Visa ämne
Jag måste fråga...
|
|
Publicerat 2013-09-16 12:21
|
|
...gillar ni Arma 3 i sin nuvarande form? Anledningen till att jag frågar är att både jag själv och gänget jag har spelat Arma 2 med har klara problem med att bli riktigt engagerade i Arma 3. Det känns... Tja, inte som ett Arma-spel. För oss har 'future warfare' konceptet pajat vår förmåga att spela med någon sorts inlevelse och det mer än märkliga scenariot med Iranier i Grekland har liksom gjort resten. Vi har dragit igång flera kvällar nu men ledsnat efter 10-15 minuter. Det hände inte i Arma 2 ens när buggarna var som värst. Är det bara vi som är bakåtsträvande Flashpoint-veteraner och som missar något här eller finns det fler som upplever det vi gör? Tekniskt sett är väl Arma 3 mycket bättre än vad Arma 2 var vid release men samtidigt känns det mer som ett SPEL än som mil sim. Vad anser ni Anropare? Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz | MSI GeForce GTX 680 @ 1300 MHz | 8 GB Corsair Vengeance DDR3 1600 Mhz LP | Corsair Cooling H100 | 120 GB Corsair Force 3 SSD | 500/4 GB Seagate Hybrid
|
|
|
|
Publicerat 2013-09-16 12:24
|
|
Kan hålla med om det futuristiska, men tycker att SFP gör att den aspekten försvinner rätt snabbt =) Jag har också spelat sen OFP (dock singleplayer fram till A2). Jag saknar en del Ace-funktioner, men eftersom ACRE finns till A3 tycker jag att mkt milsim finns kvar, är i princip bara closecombat som är lite arkadigare, men det är mest för att man slutat röra sig som ett kylskåp som fryst fast i en vargavinter... Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-09-16 12:32
|
|
Är SFP helt kompatibel och fullt fungerande i Arma 3?
Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz | MSI GeForce GTX 680 @ 1300 MHz | 8 GB Corsair Vengeance DDR3 1600 Mhz LP | Corsair Cooling H100 | 120 GB Corsair Force 3 SSD | 500/4 GB Seagate Hybrid
|
|
|
|
Publicerat 2013-09-16 14:39
|
|
japp, SFP till A3 är riktigt bra. Vi satsar på mer kvalitet än kvantitet nu. För råda bot på "skjuta iranier från framtiden" har vi även slängt in lite "OPFOR". Wamako är en afrikansk nutida handling med nya sidor, både regeringstrogna, milis och rebeller. Dessa är utrustade med ak47r, rpg7, strela och andra "typiska" vapen. Finns även en självmordsväst som går användas av både spelare eller ai PKM, RPD är på g men tyvärr inte riktigt blivit klara.. Inte riktigt klart, men finns även lite kalla kriget ryssar.. deras uniform skall göras om och ganska snart kommer de få fordon (bmp, mi24, btr60 osv).. Så SFP blir mer än bara svenska fordon, det kommer bli fokus på "utlandsstationering" på Wamako 2015 och Sverige under kalla kriget. Finns med lite framtidsgrejer också, om någon nu gillar det.. |
|
|
|
Publicerat 2013-09-16 22:44
|
|
Jag och två polare testade lite ikväll. Vi körde sista co-op uppdraget på Wamako (Road nånting). Verkar riktigt nice och känns som Arma ska. Dessvärre fick vi lite random frysningar. Är det modden eller Arma 3? Verkade triggas av byte till/från kikare eller sikten... Våra riggar är likvärdiga: i5 3570K, GTX 680, SSD diskar, 8GB RAM och riktigt bra kylning. Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz | MSI GeForce GTX 680 @ 1300 MHz | 8 GB Corsair Vengeance DDR3 1600 Mhz LP | Corsair Cooling H100 | 120 GB Corsair Force 3 SSD | 500/4 GB Seagate Hybrid
|
|
|
Gå direkt till forum: |