Visa ämne
RBS 97 i SFP 5 rev. 9
|
|
Publicerat 2008-12-02 15:02
|
|
Tja! Spelade rev. 9 igår och det är riktigt kul att kunna köra SFP. Tyvärr fick vi pisk av AI som med sina SU-34or bomade oss tillbaka till... Därav min fråga om hur RBS 97 funkar, för det är väl 97 och inte 77? Ibland kunde både vi och AI hoppa in i dem. Den andra gången vi körde så kunde bara AI hoppa in i dem, men då avfyrade de inte robotarna. Någon som vet lite mer om RBS 97 och hur de funkar? |
|
|
|
Publicerat 2008-12-02 18:00
|
|
Hade en liknade händelse i warfare häromsist - inga robotar iväg medan 2 Fullback flög runt och spottade mig i ansik't. Tänker sitta här och peka anklagande på granQ tills det fixas. /bitter |
|
|
|
Publicerat 2008-12-03 02:54
|
|
hmm.. pröva sätta ut en rbs 97 som ai och några plan.. samma sak som händer? Min erfarenhet är att det funkar alldels utmärkt på intro ön med inga konstigheter, så jag skyller på odens uppdrag |
|
|
|
Publicerat 2008-12-03 07:41
|
|
JASSÅ? hmmm, då går jag upp i gnällmode "High", en nivå som endast Ugga och Odan klarar, och kontrar med att tokgnälla över Rb57 i rev10 - skjuter 90 grader höger! f.ö. skyller jag alla, ALLA, warfare buggar på Mike Melvin /felfriOden |
|
|
|
Publicerat 2008-12-03 10:20
|
|
rb 57 är jävligt uppfattat.. fixade iallafall missing texture buggen som "plågade" tidigare revisioner Pallar ni inte vänta så tanka: http://granq.game-host.org/upload/gra...eapons.zip men seriöst, mer feedback på rbs 97 önskas. |
|
|
|
Publicerat 2008-12-03 12:12
|
|
Ok, ska försöka hinna med lite tester ikväll...återkommer. | |
|
|
Publicerat 2008-12-03 22:05
|
|
Testade att placera ut en RBS97 på SAP_ArmaWood_Everon. Om jag startar som "Player As Gunner" kan jag skjuta, hoppa ur men inte komma in i den igen. Sen har jag provat med soldat i, låtit honom hoppa ur men det hjälpte inte. AI kan hoppa in igen. Hur jag än gjorde med de olika alternativen så lyckades jag själv aldrig få upp alternativet att hoppa in i den. Det jag iofs. reagerat på är att när jag hoppar ur så flyger man ut några meter över RBS97, dvs. 4- 5m ovan mark, kan det spela någon roll? (AI slår sig blodiga när de hoppar ur, vilket ju iofs. gör att de inte frestas att hoppa ur när det blir hett om öronen ) |
|
|
|
Publicerat 2008-12-03 22:20
|
|
ah, det är för memory pointsen ligger för högt/ej existerar. Fixar jag. Upptäckte du något med att dom skjuter/inte skjuter? |
|
|
|
Publicerat 2008-12-04 13:30
|
|
Det hann jag inte testa, får bli ett försök ikväll igen. | |
|
|
Publicerat 2008-12-04 21:36
|
|
Nu har jag testat, körde själv SU-34 på Everon som OPFOR mot 10 st RBS97. De skjuter direkt, alla på en gång, inte en skymt av tvekan där inte... |
|
|
|
Publicerat 2008-12-04 23:39
|
|
=) | |
|
|
Publicerat 2008-12-05 09:13
|
|
Då kommer vi ju till den oundvikliga frågan, hur ska vi hitta felet varför det är så svårt (nästan omöjligt, har för mig att en har lyckats 1 gång) att hoppa in i RBS97 som spelare och varför skjuter inte SFP BLUEFOR AI mot OPFOR AI när man kör Warfare? De lutar ju åt att det är något med Warfare-banan, eller? |
|
|
|
Publicerat 2008-12-05 09:24
|
|
Att hoppa in i åbäket är det nog tänkt att det ska vara omöjligt. Det är så att det finns ingen memory point i modellen var man kan hoppa in i den. Varför? Jo för att det är ett "automatiskt" system som inte har en "skytt" (motsv) så det "ska" inte gå att hoppa in i den och skjuta. Typ. |
|
|
|
Publicerat 2008-12-05 12:19
|
|
Ok, tänkte inte på det, men det låter rimligt. Då återstår varför AI inte skjuter. | |
|
Gå direkt till forum: |