Visa ämne
Din tanke räknas ! OP-utvärdering.
|
|
Publicerat 2013-01-14 15:08
|
|
Jag har nu gjort lite OPs, och testat lite olika saker. Svara gärna med din tanke, så kan jag få ett hum om hur du/ni/alla tänker och ser på olika saker jag som editor trixar med. Tänkte mest fråga allmänt, men en del ifrån OP Strojka som var nu senast. Men frågorna är rätt generella så går att svara på annars också, så gärna; svara på 1) Vid död ? Nu senast i OPStrojka3 så hade man respawn i basen och helikoptern fick hämta upp eventuella dödsfall däri. Vi har använt medics som har revivie på plats, även andra ideer har väl förekommit. Vad är en bra lösning tycker du på en OP som tar någon timme ? 2) Extra flash inför spelet ? Till OPStrojka så gjorde jag lite trailers som jag la ut på youtube, gav det något tycker du att se dom eller var det mest "mjaaha", är trailers eller preview av vad som kommas skall något att ha kvar och göra ? 3) Extra flash i spelet ? Extra funktioner som att apparater låter när du stänger av dom, som i OPStrojka så var det ett par generatorer som lät som modem, upp och nedstartande motorer osv.. även vissa fiender som sa "okay" vid utfrågning tex. Även lagt till en laddningsbild, må den vara lite feldimisionerad men den fanns. Tycker du det där extra ger något eller spelar egentligen ingen större roll för upplevelsen/spelet ? 4) Den eviga vapenfrågan ? Skall man ha orginalvapnet som den klassen har, skall man ge andra vapen, skall man ha vapenlådor. Hur viktigt är det med "rätt" vapen eller få välja lite efter egen stil och vilja. Är det viktigt för dig som spelare att ha valmöjlighet i spel till ditt vapenset ? 5) Slots ? Testade ju på OPStrojka3 att ha icke givna slots utan att man fick komma med ideer, sen tilldelades man. Man kan även ha inga givna slots och så får gruppledarna ge ut slots beroende på vad dom tycker är viktigt. Så frågan är väl; hur viktigt är slots för dig, när du skriver upp dig och får känsla inför ett OP. 6) Fiendemängd ? Något som är svårt, hur mycket fiender skall man ha i ett OP. Vad är en bra mängd. Sen är det väldigt svårt att veta hur många man skall ha med baserat på hur många som dyker upp. Säg 15st i en stad kanske funkar för 5-10spelare men rätt steamrolling-lätt om man är 10-15. Skall man ha mycket fiender eller lite eller klassiska svenssonsvaret; lagom ? 7) Vad tycker du om fordon ? Generellt nu menat, är det roligt med bilar eller tyngre pansar eller helikoptrar osv.. Ger det något mer att ha fordon med i spel ? 8) OP allmänt ? Skall vi satsa på att ha OPs lite ofta, en gång i veckan/varannan. Är vi villiga att delta och spela med glatt sinne hehe. Vad vill vi ha mer av, seriösa med radiocalls eller mera lättsamma och enkelt att hänga med ? 9) Vad vill du se mer av ? Skriv av dig vad du vill se mer av, vad du saknar, vad du tycker är dumt att det finns "för ofta med" osv.. varje tanke kan bli bra =) 10) Tack. Redigerat av SkaGGet den 2013-01-14 15:13 |
|
|
|
Publicerat 2013-01-14 15:35
|
|
1. Jag hade gärna haft ett val att heala folk som vart skjutna i benet osv, i alla fall i basen. Dock så ska det inte vara revive, utan man respawnar i basen om man är död. 2. Coolt 3. Sånt uppskattas alltid! 4. Jag vill gärna ha vapenlåda. PKM i all ära men jag lessnar efter ett tag och vill byta vapen ibland, speciellt när det bara var 5 personer på backen ett tag i senaste OP't 5. Gärna en förbestämd chef för infanteriet, som det vart nu så fick vi tvinga på Punka chefsrollen som han axlade galant. 6. Lite för lite infanteri i de mindre byarna. I Sabina så var det lagom mängd. 7. Pansarskytte är kung! Men då ska fordonet som understödjer infanteriet ha en förståelse för att infanteriet måste ha vagnen och vagnen måste ha gubbarna på backen för att klara sig. 8. Jag är gärna på varannan vecka. 9. Kommer inte på någonting på rak arm. 10. De nada. Redigerat av Dirk McStride den 2013-01-14 15:37 Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride |
