Visa ämne
Wamako Wishlist
|
|
Publicerat 2013-06-11 23:21
|
|
Herr granQ skrev i shoutboxen: Citera vad saknas på wamako? fler byar/bebyggelse.. specifika områden (industri?), mer militära mål? Så jag tänkte att vi kan bolla idéer och spruta ut dom här istället, så får granQ säga: Nej inte möjligt Nej passar inte eller JA FÖR FAN! Terräng: Ett större berg. Någon form av sjö. Bebyggelse: 1st Kraftverk 1st mer fancy stad som är lite rikare än nuvarande (tänk nord och syd, en fattig del och en rik del, därav konflikt(?)) "tribal" byggnader (lerhyddor och liknande) 1st Hamn (connected till fancy-staden(?)) 1st "rebel camp" i "djungeln" Övrigt: Giraffer Redigerat av figgehn den 2013-06-11 23:49 Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-12 00:05
|
|
lite såna helt random, knappt utan väg skulle kunna funka för "tribal".. jobbiga med "fancy" stad är att tar sån oerhörd tid att bygga :/ |
|
|
|
Publicerat 2013-06-12 00:19
|
|
Jag skulle nog vilja ha ett mer övergiven eller i drift fabrikområde, alltså ett större område än bara ett par hus, stängsel, lite hål här å där, mera pipes, stora fabrikhus.. ett projekt att få Wamako på fötter som aldrig slog eller vart något av tex. Problemet är väl mest att i A3 finns inte så mycket fabrik och så mycket industri såsom i A2 och tex Chernarus. |
|
|
|
Publicerat 2013-06-12 00:41
|
|
Längs vägen hus och byggen. Så sällan det är bra med längsmed-byggen. Tänk en längre väg där husen mer eller mindre är längs med vägen bara, lite skräp, lite clutter bakom husen, men främst är det längsmed vägen allt är. Då också mer än bara 5st hus, utan kanske 20tal som är bra fördelat och har lite SIB i tanken. |
|
|
|
Publicerat 2013-06-12 06:14
|
|
Finns det något importscript till visitor som klarar att importera saker som är gjorda med objectgrabber scriptet? | |
|
|
Publicerat 2013-06-12 07:18
|
|
Dåligt med sånt vad jag vet, däremot kan det hjälpa ändå. Skagget byggde ju upp basen. Då kollade jag upp vilka objekt som användts och var.. Inspirationen är alltid bra. Annars finns ju visitor och svn.... | |
|
|
Publicerat 2013-06-12 13:15
|
|
Bensinstation. Safaribil. Elefant. Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-12 18:23
|
|
diamantgruva!
Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 02:01
|
|
Antiloper! |
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 09:47
|
|
Grottor!
Nordström
Signalist Hemvärnet FRO (Frivilliga Radioorganisationen) |
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 14:38
|
|
Från reddit: Citera Your map looks promising but I would suggest adding more character to it. By that I mean some more rubble bushes etc in town areas. One way I would suggest doing this is to adopt areas of the map and pretend your were living there in the setting of your conflict etc. Think of the town and how there may be a ghetto side of town and a rich half. Then add corresponding items. Another thing which I'm not sure if I saw were things like infrastructure such as telephone poles, cement barriers and maybe bushes in rows as privacy fences etc. It looks a little polished in the sense of it reminds me of the uninhabited village that north Korea keeps across the dmz that is supposed to impress the rest of the world. - wihardy Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 15:47
|
|
Figgehn, du kan väl svara med följande bild..
Granquist bifogade följande bild:bild:
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 15:58
|
|
Citera granQ skrev: done! Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 16:16
|
|
Citera Kapten-N skrev: Grottor är så 2012, vi vill ha nåt nytt nu ju! (Hittar du grottorna på Sturkö då?) |
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 18:19
|
|
Nej, men vi körde ju till en av dem en gång.
Nordström
Signalist Hemvärnet FRO (Frivilliga Radioorganisationen) |
|
|
|
Publicerat 2013-06-15 20:08
|
|
de var rätt awesome och hade gärna haft med på wamako.. om hade kunnat fixa med editorn bättre. Får försöka fixa in fler objekt och som bättre överensstämmer med arma3 så det blir lättare att arbeta i editorn. |
|
|
Gå direkt till forum: |