Visa ämne
Bulldozer visar inga texturer
|
|
Publicerat 2008-05-16 09:40
|
|
När jag startar Bulldozer får jag meddelande 'Cannot load texture rc_tgb11\data\tgb_main_co.paa' Klickar bort den och Bulldozer startar men visar inga texturer. Ok, jag har fel filväg i O2. Under File - Options så är Path for textures P:\ Jag sätter Path for textures att peka på min model, P:\Models\RC-Tgb11\data När Bulldozer startar nu så får jag felmeddelande No entry 'CfgWorlds'. Trycker ok på den så kommer nästa: Shaders not valid (mismatch of exe and data?). Klickar bort den och sedan stängs Bulldozer. Vad göra? |
|
|
|
Publicerat 2008-05-16 18:30
|
|
path skall inte peka på din tgb, utan just på p:\ däremot, kolla om gäller alla modeller eller bara din (Dvs fel på texturen eller fel på läsa texturer) |
|
|
|
Publicerat 2008-05-16 19:43
|
|
Satte tillbaks filvägen till P:\ Provade med BIS Hummer men får samma fel som tidigare, Cannot load texture bla bla. Klickar bort det och Bulldozer startar men utan texturer. |
|
|
|
Publicerat 2008-05-19 20:50
|
|
som sa på msn men för liva upp tråden lite, aldrig haft strul så vet inte var man skall börja felsöka.. | |
|
|
Publicerat 2008-05-20 08:21
|
|
Fick det att funka med BIS modeller, hade fel nam på katalogen P:\models iställe för P:\bimodels Min modell fungerar fortfarande inte Den ligger i katalogen P:\rc_tgb11\ Texturerna ligger i P:\rc_tgb11\data Har provat att flytta till katalogen P:\models samt P:\ca men ingen skillnad. Får forfarande "Cannot load texture rc_tgb11\data\tgb_main_co.paa" när buldozer startar. |
|
|
|
Publicerat 2008-05-20 16:44
|
|
Rätt path för texturen? | |
|
|
Publicerat 2008-05-20 18:49
|
|
Menar du File - Options i O2? Där är Path for textures P:\ Edit: Hittade felet. Hade satt ett - (minus) istället för _ (understrykning) i katalognamnet. Borde sett det tidigare men har stirrat tills jag blivit blind på alla inställningar Redigerat av Steel rat den 2008-05-20 20:41 |
|
|
Gå direkt till forum: |