|
|
|
Publicerat 2013-01-14 17:26
|
|
1 en sjysst medicmodul men inte respawn. (respawn kan finnas vi vissa tillfällen som tex för lite folk men då ska man komma in i spelet på ett sätt som du som missionmaker bestämmer dvs inte bara respawn i basen utan att man respawnar på annan ort och kan sticka när man är säg 4 pers. då blir det lite reinforcments på ett bra sätt.) 2. var väl mest coolt en stund men såg den vara en gång och blev lite peppad. 3. ALLT! generatorn var sjysst att stänga av när den lät, laddningsbilden var sjysst om än lite långa ben på killen. 4. Korrekt vapen för alla sidor. 5.där gör du som missionmaker som du vill men att plocka slots kan vara kul ibland. 6. Lätt Att Göra Omöjligt Motstånd 7. Fordon är skitkul, BTR 70 var kul att köra igår och ett gunship är också kul att ha med, tycker du att det verkar bli för lätt med gunship så lägger du till mer AA soldater. 8. varannan vecka låter sjysst, mer radiocalls och radiodiciplin. 9. turn out på BTR. 10. uhm... varsågod? Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2013-01-15 17:46
|
|
1. Jag tycker det fungerade bra, men vore trevligt att kombinera med ett medicsystem. Kanske begränsad spawn så man är mer försiktig med sitt liv? Som det var nu så tycker jag att det simulerade re-enforcement vilket är helt ok i min bok. Sjukt tråkigt om man bara har ett liv och råkar dö precis ibörjan, sen håller OP'et på i 3h till. 2. Kul att du lägger ner så mycket energi på att göra trailers, inte ett måste men helt klart bra pepp! 3. Jag personligen märkte in av dessa funktioner, men jag har ju inte så stor kunskap av allt som Arma har ett erbjuda. Men nu när jag vet om det så är det skitbra tycker jag. Blir lite mer inlevelse och känns mer "levande" Laddningsbilden var trevlig, mer sådant. 4. Tror det är bra att ha tillgång till andra vapen av olika anledningar. En av dom är om en viktig roll i din grupp får lov att lämna OP'et, kan vara datorproblem eller andra saker som dyker upp. Då är det smidigt om en skyttesoldat kan plocka upp dessa grejer. För min del så tycker jag det är trevligt att kunna välja lite, då det blir lite mer dynamiskt skytte när det väl gäller. 5. Det fungerade bra nu, även om vissa spelare fick axla tyngre roller än vad dom hade räknat med. För min del så spelar det inte så stor roll. Fungerar bra som vi har gjort tidigare också, att det kommer upp tillgängliga slots som först till kvarn tar. 6. Jättesvårt att svara på, har man massa fordon, obegränsat med spawn på både gubbar och fordon, då kan man dra på med lite folk. På det här OP'et så var det nästan "lagomt" lite mer på vissa ställen. Kanske någon/mer patrull mellan områdena för dom där "shit det är folk som skjuter på oss här!!" 7. Jag gillar mer infanteristrid, men det är helt klart en annan känsla att blanda dessa. För den här typen av OP så passade utmärkt. Självklart så ska detta reflektera den fraktion man spelar. Spelar vi ryss som vi gjorde nu så finns det ju lite fordon att välja på. Spelar vi Taliban så kanske vi inte ska ha nio stycken T-34, utan någon SPG bil och några mopeder. Men ett spel helt utan fordon blir nog lite tråkigt, om det inte är ett snabbt spel på en liten yta. 8. Spelar gärna OP's ofta, dels för att många spelare brukar dyka upp och dels för att det känns bra att ha ett vettigt uppdrag om man ska spela mot AI. Är nog bra att blanda nivån lite, något kan man ju spela väldigt seriöst och andra kan vara lite "lättare" stämning på. 9. Vill se mer variation av uppgifter på OP's, den här gången fungerade det bra med blandade objectives. Kul att skjuta en massa, kul att leta efter personer osv. Det ser jag gärna mer av. Saker jag vill se mindre av är repetitioner av uppgifter. Fyra timmar "gör det här" blir tråkigt i längden. 10. Nej, tack ska du ha Skägget som lägger ned tid och möda för att vi ska kunna få avnjuta trevliga OP's! |
