Visa ämne
Zeus - Gratis MP DLC - Coming "Soon"
|
|
Publicerat 2014-02-13 15:46
|
|
Assume the role of game master and curate the experience of other Arma 3 players. Wielding an intuitive real-time editor, you can manipulate or expand multiplayer scenarios on-the-fly, and create a surprising flow of challenges for the soldiers on the ground. --- Form a squad, head into battle, and engage in truly dynamic combat. As one of Zeus' subjects, you need to react to varied objectives, and adapt to unscripted events on a constantly-evolving battlefield. Improvisation is your key to success. --- Play Arma 3 Zeus across its distinctive 'Game Master' game type scenarios, where nothing has been predetermined. Or visit familiar modes like 'Coop', 'Team Deathmatch', and 'Sector Control' in a completely new way. Zeus multiplayer also works with custom player-created scenarios. --- Assume the role of game master and curate the experience of other Arma 3 players. Wielding an intuitive real-time editor, you can manipulate or expand multiplayer scenarios on-the-fly, and create a surprising flow of challenges for the soldiers on the ground. --- @jaycroweuk Will it be compatible with other mods like Swedish Forces Pack? So the GM can spawn for example Swedish units Jay Crowe r07;@jaycroweuk 5m Yeah, it's built to be an open framework - take your custom addons and use them with the Zeus module --- Känns som det är något vi måste testa på minst ett op när det kommer :) Ser riktigt smidigt ut. Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2014-02-13 15:52
|
|
visst är det coolt.. men att uppfinna hjulet varje gång, och bygga vidare på mission. Nja, kanske som att köra spelledare men hade mest velat ha en "save mission" efteråt isåfall. Så man skulle kunna bygga i realtid, ihop. |
|
|
|
Publicerat 2014-02-13 16:24
|
|
Jag tycker det verkar riktigt intressant och spännande, ett måste att ta till sig och se hurvida det passar sig. Men frågorna är många hurvida "bra" det blir, jag har kollat på videon och frågan jag mest har är väl hurvida den hanterar scripts, triggers, markers. Av menyn sett så verkar man bara kunna "kasta in" saker och styra dom. Så det är en "light" version av det jag använder som GM, men fortfarande ett grymt intressant steg dom väljer ! Sen vet man ju inte hur mycket skalbart i menymässigt som kommer tillkomma, kanske kommer det en command line, en save funktion, en trigger/marker/if-then-else kommandon osv.. vem vet, det där är ju deras grundplåt iaf. Det jag tycker verkar intressant är att i GM verktyget jag har så är ju manupilerandet väldigt resurskrävande för spelare, att lägga ut objekt på kartan == sync till varje spelare == lag. Så skall bli intressant att se hur mycket det är gjort med den modulen. Sen vore det ju bra att kunna ha en sqf fil eller sparmöjlighet för ens kortkommandon som GM. Tex att slippa skriva i "user2 additem "prc_148"" tex.. att ha en bas av kommandon man kan spara och öppna upp vid ZeusTime. Som det är nu som GM med det verktyget jag har så finns det kodat in i verktyget att man kan lägga in sån kod. Så jag har väl ett tiotal bra-att-ha koder redo, allt ifrån att teleportera folk, till att revivea folk, till att ge vissa bra att ha saker.. Som grund, vad roligt men med mycket frågetecken kvarstår med hur den kommer hanteras och bli i slutändan Den som lever lär märka Ps granQ > Vi uppfinner hjulet nästan varje gång vi kör OP, vi har aldrig kört samma OP sens Alphan, visst har vi sparat lite fordon och gruppuppdelning men thats about it. Mina senaste OP har jag inte sparat en enda fiende eller så, det är rätt nytt varje gång.. det som är lika ifrån Generation Kill X - Y är bilarna och grupperna samt markers. Men det står ju också att de kommer man kunna ha; köra custom missions, så det går att köra grund-editerade banor. Sen är frågan som du säger; kan man spara där man är och fortsätta en annan gång ? vi har ju bara fått se video av ett gui som den är ATM iaf.. vi får väl se vad som händer med den Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-02-13 16:34
|
|
WOW! Ja detta verkar vara ett väldigt intressant GM-verktyg. Som SkäGGet säger så får man se hur det hanterar scripts, triggers, markers mm. Jag hoppas på sparfunktion, så att man kan bygga ett mission innan man spelar det. Frågan är bara nu När? När kommer detta DLC? |
|
|
|
Publicerat 2014-02-13 16:46
|
|
Dom kommer kanske råka säga en ungefärlig släppdatum https://www.facebook.com/events/47757...489014225/ Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-02-13 17:17
|
|
Förhoppningsvis ja | |
|
|
Publicerat 2014-02-15 20:04
|
|
Det enda jag ser kunna bli "bra" ur den där är om dom äntligen ger en 3d editor. Resten är mest "jaha" känsla för min del. Dom skapar en module som är tänkt att vara Zeus emot spelare, som en sorts spelmoment mer än ett verktyg. Nu av det man sett är ju bara en alfaversion som når devbranchen.. men jag som gillar tex VTS eller MCC tycker mig bara se brister än en bra ersättare till nämnda verktyg. Visst en bra och rolig lekverktyg och en enkel "fix mission" sak. Men i det stora hela; bara det "lägga till" lite motstånd eller korrigera en waypoint. Men utvecklas den mycket mer än det dom visat; så är jag intresserad att titta igen; men nu; kul koncept men nej tack. Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-03-20 15:09
|
|
"Zeus multiplayer also works with custom player-created scenarios." Då går det ju att fortsätta att göra OPs som vanligt. Sen om ni tycker att vi är för bra eller nåt ^^ så kan man slänga in överraskningar. Som tidigare nämnt skulle det funka med SFP. Jag kan inte koda men säg bara till om ni vill ha hjälp med att testa, det hela ser mycket lovande ut. |
|
|
|
Publicerat 2014-03-20 19:54
|
|
Inge > blicka på VTS och MCC som använts av Anrop sedan längre tid tillbaka.
Stay frosty !
|
|
|
Gå direkt till forum: |