Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Allmänt
 Skriv ut ämne
SFP ljudmod för ArmA 3
Som vissa av er säkerligen har märkt tidigare så har jag andra ljud på mina SFP vapen än standard,
det är egentligen bara en rakt av config portning av JSRS från ArmA 2 till SFPs vapen i A3 så all credits är Lord Jarhead

Hittils har jag ändrat ljuden för:
AK5(C)
AK4
KSP90
KSP58
PST88
AK47

Här demonstrerar jag ljuden:
http://www.twitch.tv/generalgoran/b/4.../414937447

Nerladdning:
http://hosted.anrop.se/xealot/@jsrs_s...sfp_a3.zip

TODO:
Ändra fler vapen t.ex. grg
Kolla om jag kan lösa varför man knappt hör ekot när man skjuter inomhus
Distansljuden verkar inte allting komma igång ordentligt

yolo.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Nice, mera pang i panget. Blir extra tufft när distanspang funkar och man hör på håll hur olika grupper slår till.
hur är möjligheterna till att göra detta som "officiellt" sfp?

Alltid bra med saker som gör det bättre, så kan någon summera läget för mig?

Pro:
Låter bättre
Scriptade effekter

cons:
Kräver JSRS, "praktiskt"
Kräver JSRS, "tillstånd"
Scriptade effekter, "murphy's lag".. hur "driftsäkert" är det?

anledning varför jag från en "addonmaker" ogillar andra mods, typ ace och CBA är att de fuckar upp saker för mig. T ex slutade våra reskinnade BIS offroad's att visa rätt textur, tog lång tid innan insåg att CBA som skrev över och sen hitta en lösning...

men som med de där pvp animationerna vi körde med i Arma2, där vi fick tillstånd att släppa de med i SFP releasen, något liknande vore awesome då vi själva ha kontroll över vad som händer i varje uppdatering. xealot, har du lust kolla läget lite med JSRS?

Typ om vi kunde få:
"Full credits, but we wish to modify and run with our own tags to avoid dependency/conflicting versions"..
Just nu är jag inte nöjd med en del olika saker som har med ljudnivåerna att göra, t.ex. att ljuden verkar gå kortare än i arma2 så på avstånd blir allt för lågt så jag får se om jag kan latja lite med config värdena för att se om jag kan få ut någon förbättring samt ta kontakt med jarhead och se om hen är villig att bistå med några hjälpsamma kommentarer så får vi se om det går att lösa

Citera

granQ skrev:
hur är möjligheterna till att göra detta som "officiellt" sfp?

Som du själv skriver så kräver det jarheads tillstånd - vilket jag inte vet hur hen står till öht. då jag inte kontaktat hen ännu

Citera

granQ skrev:
Scriptade effekter, "murphy's lag".. hur "driftsäkert" är det?

Väldigt. Jag har nog aldrig haft några JSRS relaterade problem under den tid jag kört det i ArmA 2 vilket är en hel del.

I övrigt så bryr jag mig inte personligen hurvida ljuden blir default i SFP eller inte så det hänger på dels att configsen kan tweakas rätt så de funkar bra i A3 och dels på om jarhead tillåter det Wink.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Äntligen fått arslet ur vagnen och ska nu testa denna Smile
Ja, hej hej!