Visa ämne
Anrop » Anrop » Off-topic
 Skriv ut ämne
Ny på bygget och vilse i pannkakan
Mors!

Detta hamnar säker helt fel, men någon kompetent admin kan säkert placera det på rätt ställe här på Anrop.se!

Jo, så här ligger det till: jag har tillsammans med några gamla spelvänner relativt nyligen tagit upp Arma 2 Operation Arrowhead som huvudsaklig hobby på kvällarna. Vi är nämligen ett gäng gubbar (junior i gänget är strax över 30 och vi andra är över 40) som lirat ihop i ett antal år på Xbox LIVE. Vi var t.o.m en officiell (och sponsrad) Ghost Recon klan en gång i tiden. Även om jag driver communityn Xboyz.se med stöd från ett antal drakar på spelmarknaden (Microsoft, Activision, EA, Ubisoft - ja faktiskt också Bohemia!) har jag blivit TOK-LESS på "Call-of-Duty-fieringen" som ägt rum på konsolmarknaden. Och det har några av mina vänner också...

Men att ständigt bara lira Code34's War in Takistan 1.6 (vi kör "betan" ) på 3-4 i bästa fall 5 personer blir lite tjatigt i längden. Vi letar därför efter fler likasinnade. Med likasinnade menar vi:

1: Trevliga spelare som man skulle kunna tänka sig att svinga en bägare med IRL
2: Spelare som uppskattar taktik mer än action
3: Spelare som inte är FÖR seriösa (vill jag be om tillstånd att lämna datorn för att pissa kan jag ta mig tillbaka till Marinen)
4: Spelare som i FÖRSTA hand vill ha trevligt

Sjävklart undanber vi oss också teamkillers och andra fjantpellar!

Även om vi är nybörjare på Arma 2 är vi inte helt nollställda när det gäller taktik och kommunikation. Samtliga har gjort värnplikt och det finns även f.d. officerare bland oss. Några av oss spelar också Airsoft ihop. Och som sagt - vi har en gång i tiden spelat tillsammans som klan.

Så för att avsluta denna wall of text: är Anrop.se rätt ställe att leta efter spelare på?

Over and out!

Redigerat av El Hadji den 2012-11-03 15:41
Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz | MSI GeForce GTX 680 @ 1300 MHz | 8 GB Corsair Vengeance DDR3 1600 Mhz LP | Corsair Cooling H100 | 120 GB Corsair Force 3 SSD | 500/4 GB Seagate Hybrid
Hej du! ja de är väll bara hoppa in på TS servern så har du ju ARMA kanalen där, jag spelar oftast dagligen, ibland är de bara jag som lallar runt och leker "One man army" men ibland är vi 2-20st som spelar, samt att vi har "planerade" spel. Det finns en Domination server som är upp rättså ofta, men desto fler vi blir så roligare!

Låter ju bra det där! Och hur ligger det till - SFP + ACRE är ett krav eller?

(+1 för din avatar också! Grin )
Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz | MSI GeForce GTX 680 @ 1300 MHz | 8 GB Corsair Vengeance DDR3 1600 Mhz LP | Corsair Cooling H100 | 120 GB Corsair Force 3 SSD | 500/4 GB Seagate Hybrid
Som foxen säger så är nog svaret på din fråga att hoppa in och testa att spela med oss någon gång.

Just nu är det relativt dött på ArmA fronten men någon gång ibland hålls det planerade ops där ni och alla andra är mer än välkomna att delta.

EDIT:
Svar på din fråga som du postade när jag skrev mitt inlägg:
ACRE kör vi nästan alltid med och du gör bäst i att anta att det kommer att användas vid samtliga spel om inget annat anges, allt annat inkluderande SFP varierar mellan uppdragen och då kommer det stå vid den speltråden vilka mods som kommer att användas.
Redigerat av xealot den 2012-11-03 15:44
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
Välkommen!

Kul att det finns folk som vet vilka spel och fritidsaktiviteter som är vettiga Smile Själv lirat med xboyz.se. Men då blev det mest halo 3 och konstiga custom maps Grin

Planerade ops kommer snabbt upp som trådar på förstasidan bara och skriva in sig om man är sugen. Och som Xealot sa så är spelledarna oftast övertydliga med tid och mods Smile

PS. Hett tips är att komma in på ircen och prata lite ;>
Redigerat av sillburk den 2012-11-03 16:33
Pretty disabled, Regards.
Jag ska sätta mig och spela nu om några minuter här så kom in och säg hej och sutta in på servern! om du kommer in så berättar jag vilka moddar du behöver för att spela på den servern då jag och Kotte747 tyckte de var kul att lägga in lite olika konstiga saker Pfft
El Hadji, du har träffat rätt Smile

De punkterna du sa, spela seriöst men kunna gå på toaletten är helt vår melodi och öla.. det gör vi både på riktigt med utflykter (jag varit dålig på det), spontana besök och mycket på fredagarna när vi spelar ihop.. anyway, välkommen hem Smile
Tack föresten El Hadji för komentaren på min avatar Pfft men som granQ sa, välkomen hem! Smile

