Visa ämne
OP Orange (Final)
|
|
Publicerat 2013-05-13 22:04
|
|
SWE, RU samt US har haft en längre JointOP där de lyckats slå till emot sina mål. Nu har SWE tagit flygbasen som sin plats för operationer. I det eviga kriget på ön så har SWE fått en roll som transport och understöd. De lånar ut sina fordon, säkrar hamn samt flygfält även den lilla stadsdelen Agia Marina. USA har tagit på sig en roll som insats, så deras områden har blivit att slå till och öppna upp för förnödenheter samt rensa där terrorister satt upp sina läger. USA har även med sig en soldat som kan agera tolk, vilket kommer hjälpa till med tips ifrån befolkningen som kan leda till fler kända fientliga läger eller områden att slå ut. Efter en hel del helikopterproblem så har RU inte många soldater kvar i regionen utan förlitar sig på en mindre gruppering. Deras uppgift har blivit att vidare slå ut mål som tidigare varit RU eget material. De kan behöva att förlita sig på USA och deras styrkor för att tillsamans slå till emot läger där fordon kan finnas som skall slås ut. SWE startar i flybasen och har en övergripande kontroll och möjlighet att låna ut fordon samt vara behjälplig med helikopter. Deras första mål är att säkra flygplatsen som har blivit under attack och delvis under kontroll av fientliga styrkor. Målmarker MAR39. USA startar i österlig riktning. Deras första mål är att slå ut en depå där fientliga styrkor tros ha förnödenheter. Målmarker MAR22. RU startar långt söderut och har två primärmål att slå till emot. Totalt har de 6st fordon att säkra, och spränga. Målmarker RM93 och RM91. För att ta sig vidare norr så behövs flyghjälp eller långsamt gå genom ett minfält. --------------------------------------------------------------- Ett stort huvudmål är att ge förnödenheter till ön, när det är gjort så är operationen slut. Delmål är att hinna med att slå ut läger, fordon och säkra delar av ön. --------------------------------------------------------------- Mycket mer är nu randombaserat, så exakt vart lägrena är oklart förens spelet är igång och även då kan fientliga styrkor röra sig vidare. Nu har även patrullerna på vägarna skapat skytteläger. Enda stället för mera ammo, fordon, organisering som helhets moment är genom Hotel Tango (SWE). De har alla fordon, ammolådor osv.. men kan vara behjälplig med allhända, reconflygning, ammodump osv. Allt går genom Hotel Tango (SWE) som har flygbasen samt Agia Marina som skyddsområde där de patrullerar samt utgår ifrån. Varje gruppchef kommer få ett PM där lite extra krydda står som man kan använda för att få en uppfattning om mål och objectives. En server med alla units och det som krävs; kommer ligga uppe under hela Söndagen, ifrån tidig morgon, kan man komma in på den så kan man även komma in på OPt sen =) --------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------- Updates Tisdagen den 14 21:00 > Släpps slots till OPt. Nu med karta. Redigerat av SkaGGet den 2013-05-17 22:49 |
|
|
|
Publicerat 2013-05-13 22:09
|
|
Jag kommer hålla i Hotel Tango (SWE), vara samband samt chef över skyddsobjektet för flygfält "samt" Agia Marina. Vill bara ha personer som vill köra seriöst, taktiskt och söker ett operativt spel. Inga löjliga röster, musikspår, eller andra tendenser till off-spel. Vi kommer söka av flygfält samt Agia Marina på de personer som finns i området, har de material av militärt bruk så arresteras dom på plats. Vi kommer även ha övningar på flygfältet i form av träning i bebyggelse samt rena insatsträning. | |
|
|
Publicerat 2013-05-13 22:50
|
|
En timme innan OP är det som vanligt PVP och andra strö lir i god anda.. så missa inte uppvärmningen! | |
|
|
Publicerat 2013-05-14 18:31
|
|
GAAAH! Sluta göra ops innan löööning!
Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2013-05-14 21:13
|
|
Update * Slots öppna som synes. * Ni som var snabba på att skriva upp er, la även till addons som behövs strax efter. Samma som i OP Dust. |
|
|
|
Publicerat 2013-05-14 22:17
|
|
Ska bli intressant att se vad Tolken gör. Och denna gång lovar jag att vara "serious fun" istället för bara "fun"
Ja, hej hej!
|
|
|
|
Publicerat 2013-05-14 22:42
|
|
Whiskey Romeo kommer ta sig an uppgiften så seriöst vi bara kan.. jag förväntar mig att alla kan växelvis framåt, eldstöt, blixtlås osv, men whiskey bör man ha.. eller Rom(eo).. |
|
|
|
Publicerat 2013-05-16 15:19
|
|
Ifall Alfa Victor inte får någon gruppchef tills lördagen känner jag inte för det och vill inte vara.
Lack of orders is no excuse for inaction.
|
|
|
|
Publicerat 2013-05-16 15:34
|
|
Man skall inte tvingas göra något, spela skall ju vara skoj. I ert lag har vi ju goa Vort som säkert kan ta lite sambandsroll eller Kilt osv.. just ryssarna har en rätt självgående roll med mycket egna beslut inom grupp. | |
|
|
Publicerat 2013-05-16 23:56
|
|
Gött! Jag är med i seriösa squadden! För övrigt, kommer alla ops använda det här revive scriptet även i framtiden? Eller är det något temporärt inför ACE eller liknande? Jag känner mig lite mer 'hardcore' så dör jag så tycker jag att jag ska dö. Även om jag bara får spela 10 minuter eller kraschlandar med våran heli etc etc. Men det kanske bara är my cup of tea, det är kul i vilket fall som helst. Also, låt oss hoppas betan kommer ASAP så vi kan få in lite tanks o dylikt. =) |
|
|
|
Publicerat 2013-05-17 01:20
|
|
Jo vi kommer ha revive på Söndags OP, såsom det ser ut framöver, i nån form. Förhoppningsvis så kommer något skoj i den större uppdateringen som är på gång.. vi får se. Tanks vore häftigt ! |
|
|
|
Publicerat 2013-05-17 07:25
|
|
Citera Jum-Jum skrev: Kan vara kul med bara ett liv, men många lir vi kört så har det varit tex att någon slängde en granat i början av misstag vid en ammolåda som tog ut 25% av spelarna, varit mycket tekniskt strul som gjorde spelet kraschade.. Så jag är inte helt emot idéen så tycker no respawn är mer lämpligt på 30 minuters Coop/pvp.. Inte när vi har ett tree timmars roligt event och någon bara får vara med i tio minuter. |
|
|
|
Publicerat 2013-05-17 20:33
|
|
Låter roligt! Kommer gärna... ser framemot att göra min första operation! OBS! jag är en seriös spelare och lyssnar alltid på min ledare! | |
|
|
Publicerat 2013-05-17 21:00
|
|
Låter skoj ! Ladda hem addons och speltesta på testservern som dyker upp under söndagen. och Välkommen |
|
|
|
Publicerat 2013-05-17 21:05
|
|
Citera FAXEN skrev: Men lite skoj måste man ju väl ha? Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
|
|
|
|
Publicerat 2013-05-17 22:50
|
|
FAXEN, glöm inte att ta en slot också, så du säkrar dig en plats. http://anrop.se/operations/operation.....php?id=25 Criizp, roligt har man alltid |
|
|
|
Publicerat 2013-05-18 01:37
|
|
Citera SkaGGet skrev: Såklart man har på Anrop Det var en gång en Criizp som gillade rostbiff...
|
|
|
|
Publicerat 2013-05-19 21:42
|
|
Jag ber väldigt mycket om ursäkt för att mitt ACRE inte fungerade korrekt och vilket då gjorde det omöjligt för mig att spela! kan någon svaret på problemet? hjälp mig då tack! vill verkligen få igång det! | |
|
|
Publicerat 2013-05-19 22:25
|
|
finns en del olika anledningar som det kan vara, vanligast är att man missar starta arma3 och teamspeak som administratör. | |
|
Gå direkt till forum: |