Visa ämne
Tråd för problem-diskussion
|
|
Publicerat 2013-07-18 15:26
|
|
Bra attityd från någon, istället för att diskutera problem som faktiskt finns så gräver vi ned dom genom att ta bort poster...
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-18 15:29
|
|
Jaha, tydligen försvann hela min sista post också. Härligt modererande, Gestapo ringde och ville anställa dig hörde jag. | |
|
|
Publicerat 2013-07-18 15:33
|
|
Sådär. Då har vi en ny tråd att diskutera problem som hänt i tidigare uppdrag. Försök håll dom inläggen borta från trådar om nya uppdrag. Har förklarat detta för berörda i PM. Redigerat av Vort den 2013-07-18 15:41 |
|
|
|
Publicerat 2013-07-18 15:41
|
|
För att då återgå till problemen via anrop: Jag upplever att det under senare tid (3-4 senaste OPen ungefär) har varit en rätt taskig och respektlös attityd från vissa deltagare. Folk kommer inte på utsatt tid, OPen startar ofta 20:00, men vi har PVP-session 19:00, detta för att se så att man har alla komponenter fungerande. Folk säger då ofta "jag har koll", sen visar det sig att de t.ex inte har senaste SFP etc. Dyk upp på utsatt tid, eller dyk inte upp alls (Jag kan dock ha förståelse när IRL saker typ jobb, barn etc är i vägen, men känns som det 90% av gångerna endast är slapphet) Under många OP så respekteras inte chain of command, jag är knappast guds bäste barn när det kommer till denna fråga. Men folk tar jättekonstiga och förhastade iniativ som orsakar både död och förstörelse. En incident är t.ex när jag snodde plutonchefens bil för att ramma ett stängsel, jag hade dock checkat av det med Gruppchef, men denne kollade inte först med Plutonchef. Jag uppfattar Anrop som en grupp där allt inte är überstrikt, men tror även på att man måste han någon form av kontroll. Att radiodiciplinen inte är den bästa är jag lugn med då jag anser att det primära i kommunikation är A. Få information B. Ge information. Så länge det går fram med syftet är "slapp" radiodiciplin helt okej för mig, men att spela en massa musik under opsen och random ljudklipp känns helt fel. För mig är det av två anledningar: 1. Eftersom jag ofta spelar in OPs så måste jag antingen klippa bort en massa eller strula med youtube. Under PVP tycker jag det är helt ok med vissa saker, då det kan bidra till stämningen. Folk som spelar musik vid anstorminngar och liknande tycker jag bara är kul, eller om någon skulle dra på Bad Boys när man är polis. Edit: Styrde lite radbrytningar... Redigerat av figgehn den 2013-07-18 16:04 Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-18 16:06
|
|
Det som fått mig att tröttna lite är folk som egentligen inte är motiverade eller allmänt för trötta för att spela vilket ger generellt en dålig stämning. Det märks fort vilka som är pang på och redo att komma in i ett seriöst OP. Som chef, om så för grupp eller för pluton ska inte behöva ta tag i en diskussion vid varje beslut som görs. Många beslut som görs kanske är fel eller allmänt korkade, men som grunt eller soldat så är det bara att köra på.. whinea och klaga kan man göra när allt är klart. På OP Ragnarök så fick jag höra bland annat (jag) - Vart är du på väg med bilen ? Bryt. (x) - nämen jag skall bara åka runt lite och titta.. (jag försöker dra en genomgång av order eller taktiktänket inför en attack) - Hörde någon vad han sa, för jag lyssnade inte.. Fanns spelare under OPt tog saker i sina egna händer och checkade inte in att "vi utgår" / "har vi OK att rulla nu" till befäl, utan bara antog saker och körde iväg. Fanns spelare som aktivt sökte TK situationer med att köra bil emot folk. Folk som vägrade ta upp radiokommunikation vilket gjorde att man inte kunde kontakta gruppen alls, när så en person utnämndes till signalist till gruppen så vägrades det för att dom ville spela för sig själva och inte ha nån annan "chef". ....allt summeras; om man inte är pepp och verkligen vill gå in för ett seriöst OP så kanske man inte skall dyka upp. Nu har man klagat mycket på folk som skriver upp sig och inte kommer, men jag tar det hellre än folk som mest vill sitta och trollollo genom ett OP som om det vore ett nedladdat ArmaholicMission i mängden. Vill man spela lite Arma med folk men inte känner för så seriöst, så ta och spela Arma med lite samlat folk och spela genom några mission som laddats ned.. |
|
|
|
Publicerat 2013-07-18 17:29
|
|
Jag kommer ihåg en tid då jag kunde få er att gå 2h i djungeln utan att någon klagade De är en fråga om mentalitet tycker jag. Om alla uppför sig och tänker före dom talar så kommer vi alla få en trevligare upplevelse. Sen så ska man så klart ha alla addons klara och komma i tid, men de kommer dom nog lära sig om man alltid startar på utsatt tid. |
|
|
|
Publicerat 2013-07-19 22:33
|
|
När det är tid för OP så ger jag 100% och försöker spela (teater) till 100% för att fler ska få en bra inlevelse. Dock lite svårt när det har blivit som det har. Sen så har jag runt 20-25 fps vilket jag hoppas att jag snart kan öka så jag kan ge 1000% istället. Sen så gör jag en del fel också, ingen är perfekt, men det beror på att jag inte alltid till 100% förstår och försöker fråga och lära mig så att till nästa gång gör det bättre. Ser fram emot nästa OP och hoppas på att det blir roligare än sist. Over and Out First Class Medic J. Andersson |
|
|
Gå direkt till forum: |