|
|
|
Publicerat 2013-01-16 01:36
|
|
1) JÄVLAR, FYRAN ÄR SKADAD! ArmA och OFP är ack så oförlåtande med en ibland lite för bra AI som #360noscopeYOLOswagar en genom en hel hög med buskar och hus utan att man har en chans till att smyga sig på den. Lite trist om man dör vid första eldöppnandet och då missar restervarande 2h av en OP. Jag är inget fan av respawn utan föredrar nog revive då spelet får en lite mer vikt av den egna gruppen. Kanske även att man måste vara försiktig med sina medics? Trevligt att kunna behandla eventuella skottskador som uppstått om någon stackare har SMK eller en dålig andedräkt, medics är nice. Vissa spel kör även på konceptet med grupprespawn, d.v.s. alla i gruppen spawnar först när alla har dött. Som ett alternativ till detta kanske man kan få reinforcements om gruppen återvänder till basen / FOB för resupply. En annan variant är att nya rekryter och supplies skickas till fronten när mission avklaras. För t.ex. gerilla-OPs skulle man kunna köra något liknande left 4 dead där man på lämpligt sätt rektyterar fler anhängare när man passerar någon vänligt inställd stad etc. Då kan döda spelare invänta möjligheten att kanske få komma tillbaka? Lite reward driven sådär, gamification! 2) LISTEN UP MEN Helt klart ett roligt moment som ger massa pepp inför början. Absolut inget nödvändigt men tycker OP-skaparen att det är kul så... Inför senaste Strojka var jag så pepp att jag var helt säker på att vi skulle spela redan veckan innan och hade laddat upp men fick lugnt hålla mig en vecka till En kortare briefing om läget och en fin backstory vid signup är nice så man kan börja peppa mentalt långt innan 3) THX SOUND TEST Ljud och extra grafiska komponenter ger en rejäl kick till inlevelsen. Alla små detaljer gör skilnaden mellan ett bra mission och ett bra genomarbetat mission. Att höra lite fina gamla uppkopplingsljud från ett modem ger även nostalgitrippar hos i alla fall mig 4) GUNS GUNS GUNS! Ammoboxar är ofta bara ett störmoment. I den mån att många skott kommer behöver avlossas finns det måhända ett behov av extra magasin men att behöva plocka mellan massa olika vapen tar bara tid. Folk har ofta möjlighet att välja en annan slot om de inte vill vara vanlig skytteslusk. Så himla dålig är inte AK74/M16. Vill man vara KSP-skytt så se till att ansöka om det innan Något som även kan irritera mig är folk som ränner runt och plockar på sig fiendevapen "för att de är häftigare" trots att de inte själva egentligen har något behov av ny ammunition. Tänk om den är försåtsminerad? 5) MÖNSTRING Hittils tycker jag signups har fungerat bra inför en OP. Lite kul tvist i sista OP Strojka där man istället för att välja en slot istället fick skriva en önskan. En kul idé inför en gerilla-kampanj med mer rollspelade karaktärer såsom Sören som har en Ak4 hemma sen sina gamla dagar i hemvärnet eller Benknäckar-Bosse som har sin avsågade hagelbrakare sen senaste postkontorrånet? Kan vara lämpligt att rotera runt lite på de mer ovanliga slotten så att fler får möjlighet att köra som pilot, driver, gunner etc, oväxling förnöjer! 