Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
SFP med BTC revive?
Kan man på något sätt få in BTC revive i SFP uppgraden? Då jag och en kompis spelar med väldigt nya och gröna ARMA3 spelare så hade detta underlättat då de har en tendens att dö ofta. Jobbigt att behöva starta om uppdragen varje gång. Är också nyregistrerad här, hade varit roligt att spela med er någon gång! Smile
det "enda" du behöver göra är att om du gjort ett mission lägga in btc revive i mission mappen och lägga till i init.sqf att den ska köra btc.
Vad crazy menar att säga är att det är en otroligt invecklad och komplicerad process som kräver många års erfarenhet inom arma för att lyckas med, så det är helt enkelt bättre att du och dina vänner börjar spela med anrop istället. Wink
Jag vet hur det fungerar med mina egna missions, har redan BTC revive i dessa. funderar mest på hur och om man kan lägga in BTC revive i de SFP missions som följer med när man installerar modden. Hittar inte de mission filerna någonstans så jag antar att de är inbakade i modden och att det inte går att lägga till BTC revive. Men jag kanske har fel? Pfft

Citera

Inzann skrev:

...så jag antar att de är inbakade i modden och att det inte går att lägga till BTC revive...

nae precis, om inte annars så är det otroligt svårt, grejen är ju den dock att eftersom BTC och alla andra revivescripts för tillfället är väldigt buggiga, och alla har olika problem så är det lika bra att det inte finns något utöver default. och så får man fixa å modda bäst man vill i editorn.

däremot så har ju tomten rätt i att det alltid är trevligt med nytt folk, så börja spela med oss.

Citera

Imcrazy skrev:

nae precis, om inte annars så är det otroligt svårt, grejen är ju den dock att eftersom BTC och alla andra revivescripts för tillfället är väldigt buggiga, och alla har olika problem så är det lika bra att det inte finns något utöver default. och så får man fixa å modda bäst man vill i editorn.

däremot så har ju tomten rätt i att det alltid är trevligt med nytt folk, så börja spela med oss.

Hehe jo vi funderar på det, ska höra med min kompis. Smile

Citera

Inzann skrev:

Jag vet hur det fungerar med mina egna missions, har redan BTC revive i dessa. funderar mest på hur och om man kan lägga in BTC revive i de SFP missions som följer med när man installerar modden. Hittar inte de mission filerna någonstans så jag antar att de är inbakade i modden och att det inte går att lägga till BTC revive. Men jag kanske har fel? Pfft

Jag har inte kollat med rimligtvis ligger uppdraget i sfp_missions.pbo

Ladda hem valfritt program för att packetera upp pbo filer så som Eliteness eller cpbo och packa upp sfp_missions.pbo därefter är det bara att lägga in BTC som i vilket annat uppdrag som hellst och dra igång i editorn för att spela eller exportera till en ny pbo om det behövs.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.

Citera

xealot skrev:

Citera

Inzann skrev:

Jag har inte kollat med rimligtvis ligger uppdraget i sfp_missions.pbo

Ladda hem valfritt program för att packetera upp pbo filer så som Eliteness eller cpbo och packa upp sfp_missions.pbo därefter är det bara att lägga in BTC som i vilket annat uppdrag som hellst och dra igång i editorn för att spela eller exportera till en ny pbo om det behövs.

Oh tack som fan, ska prova det genast!