Visa ämne
OP Ringhorne
|
|
Publicerat 2013-06-06 15:20
|
|
Tid och dag; Söndagen den 9 juni, klockan 1900. " Ringhorne eller Hringhorne var i nordisk mytologi guden Balders mäktiga skepp, på vilket hen och hens maka Nanna lades på bål. " När så den lokala ledaren Mowali Amundidoa blev skjuten till döds vid en valvaka för tre dygn sedan, så har oroligheterna ökat. Den svenska styrkan har sakta fått fäste i Wamako och anses som något positivt. Men det har även höjts röster om svensk brutalitet och ifrågasättande på vilken sida som de svenska styrkorna står. Nu när Mowali blev skjuten till döds så blir rösterna allt starkare. Plutonchefen har fått i uppgift att säkra närliggande bofästningar samt se över punkter som är nödviktiga för Wamako. Hotbilden är låg men motståndsguerillan växer sakta, så en aktsamhet är viktig. Fem grupper ingår i plutonchefens pluton. Yankee Delta, (om 5soldater), materialansvariga, ser till att sköta sambandsnivån. Gäller transport av ammo, flygtransport, artilleri m.m Yankee Echo, (om 8soldater), 1a insatsgrupp, avser patrullering, inbryt och första kontakt i SIB/CQB. Yankee Foxtrot, (om 8soldater), 2a insatsgrupp, avser patrullering, inbryt och första kontakt i SIB/CQB. Yankee Golf, (om 8soldater), en tyngre grupp med ksp, prickskytte och även grg för bekämpning på avstånd samt vara behjälplig till insats. Yankee Hotel, (om 8soldater), reservgrupp Gruppnivå PRC 343. Kanal YD 2, YE 3, YF 4, YG 5, YH 6 och NY 7 Plutonnät PRC 148 Kanal 1 -------------------------------------------------------------------------------------------- Update Slots, jag öppnar dom klockan 20.00 ikväll torsdag den 6. - och ja, jag har satt timer så jag inte glömmer Changelog från OP Vrede * Plutonchefens Sjv/Signalist är nu en sjukvårdare. * Radiolistan är en radiokanal upp i listan, dvs när man dör så får man ju per automatik nr 1, och den är numera "ingens" så man stör inte någon när man dör. * All channel-snack är borta, kvar finns bara groupchannel. * Mortars och Helikopter är nu upplåsta för spel till Sambandsgruppen. SFP är 0.1.4 Wamako släpps säkerligen en ny version innan spelstart - Så addons kommer uppdateras under helgen. Redigerat av SkaGGet den 2013-06-06 15:54 |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 10:13
|
|
för att undvika missförstånd.. OP:et drar igång 20.00.. men 19.00 bör alla vara på plats för lite mysiga uppstartslir + verifera ni fått ned senaste patchen osv (lär komma en vid 18.00 idag) |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 12:09
|
|
Jag har ett par frågor angående Yankee Golfs utrustning och materiel: Har det beslutats vilken KSP gruppen beväpnas med? Kommer prickskytt få tillgång till laseravståndsmätare eller är det uppskattning som gäller? Tänkte dra igång ett övningsuppdrag för GRG, prickskytte och KSP-skytte över längre avstånd för frivilliga en stund innan OP:et så det vore bra att veta under vilka förutsättningar vi ska öva. |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 13:36
|
|
KSP = 90 Inte tänkt på det med laseravståndsmätning, får addera det i den stora vapencontainern, så får gruppchefen ge ordern om att beväpna sina soldater med det. Om du gör ett uppdrag eller träning på vapen, så gör målen pickupfordon på ett bra avstånd, samt även med waypoints så det är rörligt. Detta är bra för GRG, men även prickskytt som kan testa på att skjuta förare tex. |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 13:59
|
|
patchen kommer innehålla rangefinders åt marksman samt en ny soldat "spotter".. så inte blir dubbelt skagget Sitter på tåget och lulla runt men räkna med ha patchen uppe senast en timme efter kommit hem. SkaGGeT, kan vi inte pröva ksp58 med aimpoint till understödsgruppen? Ksp90 är så "assault", ksp58 är mer tung |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 14:03
|
|
Visst kan vi köra 58a. | |
|
|
Publicerat 2013-06-09 15:09
|
|
Fixar ett mer modernt 100 skott mag också om inte julvort och gjort det | |
|
|
Publicerat 2013-06-09 15:16
|
|
Nu har jag övat och försökt mig skjuta in mig på GRGn... 75% träffsäkerhet... Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 16:56
|
|
patchen kommer dock ändra utgångshastigheten (lite snabbare) | |
|
|
Publicerat 2013-06-09 17:38
|
|
http://sfp.granq.se/files/@sfp_patch9...h9june.zip hann inte döda alla buggarna eller få in allt vi planerade.. men 3 nya vapen, giant's missions och subroc's coola gubbar fick plats |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 19:02
|
|
Det är bara en patch, så ersätt inte hela @sfp mappen utan släng bara in pboerna i befintlig sfp-mapp och ersätt dem | |
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:02
|
|
Bild serie 1
Dokuro bifogade följande bild:bilder:
Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:04
|
|
Bild serie 2
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:04
|
|
Serie 3
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:06
|
|
bild 4
|
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:09
|
|
Lägg dem på media tråden! http://anrop.se/forum/viewthread.php?...post_21573 |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:26
|
|
STORT TACK TILL ALLA SOM VAR MED! SÅ bra, att jag skrev i caps förlåt för en lite buggig release.. |
|
|
|
Publicerat 2013-06-09 23:28
|
|
Japp håller med ifrån ett OPskapande perspektiv, roligt att ha med er och så grymt att se många spelare som sammarbetar och håller ihop. Härligt ! |
|
|
Gå direkt till forum: |