant. Är mer än gärna med. | |
|
|
Publicerat 2014-04-24 22:34
|
|
Kampanj och semipermanenta platser? Go for it. | |
|
|
Publicerat 2014-04-25 08:23
|
|
Absolut! Det sandberg sade om att det kan bli mindre öppet, jag tror inte det. Vill några fler vara med så sätt in dem som förstärkningar nästa OP. Dem som inte kan vara med har gått vilse eller på permission, sånt går att lösa med storyn och lite RP. Och så länge vi bara kör en "stängd" kampanj i taget kan man ju blanda grupperna på andra OPs Edit: Kilt, du ballade ju ur på Golden Road så jag föreslår vår "speciella" styrka igen |
|
|
|
Publicerat 2014-04-25 15:47
|
|
Jag tror inte att det blir en stängd kampanj alls, vi har svårt att få ihop alla grupper som det är. Många dyker inte upp, får förhinder osv.. vilket gör att det alltid finns plats. Sen tror jag inte att alla kommer bry sig eller tänka "jag måste köra samma grupp", utan det finns några stycken som pratar ihop sig och vill köra ihop. Eller iaf samma platser sen ha tomt då på resten i gruppen. Så jag tror absolut inte vi stänger av spel för andra utan mer gör det säkert för dom som vill spela ihop får den möjligheten.. Vi får se hur det går, inget vi kan spekulera i då konceptet aldrig gjorts tidigare i den här omfattningen av mängd spelare vi har och stora spel. Så vi får se helt enkelt.. men tror inte vi stryper spel för andra iaf. Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-25 17:15
|
|
Ballade jag ur? Du menar min sedvanliga desync?
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-25 22:45
|
|
SkaGGet> Du har rätt, det kommer inte bli statiskt och jag gillar verkligen idén. Så varför inte testa | |
|
|
Publicerat 2014-04-26 11:11
|
|
Jag gillar idén med att kunna ha reserverade platser. På så sätt kan man få en mer sammansvettsad grupp och folk vet vad som gäller i gruppen. |
|
|
|
Publicerat 2014-04-26 11:16
|
|
Fasta roller under en begränsad period låter skitbra tycker jag, man vet ju på ett ungefär vilka som inte dyker upp, ha en 4-5 fasta grupper och en "slask" där de som kan just då kan vara med i
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-05-04 16:57
|
|
Snabb fråga, hur fungerar OP addonet när man andvänder PWS? Installerar PWS alla separat eller måste jag ladda ner OP addonet också? | |
|
|
Publicerat 2014-05-06 07:13
|
|
Hej hoppsan. Fick så mycket lagg så jag fick tyvärr avbryta. Hade konstant ett streck med vatten i synfältet som slog in som vågor och ibland täckte hela skärmen. Visste inte ibland vart jag var påväg så blev tillslut omöjligt att spela. Försökte med att starta om men gjorde ingen skillnad. Tror banne mej att min dator börjar bli för dålig kanske dags att uppgradera. För en månad sedan ungefär kunde jag spela på högsta settings men nu går det inte ens på minimala. Mod, kraft och spänst
|
|
|
|
Publicerat 2014-05-06 11:34
|
|
Alla hade problem med vågor som sköljde över oss. Ganska irriterande. ^^ | |
|
|
Publicerat 2014-05-06 13:10
|
|
Feedback Mycket bra grundidé och genomförande. Spännande med osäkerheten vem som är FI med Talibaner/Civilister i samma kläder, det skapade ett par stressiga lägen. Just osäkerhetsfaktorn är något vi borde prioritera i framtida uppdrag där det handlar mer om lågintensiv konflikt än fullt krig, för att hålla spänningen uppe även när vi inte står med tomhylsor upp till knäna. En av anledningarna till att jag lämnade min förra community och började spela med Anrop var att jag upplevde att de var för insnöade på att kombinera vapenslag (flyg, pansar etc.) medan Anrops fokus ligger på infanteriet. Det gjorde det även i detta OP. Tyvärr så infriades mina farhågor med två attackhelikoptrar, som mycket riktigt plöjde fåror i motståndet som saknade AA. Här behövs samband mellan piloter och grupper för att skapa ett spelmässigt mervärde mer än att folk som gillar att flyga ska få göra det. Enligt min mening ska alla fordon med offensiv kapacitet användas som närskydd och enbart på anmodan för att uppnå maximal koncentration av eldgivning. Dessutom är det bara då fordon blir kul för majoriteten av spelarna, de med en AK och ett par slitna kängor. Samband är en stående punkt. Som Stf.Gruppchef "tjuvlyssnade" jag på ledningsnätet och noterade att informationsflödet var ganska enkelriktat. Det var i princip Giant som talade om vad han ville att grupperna skulle göra. Här måste vi bli bättre på att tala om vad vi gör och vad vi ser, men också koordinera mellan grupperna för att skapa ett mervärde. Som det är just nu så upplevs andra grupper mer som en försvårande omständighet än ett taktiskt tillskott. Skägget använde en teknisk detalj som jag tycker borde vara standard i våra OPs, nämligen dynamiska gruppmarkörer på kartan så att spelarna hela tiden kunde se vart andra grupper befann sig. Även om det kanske inte är 100% milsim så är GPS teknik och digital kommunikation i princip standard i alla moderna arméer och dynamiska gruppmarkörer är en ganska bra analog för dessa i verkligheten förekommande system. Som avrundning vill jag bara ge en stor tumme upp till alla som deltog i OPen för ett bra genomförande och god stämning! |
|
|
|
Publicerat 2014-05-06 13:35
|
|
Citera Magoo skrev: Kan svara för helikoptrarna.. Vi sa innan vi lyfte att vi skulle mest vara för syn och spelkänslans skull på plats.. Kikade videon från vår heli, vi avlossade 6 skott i ert AO, vilket vi fick backning på radion för direkt. Sen mot slutet så avlossade vi en 10-20 skott till mot ett gäng RPG/AA/TOW skyttar som faktiskt lyckades skjuta ner oss. Så oroa dig inte att vi snodde dina frags inte |
|
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |