Visa ämne
Sida 1 av 2: 12
|
Crazy PVP Night (naow with missions)
|
|
Publicerat 2012-12-12 14:47
|
|
Wat is this ? -------------------- Jo efter lite snack via IRC så kom det fram att fler än bara jag, gillar galna PVP spelupplägg. Jag har ett gäng liggandes, och säkert kan göras fler, såväl andra visade intresse att göra något episkt ! Tanken är alltså inte att ha seriösa CTF moments eller i närhet av realism. Här är det galna racetracks, helikopterbattles, attachto-fordonbattles.. allt som har en tokig ide men virat in det i en bra "objective". Wat do I do noaw ? ----------------------------- Du kan bidra med ideer om galna PVP uppdrag, helst skall dom kunna spelas i två dimensioner; små lag och större lag. Kanske 3vs3 och sen flera lag eller större VSs. Se till att visa intresse om du vill vara med på tåget ! When ? -------------- Tanken är väl att vi kör igång någongång under Januari. Nu är det så mycket storhelger och folk har så mycket planerat i December. Men för det; skriv här, kom med ideer.. visa att du vill vara med ! Mission Naow ? --------------------------- 10coop Looters - Visst inte pvp, men inte heller seriöst uppdrag, man måste loota i stan och undvika polisen. Ju fler poliser man råkar döda, ju mer motstånd får man. - Har reglerat hur mycket motståndet är, man kan nu "köpa" vapen när man uppnår en viss poäng såväl är en militärbas på väg att byggas för extra points men med hög svårighetsgrad. 5vs5 PVP Bankrobbers - Mitt i stan så har lokala gangsters slagit till emot tre stycken SUVs. I dessa bilar fraktade man ett tiotal väskor som innehåller mängder med pengar. Ena sidan är gangsters och skall rusa dit och sno så mycket som möjligt, andra sidan är poliser och skall säkra sidan tills militär anländer (dvs timern tar slut) 6vs PVP Race - Alla kör towingcars på flygfältet av Utes som har en hinderbana man skall navigera sig genom. Detta i lite mera dunkelmörker, alla har attachto-ksp på bilen, alla kan kasta granater bakåt, alla bilar fryser till om man blir skadad och man måste då via action; återställa bilen 10vsPVP ArmaRoyal - Battle Royal emot varandra, alla börjar med en random pistol på olika ställen på Utes. sen är det last man standing. Ju längre tiden går så blir områden ej tillåtna att vara i, dvs man dör om man smyger kvar i ett hörn på kartan till slut.. efter ett tag så finns bara en liten bit av kartan i mitten kvar. ....and more to come ! Requests ? ------------------ Än så länge har ingen Anropare efterfrågat något galet PVP uppdrag, kommer väl vara lite kräsna i vad som kan efterfrågas. Men har du en ide så kanske vi nappar och gör en rolig PVP av det hela. Ju mer nytänkande det är och ju mer galet det är = desto bättre. Redigerat av SkaGGet den 2012-12-18 10:39 |
|
|
|
Publicerat 2012-12-12 14:52
|
|
Chinook-on-chinook action! | |
|
|
Publicerat 2012-12-12 14:58
|
|
ATTACH TO BUS! och för små lag kan man ha attachto bilar. eller helikoptrar! eller traktorer! ELLER ELLER! ELLER SÅ KAN VI HA ATTACHTO PÅ GRISAR MED ANTIAIR KANONER! JA! race är kul, har vi kört på sturkö. Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2012-12-12 15:15
|
|
jag har alltid gillat battle royal idén.. dvs försöka hålla sig vid liv så länge som möjligt.. men "zoner" stängs av så blir mindre och mindre yta röra sig på. om lag eller all vs all vet jag inte. idé två.. "snatch", vi spelade många såna olika missions i ofp/resistance.. och har alltid sagt jag skall fixa. Men får väl ta tag i att göra det också.. |
|
|
|
Publicerat 2012-12-12 15:20
|
|
GranQ har exakt ett sånt mission liggandes, Battle Royal. Kan modda iordning det tills dess. Med det du pratade om gällande zoner, alternativa vapen, utrustning utspritt, allt blir mindre och mindre.. Din ide 2; se till att fixa ! =) |
|
|
|
Publicerat 2012-12-12 19:15
|
|
Jag lämnar nedanstående bild som inspiration, |
|
|
|
Publicerat 2012-12-13 11:47
|
|
ZiP >> Mitt bilrace PVP uppdrag påminner lite om din bild ? Redigerat av SkaGGet den 2012-12-13 11:48 |
|
|
|
Publicerat 2012-12-13 17:14
|
|
That looks amazing! fortsätt så skagget.
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2012-12-18 06:57
|
|
hmm fick en aning crazy ide för att vara mig men, Hercules vs Hercules med lite kulsprutor PÅ taket. |
|
|
|
Publicerat 2012-12-18 15:01
|
|
Grym idé! Fatta dogfightandet. |
|
|
|
Publicerat 2012-12-18 15:48
|
|
Skit i bildkvaliten, har på sämsta när jag trollar runt på min bärbara.. Hursom; var det så här ni tänkte er ? 2AA, lite 100rnd M2 och så ett sjuhelsike stort plan.. http://youtu.be/RKJLNNqP2cA |
|
|
|
Publicerat 2012-12-18 17:48
|
|
Ja, och folk som sitter i vapnen på vingarna! Kanske en grsp också bara för att.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride |
|
|
|
Publicerat 2012-12-19 20:28
|
|
Katt och råtta. Jag gjorde en bana klockan 0330 efter tal med Kent och Joel, mest Joel. Simpel och utan nått egentligen. Ett lag har mindre bilar och mopeder(mössen) de ska bara överleva. Det andra laget har helikoptrar och är då katter! Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2012-12-20 11:30
|
|
Citera Dokuro skrev: I approve of this message! spela det här på natten är skitkul Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
|
|
|
|
Publicerat 2013-01-06 20:15
|
|
Nu är det Januari
|
|
|
|
Publicerat 2013-01-08 18:10
|
|
Ja nu är det Januari =) kollade genom Crazy uppdrag, jag har; Looters, inte så mycket pvp men rätt out-there, där jag har nu tagit bort fiender i mängden de trappades upp med.. så borde vara lite mera balanserat, men bör väl speltestas lite mer (betaklar) Race, kör små towcars på en flygplats-hinderbana med attachto ksp vapen och kasta granater på varandra, först till checkpoint och sen tillbaka = winner (betaklar) Bankrobbers, inte riktigt klar men robbers ska köra till en plats där deras kompisar har slagit till emot en värdebil, där skall de sno värdeväskor.. polis-sidan skall åka till platsen och bara säkra den och vänta ut "tiden" som går sakta nedåt. (snart klar) Flyg, simpelt spawna i helikopter och skjut varandra, dör och du respawnas i helikopter igen.. ingen direkt win=lose, just helifun (betaklar) |
|
|
|
Publicerat 2013-01-09 04:44
|
|
Då blir det game på fredag?
[img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
|
|
|
|
Publicerat 2013-01-09 23:20
|
|
Kan hänga lite och se vilka som vill vara på Fredags PVP. Har trixat en hel del med RacePvP idag. |
|
|
|
Publicerat 2013-01-10 09:24
|
|
pvpFredag?! ja! ja! skjut! jag fixar nå pvp också Redigerat av Vort den 2013-01-10 09:26 |
|
|
|
Publicerat 2013-01-10 12:37
|
|
Ska försöka vara med imorgon, är dock feber och sover bort dagarna. | |
|
Sida 1 av 2: 12
Gå direkt till forum: |