6) ENEMY SPOTTED! På de flesta OPs som jag varit med i det sista tycker jag det varit en bra balans på motstånd. Inte omöjliga men ändå lite utmaning. Kanske kan vara intressant att laborera lite med en blandning av high discrepancy på vapnen och med en AI som samarbetar mer? Tycker AI-moden xealot kör med ibland som gör AIn mer responsiv i CQB är intressant, plötsligt kan man inte lura AIn genom att springa runt huset för att han är så jäkla seg på att vrida sig. Även saker såsom att AIn reagerar på suppresive fire etc gör strider mer varierande och möjligheter att hålla AIn nere med en KSP-skytt medan andra kan avancera. Här finns helt klart möjlighet att testa runt lite! 7) BOSSE BILDOKTOR Fordon är attraktiva som fasen trots att de ofta ställer till besvär. Har något vagt minne av en Hind som rammade en Mi17...? Bilar och lite enklare truppfordon såsom BTR eller Patgb funkar ofta bra som enklare understöd men tyngre fordon såsom en gunship eller MBT ger nog en rätt konstig maktbalans. Kanske köra en mer ren tank OP eller varför inte en Strf90 kampanj med lite Strv122 som understöd? 8) ADAM BERTIL TILL BERTIL ADAM KOM Med ett sikte på varannan vecka tror jag man når en bra nivå, ibland blir det oftare, ibland med större intervall. För mig varierar det lite under året då jag har mycket downtime på jobbet (d.v.s. då jag borde göra egna OPs att hålla i!) och de veckor då jag är mer eller mindre slutkört och kodar mer eller mindre varje vaken timme . Med lite mer rutin kring hur ofta vi kör är det nog även lättare att locka med fler externa, jag tror säkert vi kan få med fler folk med lite reklam/inbjudan på övriga ArmA2-forum såsom SSG, Skrivbordsgeneralen etc. Rörande nivån på allvar, jag är helt övertygad att man kan nå båda! Det är därför man kanske har lite mer erfarna ledare som sköter kommunikationen mellan grupper och ger lite mer seriös ton på genomförandet medan man kan vara lite mer relaxed inom gruppen. Just att beteendet mellan grupper är något seriöst ger bra immersion vilket jag tror de flesta ändå är ute efter. Riktiga callsigns på grupper är en enkel men ändå "häftig" grej. 9) KONSTIGA FETISCHER Just nu känner jag mig enormt sugen på lite olika SFP kampanjer! Tycker är synd vi har en så otroligt fin mod trots sina små flaws som vi inte använder mer. Kanske även motivering för folk att slipa till de där texturerna eller fixa den där konstiga loden? Tycker även det varit enormt roligt med ryska kampanjer så man får spela något annat än US SF med sönderkittade M4or där man knappt kan se vapnet längre. Kan man göra någon mer tvist på det här tro? Afghanistan måhända? En fiktiv kampanj där Ryssland är angripet av jänkare? Vore även intressant med lite random fiktiva stories. Ett Sverige i uppror efter en militärkupp? Sturkö-Kopps? Tjocka amerikaner som ger sig ut för att hitta Kony? Jag får ta och göra en egen OP snart helt enkelt Vore även trevligt om man inför en OP kan få en färdig preset till SIX Updater (fungerar ej än till Play with SIX?) med alla addons och färdig server-ip etc så är det bara att trycka på en länk så är man inne på servern med rätt addons. Om skapare av OPs vill ha hjälp att skapa en sådan länk så kan jag ordna det, kanske rentav göra ett enkelt verktyg på sidan för att generera länken 10) Vad ska Anrop säga till Skägget och alla andra som gör trevliga OPs för vårt nöje? Tack tack tack tack tack!! Redigerat av Dahlgren den 2013-01-16 01:49 |
|
|
|
Publicerat 2013-01-18 13:39
|
|
Det är inte menat bara till mig utan finns ju många fler OPskrivare här på Anrop. Så jag skall väl själv skriva av mig vad jag tycker 1) Vid död ? Kortare OP eller deluppdrag osv; så kan man ju vänta en stund innan respawn. Men är det en längre OP så vill man ju gärna ha en möjlighet att kunna respawna på något sätt. Medics har vi inte använt så mycket, så kanske en möjlighet med mera sånt.. respawn i basen som reinforcement är en rolig bit, anmäla sig och nån hämtar upp. 2) Extra flash inför spelet ? Är det något som kan göras utan att det är ett måste eller så; och man tycker det är kul/enkelt; så varför inte. Jag älskar ju att grotta ned mig lite i "vad som är på väg" info. Som Grip hade; där var det lite info om vilka länder som det handlade om osv.. bakgrunder till trailers. 3) Extra flash i spelet ? Lite extra flair är alltid skoj, så länge det inte blir för mycket och själva OP blir lidande. 