Visa ämne
Sniper off
|
|
Publicerat 2012-09-16 07:25
|
|
Tjenare alla! Jag håller på med en sniper off duel bana men har ett irriterande problem. Jag har försökt ofantligt många varianter på att få in rangefinder(Binocular_Vector) i en jävla ammolåda. Kod Källa class Item6 Här är då det nuvarande läget och just nu så droppar den med error medelandet: Kod Källa File mpmission\_cur_mp.Takistan\mission.sqm line145: Jag har helt enkelt nått en vägg och vem av er har en enkel lösning på detta? Nog vet jag att det ligger i syntax någonstans men varje gång jag ändrar på vad jag tror genererar det ett nytt fel. Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-16 09:14
|
|
Som det ser ut har du editerat missionfilen? Varför inte bara slänga in i initfältet på objektet i editorn? Vad jag kan se är problemet är att du har init="clearWeaponCargo this;"; "this addWeaponCargo..... Borde stå init="clearWeaponCargo this;this addWeaponCargo...." |
|
|
|
Publicerat 2012-09-16 09:41
|
|
För att editorn inte gillade mitt sätt att skriva. Antagligen pga mellanslag. Min kodning är hårt slagen av c++ och att ha det snyggt och prydligt. Då testar vi det! Tack Subroc, fick igång det! Någon som vill leka? Redigerat av Dokuro den 2012-09-16 10:14 Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-16 11:41
|
|
Okay med testing med hjälp av Joel så verkar allt fungera finfint. Enda problemet är att efter respawn så har enheten sin gamla gear..Vilket känns lustigt Något tips som man kan plocka upp? AWS så håller jag på med att leta för fullt självmant. Inga latheter här inte. Redigerat av Dokuro den 2012-09-16 11:42 Altså, det kan ha varit jag!
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-16 12:12
|
|
Sätt en eventhandler för respawn på enheten som i sin tur exekverar en sqf fil där du manipulerar enhetens gear igen. http://community.bistudio.com/wiki/ad...entHandler allt du behöver veta finns på bikin, good luck. The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
Gå direkt till forum: |