Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
Arma 3 bug-spel nummer 1???
Hej killar.
Efter mycket om och men så har jag beslutat att totalt sluta med multiplayer Arma *förutom operationer*.
Arma 3 har en hel del buggar och väldigt få plus.

Mina buggar jag varit med om.
Flyger heli och plötsligt blir utskjuten ur helin när man flyger drygt 500 meter upp.
AI:s är PÅ TOK för träff säkra.
Spelet kraschar ofta.
Du kan vara under vattnet i 10 sek och sedan drunknar du.
PVP spel leder ofta till att man skjuter hela clip i en person utan att han dör medans han du skjuter bara skjuter 2 skott och du sj är död.
Helis exploderar om du tar med dig en stor rygg säck med 2 rpg rör i.
Helis exploderar om du har fler än 5 vapen på dig *Inklusive hand granater*
Helis går sönder och exploderar när du landar i en fart över 3 km/h
Bilar exploderar utan att bilen är sönder
Lastbilar exploderar utan att lastbilen är sönder.
Ska man fortsätta eller stoppa här?
För mig känns det väldigt knäppt att spela nåt man inte får nåt av så att säga.
Kommer spela med eran operationer men multiplayer maps får ni tyvärr inte med mig på längre.

Nån som tycker jag rage quitar när jag skriver så här så har ni verkligen inte varit med om buggarna själva.
Syns ikväll Smile
låter som du spelar mycket wasteland eller något med en buggig/för slö server..

ai's träffsäkerhet är en inställning, dock är "grundinställningen" jävligt hög.

Men att säga arma3 ai är buggig när missionet helt enkelt inte är rätt anpassat är fel.

Nästan alla andra buggar låter som klassiska desync osv problem.

EDIT. Nu spelar jag bara våra operationer och annars i editorn och leker med sfp saker Smile
Är arma ett buggit spel; ja det är det. Arma2 blev för mig personligen mera spelbart runt 1.50 versionen. Så att säga att Arma3 är spelbart redan nu efter nån månad efter release är väl att hoppas för mycket.

AI kommer alltid vara ett meck och kapitel för sig. Det krävs att den som gör uppdragen/coop/op/pvp eller så; trixa med inställningarna så dom blir speldugliga.

Alla dina påståenden om att fordon sprängs för minsta lilla, det tycker jag inte stämmer. Kört mycket MP där vi använt bilar, det krävs mycket för att dom skall explodera. Men kanske kan ha något med Vehicle.sqf att göra för separata MP uppdrag. Den gör så att lämnar man fordon efter en viss tid så sprängs dom och försvinner så småningom också. (så kan ha varit den också). Annars vet jag inte varför fordon sprängs så lätt..

Men att hoppas på ett Arm3 som är buggfritt är att ta i. De värsta buggarna fixas allt eftersom, MPkrascherna är ju något dom har jobbat med och senast också fixat en hel del med, men vet också att det finns fler.. så det är på gång.
Har personligen inga problem med Arma 3, varse sig wasteland eller operationer. Visst finns det buggar som att fordonet flyger upp i luften när man kör på ett fordon och liknande. Men dessa buggar är inga jämfört med arma 2 när du kunde dö av att hoppa ner 20 cm från ett objekt och ställa sig upp med hinder ovanför vilket innebar att du slog huvudet av dig.

Att du skjuter ett helt clip i en annan person och denne vänder sig om och skjuter dig har att göra med server delay samt att han uppenbarligen siktar bra mycket bättre än dig. För även med delayen så borde han inte hinna vända sig om och skjuta dig om du sätter ett skott i huvudet. Om du däremot missar första delen av clippet så att han hinner vända sig om så kan delayen påverka resultatet. Men detta är inget nytt utan fanns även i arma 2.

Helikoptrarna är som i verkligenheten, ömtåliga. Vill du spela ett spel där du kan flyga in i ett träd och flyga vidare efteråt eller landa i hög vertikal hastighet så borde du kanske flyga i Battlefield. Ta en titt på verkliga landningar och i vilken hastighet dom landar.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
Det gäller att hitta sina servrar som kör uppdrag som är bra gjorda. BSM och KNG är två brittiska som alltid funkat bra sedan alphan för mig. även om bsm blev scriptat rätt hårt av någon snorunge i slutet av betan. Är dock även jag ganska trött på vanlig mp och därför har man ju sökt sig till anrop. Försöker hellre komma igång med OP med anrop än att köra MP med (förvånansvärt många) snorungar som tror de kör cod