Visa ämne
Para drop av objekt
|
|
Publicerat 2012-09-10 14:01
|
|
Hittade följande script Kod Källa
Aktiverat av Kod Källa _thisIsAScriptHandle = [name_of_your_plane_or_heli, name_of_item_to_drop] execVm "cargoScript.sqf" Vilket i mitt fall borde bli _thisIsAScriptHandle = [C, AC1] execVm "cargoScript.sqf" källa http://www.armaholic.com/page.php?id=...p?id=14510 Men jag får de inte att funka. Om någon som är lite bättre på sånt här skulle ha tid att ta en titt å förklara vad jag ska ändra för att få de och funka så vore de jätte uppskattat. Får gärna ändra med typ röd text eller nåt sånt så jag eller andra ser vad som måste ändras. Planet hetter just nu C Och objektet AC1 Redigerat av Grip den 2012-09-13 23:53 |
|
|
|
Publicerat 2012-09-10 16:32
|
|
visserligen är jag n00b på scripts men ska det inte finnas nån typ av interaction-meny med nånstans? jag ser ingen text som säger att du ska flyga till en viss punkt och utföra detta , eller ladda lådan nånstans och SEN flyga och droppa den. som detta script ser ut för mig skapas ett plan/helo nånstans (skapat av missionmakern) som sen släpper en låda på just den platsen. det finns ett cargodrop-script färdigt på armaholic där du kan ändra typ av plan/helo som ska kunna lasta vissa typer av last , dock är då detta script gjort för MP-missions när man kan ha en pilot som flyger saker. |
|
|
|
Publicerat 2012-09-10 17:49
|
|
Du får gärna vara lite mer specifik än "det funkar inte". Vad funkar eller rättare sagt när slutar det att fungera, får du några fel i rpt filen? The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-10 23:33
|
|
De som inte funkar är att inget händer när jag använder scriptet. rpt osv har jag ingen koll på hur eller var jag ska gräva fram. | |
|
|
Publicerat 2012-09-11 13:50
|
|
i mitt fall ser RPT-genvägen ut så här: "C:\Users\Kent\AppData\Local\ArmA 2 OA\arma2OA.RPT" sen om du aldrig använt den kan det va en bra ide att gå in och rensa den innan du testar ditt script. öppna bara med typ notepad eller liknande så funkar det. |
|
|
|
Publicerat 2012-09-11 17:23
|
|
grip, antar att du kör scriptet från ett av flygplanets waypoints? och att du startar scriptet med thisIsAScriptHandle = [C, AC1] execVm "cargoScript.sqf" utan _ före eller är du ute efter ett script som spawnar ett plan flyger in och droppar objektet, flyger iväg och deletas? |
|
|
|
Publicerat 2012-09-11 17:40
|
|
Arma hade gnällt redan i editorn om du försökt spara script handle som en lokal variabel i ett "global space" med en varningsruta och inte ens tillåtit att han sparade den raden i en waypoint onact. Bara en heads up ![]() Som jag sa på teamspeak så rekommenderar jag att du debuggar scriptet själv, släng in hints eller sidechats eller diag_log (<- visas bara i rpt filen) för att se vart scriptet stannar. The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-11 23:51
|
|
Okej problemet var att jag råkat ta med ordet Code: i början av filen:facepalm:
Redigerat av Grip den 2012-09-12 23:49 |
|
|
|
Publicerat 2012-09-13 12:14
|
|
Nu till nästa problem efter om de inte skapas någon fallskärm på marken går de knappt att hitta igen de man släpper(Särskilt inte när föremålet är 1Mx30CM och grönt) Så hur gör jag för att skappa ett föremål Kod Källa I44_parachute_g_ground2 Vid själva nedslagsplatsen, utgår från att de borde gå med all information jag får från scriptet. Själv tänkte jag att de borde va nåt i still med. Kod Källa sleep 2;(bara för att föremålet ska hinna landa riktigt) |
|
|
|
Publicerat 2012-09-13 12:28
|
|
borde funka.. lägg till den i slutet av scriptet efter detach kommandot. ta bort sleepen edit: ta bort sista raden, den bör vara onödig men får du problem med att chuten klippar igenom marken eller dylikt kan du försöka med _groundchute setPos (getPos _dropItem); Redigerat av xealot den 2012-09-13 12:32 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-09-18 01:30
|
|
Tjo. Har ett redigerat script set från Mandobe som jag fått att funka. det är 2 filer, en som gör själva skärmen och det som droppas och Mandobes script styr ner skärmen inom en valfri radie. GRIP om du kollar i senare delen a mando_chute scriptet ser du hur jag får dit ammolådan efter att ha låtit en vägkon vara det som hängt i skärmen. the_chute Använder den som en spawnfunction inne i ett script, klippt ut den del som behövs med lite kod innan och efter so visar hur jag använder det på en heli som spawnas in flyger in med grejjorna och sen ut igen och despawnas. Kod Källa
Har lagt in en del kommentarer som borde hjälpa till lite. Nästa fil är ett som helt enkelt ser till at skärmen och det du hängt upp i den kommer till den punkt som du sagt med den fel marginal du angett + lite av spelets inbyggda fel marginal. I slutet av filen kallar jag på ett par globala arrayer som innehåller det jag vill ha i ammolådan Filen jag kallar på är Mando_chute.sqf och ser ut som följer: Kod Källa
Hoppas det kan hjälpa dig med scriptet du håller på med, svor ett antal eder över WaitUntil kommandot, begrep inte vad som låste. Gjorde om dem till en while DO sats istället. Ha det. Metal Redigerat av metal den 2012-09-18 01:33 slöben och lite kod knackare
![]() |
|
|
Gå direkt till forum: |