4) Den eviga vapenfrågan ? Jag älskar möjligheten att kunna byta vapen, tex ammolåda. Men problemet är ju att det lätt blir att alla springer omkring och pangar i basen för att "testa".. Så jag vet inte 5) Slots ? Sen Strojka så har jag ju provat lite olika metoder, men givna roller är nog de jag föll för mest ändå. 6) Fiendemängd ? Så väldigt svårt, man vill ju inte bli sönderkörd på en gång. Men mycket är skoj, så länge man kan överleva Men jag ser gärna att man kan vinna.. Arma är ju lite utav en "pointblank" på 5k meter. 7) Vad tycker du om fordon ? Fordon blir lätt övermäktiga, pansar som kör över allt och flyg som kan se allt. Så jag känner ett visst motstånd emot fordon generellt. Men som transport mellan A och B är alltid ett fordon trevligt. Helikoptertransport är ju alltid lika intressant om man överlever resan 8) OP allmänt ? Jag har ju mera fått vilja att ha lite seriösa spel, inte i stil med elitspel men bra radiokommunikation, följa anvisningar osv.. enkelt. Sen kan man ju småprata skit när man står på polarnPer och inväntar nästa order typ. En blandning av action och förflyttning. Jag passar nog inte på LRR, jag behöver lite action och pang för att ha ett skoj OP. 9) Vad vill du se mer av ? Lite svarade jag ovan. Men jag skulle gärna se lite seriösa spel, lite sammarbete mellan flera grupper, slå ut mål där det krävs olika moment eller grupper.. 10) Tack själv till alla som gör uppdrag och alla som hänger med |
|
|
|
Publicerat 2013-04-07 21:47
|
|
Bump, vi har många nya som kan gärna hjälpa till och ta lite tid att fylla i eran vilja, tanke =) | |
|
|
Publicerat 2013-04-07 21:49
|
|
Lägger det här.. men vill ha hjälp av någon ta fram en "orbat" för våra söndagslir, vilka grupper vi bör ha, radio kanaler osv. Hör av er till mig på PM om det låter intressant. |
|
|
|
Publicerat 2013-04-08 09:10
|
|
1) tycker att revive systemet är bra. men att tiden bör ändra beroende på skada och även direkt död vid huvud skott 2) trailer är än cool ide 3) Man kanske kan fixa en lite film i början av op:et 4)jag tycker att man bör hålla sig till klasserna. Men tillexempel att han med ksp kan välja mellan ksp 90 eller ksp 58. samt liknande med dem andra klasserna 5) jag tyckte att vi saknade en AT. 6) dem senste op:en har det varit bra fiende mängd, men jag har märkt att opfor:en kan se igenom buskar,löv och gräs. så någon nedgradering kan man kanske göra 7) lite bilar kan man ha. transport helikopterar med ammo och sjukhelikopterar saknas 8) jag vill gärna ha en op i veckan men även kanske lite "lätta" uppdrag mitt i veckan. 9) det jag saknar är träning i ett specielt område tillexempel radio, AT, taktik, och liknande. 10) Nej, det är jag som ska tacka history is written by the victors
|
|
|
|
Publicerat 2013-04-08 09:58
|
|
1. Revive är nog det bästa lösningarna vid död, annars kan man variera lite, tex att man har en viss tid att vara skada och om ingen hjälper än så dör man och sedan spawnar om vid spawnpoint. 2. Ja trailers uppskattas. 3. Har inge synpunkter här. 4. som sagt de svenska soldaterna har AK 5 c och hemvärn Ak 4, ingen Ak 5 Adam (inget räls för siktet) men ifall man kan köra någon form av sog op så kan man ha lite random personligt valda vapen. 5. Man har ju valt en uppgift tills opet men ifall gruppern saknar stef så kan tex sjukvårdaren bli det. 6. Mängden fiender som har varit på de senaste opet var lagom men det som måste ändras är ai svårighetsgrad just att dom kan se igenom buskar. 7. Tufft med stora bepansradebilar. Förbövelen vill inte se gamla hemvärns bilar i servern utan moderna bepansrade bilar som galten. 8. Mitt i veckan är det säkert inte alla som kan men annars låter det bra med korta lite lättare op 9. inget just nu. 10. Det är jag som ska tacka. Lack of orders is no excuse for inaction.