Hoppas på få igång arma speladet lite mer här på Anrop! börjar bli lite tråkigt att bara köra på min "One man army" stilen. Det är alltid roligare när man är flera och kan struktureara upp lite mera taktist och köra! jag vill se mer av de, samt att tjata på dom som lurade in mig på att köra arma att dom ska vara med och köra oftare! även om de bara är MSO, Patrol Ops eller domination! Smile
Ja, alltså, jag skulle kunna klappa en kattunge för hårt, bara för att kunna köra lite SFP Patrol Ops med 10+ pers igen. Jävlar vad det var roligt.
Sebastian: ja du de var länge sen nu!
välkommen, man kan väl säga att Anrop är en bipolär sjukdom, ena dan kan folk köra fyllearma och ha tävling i vem som kan tuta högst med bilen, dagen efter kan det vara ett planerat Op där folk lirar riktigt seriöst.

sebastian: ska se om jag kan få till en uppdaterar version av SFP patrolops
Gilla hela subrocs inlägg. Smile
För övrigt, välkommen till Anrop, El Hadji!
Subroc säger verkligen det bra.

Allt beror på, men givna OPs så brukar stämningen och spelstilen vara seriös och noga. Sen kan man dra ihop lite casualspel och jaga varandra med traktorer och AKs.

Jag som inte vill ha den där militäriska seriösa discipline -stilen; finner mig rätt bra här. Nu på senaste har jag väl inte hunnit med spel så mycket, men nu ser jag fram emot mycket mer.

Så välkommen ! Smile
Hej o hå....
Ytterligare en Xboyzare som tycker att nu får de hända något… (läs spelen till Xboxen har blivit trååååååååååkiga)

Med anledning av följande citat tror jag att jag kommer trivas här.

Citera

subroc skrev:
man kan väl säga att Anrop är en bipolär sjukdom, ena dan kan folk köra fyllearma och ha tävling i vem som kan tuta högst med bilen, dagen efter kan det vara ett planerat Op där folk lirar riktigt seriöst.

Spänning och ett gott skratt förlänger livet Smile Ni verkar ha samma inställning till gaming som vi ville förmedla med Xboyz.se

O jag fattar det hela rätt är det bara att logga in på en TeamSpeak server (ts.anrop.se) och joina en match. Eller?

Tänkte logga på i kväll (tis 6/11) vid typ 19:00-20:00 för o köra lite till 22:00 då jag måste knoppa in, någon som kommer vara ute då? Förutom Hadji Smile

Btw: Vi skulle kunna presentera oss med en gammal film. http://youtu.be/pDgH4QyKdHI
"En Xbox gamer som tröttnat på att Arma INTE kommer till Xboxen"

Citera

Mjr Malfunction skrev:
Hej o hå....
Ytterligare en Xboyzare som tycker att nu får de hända något… (läs spelen till Xboxen har blivit trååååååååååkiga)

Med anledning av följande citat tror jag att jag kommer trivas här.

Citera

subroc skrev:
man kan väl säga att Anrop är en bipolär sjukdom, ena dan kan folk köra fyllearma och ha tävling i vem som kan tuta högst med bilen, dagen efter kan det vara ett planerat Op där folk lirar riktigt seriöst.

Spänning och ett gott skratt förlänger livet Smile Ni verkar ha samma inställning till gaming som vi ville förmedla med Xboyz.se

O jag fattar det hela rätt är det bara att logga in på en TeamSpeak server (ts.anrop.se) och joina en match. Eller?

Tänkte logga på i kväll (tis 6/11) vid typ 19:00-20:00 för o köra lite till 22:00 då jag måste knoppa in, någon som kommer vara ute då? Förutom Hadji Smile

Btw: Vi skulle kunna presentera oss med en gammal film. http://youtu.be/pDgH4QyKdHI

TROLLHÄTTAN???
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!

Citera

El Hadji skrev:
Låter ju bra det där! Och hur ligger det till - SFP + ACRE är ett krav eller?

(+1 för din avatar också! Grin )

TROLLHÄTTAN??
hur kunde jag missa detta? Facepalm
(Svar: upptagen med att plugga inför tenta.)
Vafan ännu fler Saabfantaster Pfft
Saab vet jag inte, där emot jetmotor. Pfft
Mjr Malfunction: jag tänkte lira idag här om en halvtimme eller nått, så länge jag får lite mat i magen före så jag håller mig snäll

Citera

Foxen skrev:
Mjr Malfunction: jag tänkte lira idag här om en halvtimme eller nått, så länge jag får lite mat i magen före så jag håller mig snäll

Tjenare.
Tänkte dra igång strax. Får se om du e där Smile
"En Xbox gamer som tröttnat på att Arma INTE kommer till Xboxen"