Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Behöver lite hjälp :)
Jag är ny på Arma3 och kan inte speciellt mycket om spelet. Men jag skulle gärna vara med på Operationer men jag vet inte riktigt hur jag blir med och spelar med er. Om jag ställer upp på en operation hur kommer jag då in och spelar med er på den operationen? Jag är som sagt ny på arma 3 och inte riktigt förstår hur man spelar med kompisar i en grupp? Jag antar att ni spelar på en server men hur kommer jag in då? vad är server eller vadå?

Om ni redan har förklarat sånt i ett forum som jag antagligen inte har sätt skulle jag vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig lite eller länka det forumet. Smile

MVH Victor Drott (DraapzHD)
Justja, det var du som var så smidig på klotterplanket..

Det du bör titta på och förstå är guiden som finns på första sidan, sök efter:
Är DU intresserad av att spela med oss?
Stay frosty !
Shena Skägget Smile

Jag har kollat på den. jag har fixxat allting där. T ex: Addons, Teamspeak och launcher.

men jag förstår inte hur jag kommer med på den servern som ni spelar Operationer med eller vad det är på arma3..

Hoppas du förstår vad jag menar... och om jag har missat det hur gör det så är jag blind... men skulle vara tacksam om jag fick ett svar Smile

PS: smidig i klotterfältet?

MVH DraapzHD
Alla grunder står på den forumstråden, gjort allt där så funkar det kanon. Sen brukar varje Operation ha sina extra addons, men dom funkar exakt lika att installera såsom beskrivet i FAQtexten. Har du fixat in alla addons, acre funkar så är det bara att signa upp sig på en Operation.

PS Om smidig på klotterplanket
Det första intrycket du gör på Anrop är:
DraapzHD 2014-02-03 21:07
LUDER

Stay frosty !
Okej. Smile

Förlåt då att jag skrev "Luder" det var inte meningen att vara taskig eller trakassera någon...
Operationer på hemsidan är bara ett sätt för att anmäla att du vill ta en slot / plats på ett uppdrag som sätts upp vid en utsatt tid och hela operationer delen är inte sammankopplad med ArmA utan för att kunna spela varesig du har en reserverad slot eller ej så måste du starta spelet och filtrera efter ANROP i server browsern.

Oftast så är servern lösenordsskyddad för att förhindra att obehöriga kommer in och anrops standard lösenord är hejsna om inget annat anges men ibland så ändras det (jag tittar på dig skägget) och då får du helt enkelt fråga på teamspeak vad som gäller.

Allmän vett för Anrop gäller:
Pratar du på teamspeak utan ACRE igång när spelet redan har startat så bli inte förvånad om du blir kickad - muta micen tills du är inne i spelet eller fixat ACRE.
Fråga om du behöver hjälp, Gör det i god tid innan op start.
Tryck inte G.

Lycka till.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
TACK SÅ MYCKET XEALOT.
Det var precis det svaret jag ville ha.
Nu vet jag tack så mycket Smile