|
|
|
|
Publicerat 2013-04-08 13:30
|
|
1) Revive tycker jag är en spännande lösning, med tanke på att ofta när någon blir nerskjuten så blir det även ett problem som måste lösas för det kan fortfarande vara en Fi som sitter och har dig på kornet. Men sen tycker jag att Respawn är bra när uppdraget tillåter, som att man spawnar i en bas och måste vänta på att en helikopter (AI?) kör iväg än till operationsplatsen. För ibland dör man ju av idiotigrejer och då tycker jag det är synd om spelet bara tar slut. Eller att man får spawna som Fi och göra det svårare för de andra som är kvar. Kort: Revive bra, Respawn när det funkar. 2) Cool ide, men jag ser hellre en detaljerad karta och operationsplan. 3) Klart att det ger en bättre inlevelse, så är det smärtfritt att göra så ser jag det gärna! 4) Upp till gruppchefen, men man skall ha vapen som stämmer in på klassen. T.ex, har du valt en Ksp-slott så skall du inte lämna den för att ta en Sniper istället. 5) Inte viktigt, så länge gruppchefen får den grupp han behöver/vill ha. 6) Jag tycker om när det varierar, det är skönt när det är lugnt och man kan andas ut men det är också riktigt skoj när det plötsligt börjar smälla överallt och kaos bryter ut. 7) Beror på uppdraget. Lätta vid transport, tyngre när vi vet att vi skall anfalla. 8) Varierande dagar, min flickvän gillar inte att jag sitter vid datorn varje söndags kväll. 9) Något som jag önskat tidigare som jag nu faktiskt fick i det senaste OPet var ett OP där två självständiga grupper hade egna uppdrag. Jag tycker det är väldigt spännande att veta att det pågår något mer någon annanstans och att varje explosion jag hör inte berör mitt uppdrag. 10) Var så god! CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2013-04-08 17:24
|
|
1) Vid död ? Revive. 100-200 sekunder. Respawn ska helst undvikas på mindre (läs 1h) OPs, om det är ett långt OP, som de vi haft på takistan tidigare så är respawn i basen med lång tid och helikoptertransport en trevlig lösning. 2) Extra flash inför spelet ? Om missionmakern känner att han har tid Det är coolt och uppskattat, men inget måste. Minimikrav borde dock vara en karta och markers med förklaring av objectives. 3) Extra flash i spelet ? Generatorljud och sådant tycker jag kan vara ganska viktigt, men endast om de är en del av uppdraget, t.ex. att de ska stängas av osv. Annars som "ambience" är de bara allmänt trevliga och bidrar till känslan. 4) Den eviga vapenfrågan ? Vapen efter soldatklass, och dessa kan vi ju välja med slots i rostern som det ser ut nu, och det fungerar väl bra Vapenlåda kan vara okej på mindre uppdrag, men på OPs tycker jag max att det kan finnas någon extra AT i en bil eller liknande om sådant finns tillgängligt. Det beror också på uppdrag, om vi försvarar en bas är det ganska naturligt att det finns fler vapen där, och framförallt ammo. 5) Slots ? Mycket praktiskt. Ännu en av de saker som kan bestämmas innan OPen drar igång, och därmed spara tid. Man blir också mer förberedd på vilken roll man hamnar i. 6) Fiendemängd ? Beror på uppdrag och svårighetsnivån på AI. Vettig AI och i en stad som Agia Marina så är väl lika antal spelare och fi rimligt. Tycker i allmänhet att det är få fiender på våra OPs, men senaste Whistleblower var ganska lagom. 7) Vad tycker du om fordon ? Inte på stora OP på stratis. Då är det bättre att gå längs vägen och stöta på lite patruller eller vägspärrar eller nåt. På kartor av större storlek beror det helt på uppdraget, kanske vore skoj att ha understöd från en stridsvagn någon gång? Helikoptrar känns mest som en transportlösning, som infanterist känner man sig rätt mesig när Apachen spränger en hel stad åt h*vete på 2 minuter... 8) OP allmänt ? Jag tycker i allmänhet att våra OPs håller hög kvalité, problem uppkommer alltid och vi lyckas oftast lösa dem. Rätt nivå av seriositet, radiocalls fungerar inte om de saknar struktur, men behöver inte vara 100% hardcore. Antalet OPs tycker jag är bra med en i veckan, gärna forstättningsvis söndagkvällar eftersom man lätt är upptagen vid andra tider. Icke-organiserat spel verkar lite svalt just nu, så jag ser gärna fler återanvändningsbara uppdrag som man kan dra igång vid andra tillfällen också. Sultansafe är typexempel. 9) Vad vill du se mer av ? Mindre 360noscopeyolosvagg AI som skjuter genom buskar, stenar osv. In ARMA, computer cheats you. 10) Tack för att ni missionmakers lägger ner stor tid och möda på detta! BIS gör ett spel, ni gör det roligt att spela. |
