Visa ämne
Head's förslag.
|
|
Publicerat 2013-07-14 23:27
|
|
Här är några saker som (jag) tycker kunna förbättra Söndags op'en. https://docs.goog...Epsqo/edit -Mer kommer när jag är mer vaken- |
|
|
|
Publicerat 2013-07-14 23:31
|
|
Citera Förslag 1 Denna tycker jag är smidig och hoppas kommer tas in i tänket. Det är smidigt med små grupper. Så tyckte om tänket med en gruppchef som har två stycken 4man, lätt att stycka i 2st skyttepar och sen lätt att dra ihop alla till en 1.1 grupp. Tror det kan bli snabba enkla order om att "1.2, ni tar terräng söderut, finn lämpliga ställningar emot väg, rapport när ni är klara. 1.3, ni tar er som två skyttepar och söker område Martin9 på kartan" Blir smidigt.. har nog haft lite problemjobbigt med att gjort OP med för stora grupper om säg 8st totalt - 10st totalt. |
|
|
|
Publicerat 2013-07-14 23:41
|
|
Bra iniativ som kan utvecklas, jag ska se om jag kan ordna ett OP så skägget får semester. Dock kommer jag vara mercyless när jag gör dom med oväntade vändningar, vill ha det lite svårare så vi måste vara mer avslappnade och taktiska. Skägget gör grymt intressanta OP, dock är han för snäll... vilket jag diskuterat med Skägget. Dock vill han att alla ska ha det roligt och trevligt... och gör jag ett OP kommer jag vara tydlig med mina intentioner med OP-et...
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-15 12:51
|
|
Det är toppen att ha standardiserat sådär, jag är helt på! Bra Figgehn, svårt får det gärna vara och no mercy mot folk som vill förstöra denna gång. | |
|
|
Publicerat 2013-07-15 15:43
|
|
Jag fixar också på ett Söndags OP. Inte lika många folk i varje grupp så man kanske kan hålla lite pli på. Men vet dock ej när denna blir klar. Men jobbar för fullt med den iaf. Så får vi se om folk gillar den eller ej. Kommer kontakta Skägget som är veteran för tips och ideer. Mvh First Class Medic J.Andersson |
|
|
|
Publicerat 2013-07-15 17:54
|
|
Bra att folk försöker förbättra vår spel stil! Dock måste jag säga att förslaget kändes något rörigt, 1-0 1pers, 1-1 1pers 1-2 4pers 1-3 4pers. Vill istället slå ett slag för den som skrevs ihop för ett tag sen av nån (har glömt vem): https://docs.google.com/document/d/1e...edit?pli=1 Det man skulle kunna göra i den befintliga strukturen för att grena chain of command lite mer är ju att dela upp grupperna i omgångar tex: A-R PlutC, signalist |- E-A: GrpC >>>|- Omg 1: StfC, KSP90, KSP-ladd >>>|- Omg 2: Skytt, Robotskytt, SjukV |- E-B: osv... har gjort så ett par ggr när jag har kört grpC och funkar rätt bra. /5c Edit kan inte göra blansteg i början av texten, :K |
|
|
|
Publicerat 2013-07-15 18:11
|
|
1-1 är ju 9~ pers men har egna callsigns så man snabbt kan dela up sin grupp eller om man behöver verka separate. Edit: tror ju du såg skäggets post där indentation verkar har förlorats. Föreslår att du tittar i documentet. Redigerat av head den 2013-07-15 19:08 |
|
|
|
Publicerat 2013-07-15 21:53
|
|
ah, då är jag med såg inte att det var en nivåskillnad på InsC och GrpC. Sen lever jag kvar i gamla FAL-A med "Martin-Rudolf första omgång, framryckning!" så är lite skrämmande att byta över till massa siffror ett tilloäg till dit dokument som jag tycker är smidigt från det jag länkade är att de i dokumentet är angivet vilken kanal respektive grp använder Såg att du länkade till F3, finns det nån färdig sfp/anrop mall? |
|
|
|
Publicerat 2013-07-15 22:47
|
|
Jag har en version av F3 kombinerad med den FAL-Anrop som länkades ovan. Tanken är att jag ska använda det i en kommande kampanj, men kan lägga upp grunden om det finns intresse. | |
|
|
Publicerat 2013-07-15 23:53
|
|
Citera subroc skrev: Mycket väl kan vi ju sätta kanaler för "mina" grupper med. Måste säga att jag har mer problem med Sierra Lima och kompani än Adam 1-1 Har not inte kommit ihåg mitt callsign i nåt op. får alltid fråga. |
|
|
|
Publicerat 2013-07-16 10:03
|
|
bara det finns en struktur och att den följs i alla op:en så man hinner lära sig vad de olika grupperna heter så är jag nöjd. Toktotte, ja det får du gärna göra |
|
|
|
Publicerat 2013-07-16 10:16
|
|
Citera head skrev: the allmighty papper och penna brukar lösa det en liten post-it lapp/motsv på en strategisk plats med anropsnamnen uppskrivna är en klassiker som funkat som signalist sedan hedenhös dagar då bör det funka bakom ett skrivbord också Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-16 11:32
|
|
Citera the_shadow skrev: Jo det är ju rätt standard. Har dock aldrig behöva göra det förens anrop |
|
|
|
Publicerat 2013-07-16 18:23
|
|
lärdom mao
Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2013-07-16 18:51
|
|
Dock har ju aldrig förtståt det här hardonet för Lima Oscar,Lima Papa etc. Ja visst de används i den riktiga världen. Inte så smidiga dock Men med tanke på att jag brukar spela med ett community med 2 gånger så mycket spelare utan att behöva göra en lapp. Så tycker man ju det borde gå på anrop med. |
|
|
|
Publicerat 2013-07-16 19:37
|
|
Om man använder sig av saker på ett konsekvent och rätt sätt så är det ganska simpelt att tyda ut vilken grupp som är vilken. A-D är alltid plutoner. E-H är alltid grupper. Alpha - Första pluton Bravo - Andra pluton Charlie - Tredje tredje Delta - Fjärde pluton Echo - Första grupp Foxtrot - Andra grupp Golf - Tredje grupp Hotel - Fjärde grupp Echo Alpha är således första grupp i första i första pluton. Golf Charlie är tredje grupp i tredje pluton. Hotel Bravo är fjärde grupp i andra pluton. osv. I mitt tycke är det smidigt, OM det används rätt. Att använda lösryckta bokstavskombinationer utan något samband blir däremot förvirrande: Alpha Delta Hotel Delta anropar Alpha India Delta Sierra kom! |
|
|
|
Publicerat 2013-07-17 00:42
|
|
Behöver vi i dagsläget callsign för första- andra, tredje plutoin etc? Alpha som standard A = Anrop Alpha Alpha / Adam Adam = Plutonchef Alpha Echo / Adam Erik Adam Foxtrot / Adam figgehn Adam Golf / Adam Gustav Adam Hotel / Adam Harald Ja, hej hej!
|
|
|
Gå direkt till forum: |