Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Anrop schema
Hej,

det finns lite olika viljor på anrop men den gemensama uppfattningen är att det är för lite spel..

så tänkte föreslå lite fasta tider, vad säger ni?

Måndag Madness - Pröva andra ArmA moddar/oseriösa missions (hoppa på ramper osv)
Tisdag - Ledigt, tvätttid?!
Olik Onsdag - Anrop's officiella dag för pröva andra spel.
Tally-ho Torsdag - I samarbete med Masterarms.se, en dag då anrop flyger bort ?
Fredagmys - Som traditionen säger.. SFP, Öl och lång spelkväll.
Lördag - Ledigt, umgås med familj, vänner eller häng på chatten.
Seriösa Söndag - Seriösa OP.
inga kommentarer?
godkänns!

Pretty disabled, Regards.
Utan att vara en äkta Anropare har jag ändå en kommentar eftersom vi inom Xboyz har haft samma "debatt" allt sedan vi spelade überseriösa klanmatcher i Ghost Recon för en massa år sedan. Min erfarenhet är att fasta tider fungerar sådär om man har för många. För vår del slutade det med att söndagar efter klockan 21.00 blev heliga för spelande. Vid den tidpunkten har man sällan högre befäl (läs: fruar, flickvänner och sambos) samt F-skallar (läs: barn) att ta hänsyn till.

Sen får man alltid en kärna av jägarsoldater (läs: ungkarlar och singlar) som spelar oftare. Men med detta upplägg var det lätt att dra ihop fullt gäng på söndagarna. Sen går det ju alltid att öka på inför större spel med träningar etc för dem som anmält sig.

Just my two cents...
Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz | MSI GeForce GTX 680 @ 1300 MHz | 8 GB Corsair Vengeance DDR3 1600 Mhz LP | Corsair Cooling H100 | 120 GB Corsair Force 3 SSD | 500/4 GB Seagate Hybrid
Låter som en god ide att köra lite mera, säger jag som inte spelat på ett tag; men ändå Smile

Är det bra att bestämma exakt vad man skall ha på givna dagar. Om jag skulle vilja spela en seriös OP på en "olik Onsdag" så kommer jag bara få motstånd då det är fel dag att ha OP på..

Håller med ovanstående, van mmo-spelare med klaner/guilds osv, även FPS-aktiga spel där det varit klaner med.. när ma börjar prata om "stående klandagar" osv; då kan det bli en press på många och folk kan droppa av, en chans som finns.
Redigerat av SkaGGet den 2012-11-08 21:19

Citera

skagget skrev:
Låter som en god ide att köra lite mera, säger jag som inte spelat på ett tag; men ändå Smile

Är det bra att bestämma exakt vad man skall ha på givna dagar. Om jag skulle vilja spela en seriös OP på en "olik Onsdag" så kommer jag bara få motstånd då det är fel dag att ha OP på..

Håller med ovanstående, van mmo-spelare med klaner/guilds osv, även FPS-aktiga spel där det varit klaner med.. när ma börjar prata om "stående klandagar" osv; då kan det bli en press på många och folk kan droppa av, en chans som finns.

SSG-split!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
Jag kommer och spelar när jag kan! Jag vill defenitift börja spela mera igen, för när jag lägger in Rolling Thunder modsen och ser att de är kvar sedan förra gången tre gånger i rad, då inser man att man spelar för lite SFP. Dock som ovan, det måste ju ha en balans med hemma-livet också, så jag får se hur många gånger jag faktisk kan vara med.
Alla flygsugna är förstås välkomna till Tally-ho torsdag oavsett! Smile

Tanken med ThT som MasterArms stående spelkväll är att medlemmarna kan räkna med att på torsdagskvällar finns det alltid möjlighet att vara med på några timmars organiserat spel. Vem som helst kan boka en torsdag och ta på sig ansvaret att arrangera det hela.
Mer kunskap än att kunna starta, navigera lite grann, skjuta och landa krävs egentligen inte för att kunna delta.

Det är ingen klan och något krav på deltagande finns inte. Alla flyger just så mycket som de själva vill. Somliga flyger nästan varje dag, andra någon gång i månaden.

Jag tror att det vore en god idé om Anrop regelbundet kunde ha ett "seriöst" Arma-uppdrag t.ex. varje söndag. Istället för att kolla multiplayerforumet nån gång i bland för att se om något är på gång kunde man räkna med att på söndagskvällen finns det alltid ett tillfälle att spela Arma i en lite större grupp.

Jag har sett Anrops marknadsföring mellan nyhetsposterna på Armaholic och jag tror det skulle bli enklare att locka folk om man kunde flika in ett "Spel varje söndag" under "Anrop.se - ett svenskt Arma-community, kom och spela med oss!"
Redigerat av Giant den 2012-11-09 01:25
don't copy that floppy
Giat, låter bra.. jag uppdaterar reklamen Smile
Har hoppat in på er TS3 server emellanåt den senaste veckan, men inte sett mycket Arma 2 aktivitet. Jag antar att jag måste vänta tills på fredag innan det brakar löst ordentligt? Är sjukt pepp på att komma igång, och behöver få allt med TS3 och ACRE och sånt utrett. Pfft

Btw, jag kommer hem från jobbet tidigast runt 19:00 tiden, är det ett problem?
Söndagar är numer den stora dagen men teamspeak är lite underskattat ibland, vi hänger mycket på chatten. Något nya spelare sällan brukar hitta. Gå in där så får du snabbast hjälp med acre osv.
Fick en guidad tur av Rävfan, tack för hjälpsamheten och tålamodet! Nu borde det mesta tekniska vara kirrat i alla fall, bara ett antal keys som måste rebindas så jag inte blir galen.
alla keys måste bindas om, eller hur gQ?