|
|
|
Publicerat 2013-04-09 18:29
|
|
Varning för blandad idioti och genialism när jag spånar på: 1) Vid död ? Gillade revive iden massor, gjorde permanent död lite mildare eftersom man har en chans att räddas innan man faktiskt dör. Dock var det väldigt generöst med tid, så krävdes mycket för att faktiskt dö (dvs gruppmedic nere och ingen annan på någon km). Vet inte hur mycket det går att mixtra så stoppa mig gärna, men jag fick en liten ide: Om vem som helst kan så att säga "stoppa blödningen" tills en sjukis kommer och revivear en så skulle man ju kunna ha en "akut" timer (40-60 sec) och sedan en 300 sec(minus den tid som redan gått) timer som bara en sjukvårdare kan fixa. Och kanske någon drag funktion, som jag sett i arma2, på det så att man kan "säkra" en skadad. En sak som jag iaf tycker nästan är ett måste (och som nog är lite enklare att fixa) är färre sjukvårdare, låt varje pluton dela på en (ex på söndag: mike har en, romeo har en + en extra hos companibefälet), så det blir lite mer panik att rädda någon och sjukvårdaren får springa lite mellan grupperna. 2) Extra flash inför spelet ? Blir ju absolut mycket "flashigare" Men inget måste i min mening, iaf inte om det skulle ta tid från själva OP-makandet. 3) Extra flash i spelet ? Absolut, ger mycket mer inlevelse men säger igen: Tycker det är viktigast med ordentliga och genomtänkta OPs (inte för att de jag vart med på hittills inte varit det, de är rent guld!). 4) Den eviga vapenfrågan ? Tycker det funkar bra med "rätt" vapen för sin "klass" så att säga, dock som jag tror någon var inne på så tycker jag det borde finnas lite extra ammo eller alternativa vapen i något fordon någonstanns. Så att man har råd att missa en gång med raketen. Alt att man ger alla lite mindre ammo så får man hushålla och fylla på mellan delar av ett längre OP, alternativt skicka en runner. 5) Slots ? Kan knappt ens tänka mig det kaos som skulle uppstå utan slots, tycker det är ett bra system, fortsätt med det. 6) Fiendemängd ? LAGOM! Nej men lite så är det faktiskt, är lite trist om man har 2 botar trimmade till terminatornivå som tar ut hela kompaniet. Samtidigt vill man inte att det ska bli en Die Hard rulle heller med högar av döda botar och 1 ställföreträdande i delta som fått en skråma i låret. Tror vi måste hitta en balans med tillräckligt många botar så att alla får vara med och skjuta lite, och att dom är trimmade till att tvinga oss hålla iaf någosånär militärdiciplin. 7) Vad tycker du om fordon ? Annat än i ändamålet som mobil ammoförvaring vet jag inte, vore om man skulel ha något konvoj OP möjligtvis. Strasis är ju dessvärre inte en så stor ö så fordon egentligen lite överflödigt. 8) OP allmänt ? En gång i veckan verkar funka bra, man känner att man kan va med varje gång och det är hög kvalite på uppdragen, vet inte hur slitigt det är för er som gör dem. Radio tycker jag faktiskt har varit kul att använda, känns lite mer "real" Men får det ju inte bli stifft och seriöst, det ska ju föreställa en community och inte en kompedetiv klan? Har funkat bra de senaste OPen. DOCK: förutbestämma radiokanaler för grupperna känns som ett näst intill måste. 9) Vad vill du se mer av ? Kör på som ni gjort hittills, än har jag inte tröttnat 10) Tack ska NI ha! Såhär roligt har jag inte haft på länge framför datorn |
|
|
Gå direkt till forum: |