Visa ämne
Anrop » ArmA 3 » Uppdrag
 Skriv ut ämne
PVP Takeout 1.2
i1103.photobucket.com/albums/g469/captm99/pvpt_zps7e16a13c.jpg

i.imgur.com/FzeKNfs.jpg

Opfor skall skydda sin ledare som gömmer sig i de nybyggda husen vid stranden.

Blufor måste antingen döda alla Opfor eller deras ledare.

Opfor har inga items, dvs ingen karta eller radios tex.

Opfor får inte röra sig utanför sin röda marker.

Update 1.2

Changelog

* Ny spelstil, nu kommer blufor spawnas random i de blåa områdena. Viktigt att 1spelare tar ledarroll så gruppen aktiveras.

* Vapenlådorna för Blufor har en röd pil på sig så man inte behöver leta.

* I vapenlådorna så finns nu AK5 med sikte, även kikare.

* Ändrat filnamnet till " sfp_takeout " tidigare hete den " sfp: house " så nu är det lite mer rätt.

* Tog bort ett object som fanns i Opfor-basen, den tog BiS tydligen bort i en patch här nu, så den gav felmeddelanden.


Update 1.1

Changelog

* Blufor börjar utan vapen och måste i lådan ta på sig vapen, detta ger Opfor lite extra tid att hitta Civ och komma på en plan.

* Tog bort handgranater ifrån alla, inget gott kan komma ifrån att ha handgranater i ett PVP.

* Opfor har inga radios eller kartor, så kan Blufor använda radios själva och markers.
SkaGGet bifogade följande bild:fil:
sfp_takeoutstratis.pbo [714.32kB / 482 Nerladdningar]

Redigerat av SkaGGet den 2013-05-27 19:39
Är det så att man auto dör om man går in i minfälts området eller är det riktiga minor där?
Riktiga minor, så man kan ju chansa

Citera

SkaGGet skrev:

Riktiga minor, så man kan ju chansa


Med tanke på hur många av oss som strök med på minor under de första uppdargen vi spelade i arma3 så är det ju inget att rekommendera dock Pfft
Update 1.1

Blufor börjar utan vapen och måste i lådan ta på sig vapen, detta ger Opfor lite extra tid att hitta Civ och komma på en plan.

Tog bort handgranater ifrån alla, inget gott kan komma ifrån att ha handgranater i ett PVP.

Opfor har inga radios eller kartor, så kan Blufor använda radios själva och markers.

Redigerat av SkaGGet den 2013-05-27 19:32
Speltestat; Funkade bra.

Blufor har alltså bara 15min på sig, hinner dom inte så vinner Opfor.
När vi speltestade så lyckades Opfor hålla bort Blufor från by-området, och när så Blufor tog sig in så var det för lite tid att söka av husen; så tiden gick ut.

Det handlar mycket om taktik, ta terräng på rätt sätt, växelvisframryck tex.. Blufor ska ha tillräckligt med blockers ivägen som man kan sprinta fram till och ha som sköldar innan man kommer in i by-området.
Update 1.2

i.imgur.com/FzeKNfs.jpg

Changelog

* Ny spelstil, nu kommer blufor spawnas random i de blåa områdena. Viktigt att 1spelare tar ledarroll så gruppen aktiveras.

* Vapenlådorna för Blufor har en röd pil på sig så man inte behöver leta.

* I vapenlådorna så finns nu AK5 med sikte, även kikare.

* Ändrat filnamnet till " sfp_takeout " tidigare hete den " sfp: house " så nu är det lite mer rätt.
<3 Skägget Smile Gott mos!
Ja, hej hej!
Röstar helt klart för att det här ska köras före/efter OP:t Grin
Det var riktigt roligt sist efter OP Jericko.