Visa ämne
 Skriv ut ämne
Arma 2
Får väl ha en tråd för det spelet också va?

Här är en ny video som visar lite fordon och bös.

http://www.armedassault.info/index.ph...hp?id=1232

EDIT.. fixade din länk igen Smile
Redigerat av Granquist den 2008-08-28 19:41
i.imgur.com/RaoBdkV.png
För de som missat det har BIS släppt ett presskit i pdf format, innehållande en massa information om ArmA2. Kan laddas ned härifrån: länk
Dessutom har de ju uppdaterat arma2 sidan med nya bilder och lite information. [url=www.arma2.com]arma2.com[/url]

En rad nya videoklipp och information har ju också offentliggjorts, i stort sett allt kan hittas här:länk
I videoklippen visas bla AI:n, civilt folk, landskapet, fordon(både mark och luft), djur, effekter och en del andra grejer.
Bläddrar man ner lite på sidan kan man hitta inspelade in-game ljudeffekter från uh-1:an, både invändiga och utvändiga. Enligt Maruk(projektledare för arma2) kommer ljud-motorn att göras om drastiskt. Den är dock fortfarande under konstruktion, därför hör man inget av den i videoklippen. Röstsystemet ska också göras om så att det flyter på bättre, kan man i alla fall höra Maruk nämna i ett av klippen. Det är också under konstruktion och inte implementerat i den version av spelet som visas i klippen.
hittade detta..

"ArmA 2 features a player-driven, branching campaign. Your actions have consequences! Win the hearts and minds of the warring factions inside Chernarus, or play them off against one another! Your choices will shape the future country. Ultimately, you decide which faction (if any) survives to rule. Will you establish a lasting peace, or kick off a final war?"


Om det är lite som i gta eller något där man kan välja olika fraktioner och softa runt.. vore det så guld att jag blir lycklig in i benmärgen.. någon som har comments på ovan, hört, läst något eller bara någon teori?
Citat från presskitet.

Citera

Campaign features:
Multiple endings
Non-Linear freeform gameplay
Dynamic conversation with NPC's
Believable story plot based on actual geopolitical situation

BIS har länge snackat om en RPG-lik dynamisk kampanj. Så det skulle förvåna mig om man inte kunde klämma in lite softande här och var medan man spelar. Hörde för ett tag sedan att vissa "uppdrag" rent av skulle gå ut på att softa. T ex dra ut med polarna och dricka öl Cool . I kampanjen spelar man ett USMC Force Recon team, "Razor", bestående av 4 snubbar, alla med olika bakgrund storys. Man är från början inte fiende med någon av fraktionerna. Det finns alltså, om jag har förstått det hela rätt, ingen given bad-guy, utan varje enskild spelare får själv bestämma vilken sida man vill ta ställning för. Det ska också bli möjligt att spela kampanjen i Coop med upp till 4 spelare.

Ett litet citat till från presskitet, om "Team Gameplay":

Citera

Cooperative gameplay
Team switch option
New easy to use command interface
New micro-AI for team mates and enemies, now they use cover, hide and work better as a unit
Comprehensive simulation of suppressive fire
Razor Team with unique personalities

Denna konflikt i spelet som utspelas i Chernarus(påhittat land av BIS), är faktiskt hyfsat lik den nu pågående konflikten i Georgien. Chernarus ligger till och med nära Georgien geografiskt sett.