Visa ämne
Real armor mod ja eller nej | ||||||||||||
|
SFP: Luftens Hjältar
|
|
Publicerat 2014-04-17 12:44
|
|
Här kommer lite ny info: Suttit och pillat lite för att få ett skönt mission som ska gå å spela mer än en gång. uppdaget har därför utöver addons och spelar slots ingenting bestämt. Allt annat kommer bestämmas av 1 till 2 zeus ingame. har nämt lite om detta till skägget och tanken är väl att om vi hinner, kunna testa detta på tisdag nu till veckan. uppdraget utspelar sig på Bystrica: (som är en mer real-steel baserad karta av delar av chechnarus, det vill säga A3MP blir ett måste.) utöver detta så är det med vanligt m90, så det blir att dra på sig grönkläder, och lämna öken cammot hemma. har även slängt in Lifter (ett addon som kommer ge piloter grymt mycket mer uppgifter, och till viss del frihet.) Lifter utöver detta så är min tanke att man kör med RAM (real armor mod, inte för att den behövs, men som sagt gör det mesta mer intressant) RAM starten kommer vara som så att man börjar ute på ett fält, där det finns två tyngre transport helikoptrar, som kommer behöva piloter, dessa ska då flyga in marktrupper, och landsätta dessa för att säkra ett område, därefter har piloterna i uppgift att hämta, och flyga materiel. i första hand ammunition, men möjligen även eventuella fordon. sen som sagt tanken är att detta mission ska ha så mycket omspelningsvärde som det bara går. uppbyggnaden av spelarplatser som det ser ut just nu: plutonledning: 3 platser, (plutonchef, sjukvårdare, skyttesoldat) 1 grupp: 8 platser, (gruppchef, steff, 2x skyttesoldat ksp, 2x skyttesoldat at, sjukvårare, skyttesoldat) 2 grupp: 8 platser, (gruppchef, steff, 2x skyttesoldat ksp, 2x skyttesoldat at, sjukvårare, skyttesoldat) 3 grupp: 8 platser, (gruppchef, steff, 2x skyttesoldat ksp, 2x skyttesoldat at, sjukvårare, skyttesoldat) 4 grupp: 8 platser, (gruppchef, steff, 2x skyttesoldat ksp, 2x skyttesoldat at, sjukvårare, skyttesoldat) 5 grupp: 4 platser, (pilot, co-pilot, 2x crew) 6 grupp: 2 platser, (prickskytt, spanare) zeus: 2 platser. för närvarande används inte något woundingscript alls, utan det är "bara" det vanliga och base respawn, detta för att ge piloterna mer att göra. visst tar bort ansvar från medics, men trots att arma 3 har ett dåligt wounding-system så har dom ju trots allt ett. (medför att fps:en blir grymt mycket högre) platser kommer släppas inom kort men datumet kan komma att flyttas så ta datumet med en nypa salt. som förtydligande addons som behövs är: SFP A3MP Lifter RAM (om inte folk klagar för mycket annars tas denna bort.) |
|
|
|
Publicerat 2014-04-17 12:51
|
|
Detta låter sjukt intressant Crazy | |
|
|
Publicerat 2014-04-17 13:14
|
|
Ser riktigt nice ut, tyvärr kan jag nog inte vara med på tisdagen
|
|
|
|
Publicerat 2014-04-17 13:16
|
|
xD tanken är att den ska gå att köras mer än en gång, och datumet kan ju komma att flyttas, men skickar fil på måndag som senast(om det blir på tisdag), alternativt löser ja det genom skägget. och så får vi se hur många som kan, är det få som kan så blir det väl så att vi flyttar på den ^^ Redigerat av Imcrazy den 2014-04-17 13:23 |
|
|
Gå direkt till forum: |