Visa ämne
Behöver hjälp!
|
|
Publicerat 2012-08-21 20:00
|
|
Hallå alla lirare och icke lirare... är relativ ny på arma spelen och fick fnys om eran modd... Har läst till mig och gjort precis så man ska. Spelat fungerar men dock inte när jag ska starta ett scenario. då jag är helt hjärndöd när det gäller att pilla med filer och dylikt så skulle jag behöva lite hjälp. När jag ska ladda ett game så dör spelet och jag får upp fel meddelandet " "ARMA 2 OA: Include file idi\clients\global\addons\main\script_mod.hpp not found" jag antar att det är en fil som inte har kommit med när jag tankade modden? Eller beror detta på något annat? Någon som vet lite bättre? ![]() Tack så länge! ![]() |
|
|
|
Publicerat 2012-08-21 20:19
|
|
Jag har för mig att det där felmeddelandet indikerar på att du inte har ACRE inladdat. Logga in på ANROP hemsidan vid förstasidan så bör du se en liten meny på högerkanten med senaste versionen av SFP samt ACRE och CBA. SFP kräver att ACRE är inladdat då det finns vissa radioapparater som är gjorda för ACRE samt om du skulle vilja spela med oss på ANROP så är ACRE ett krav ändå. Tänk på att ACRE kräver jayarma2lib också, Min rekommendation är att du använder SIX updater för att installera CBA, CBA_OA, CBA_A2, JayArmA2Lib_new och ACRE men inte SFP då versionen som ligger på SIX är gammal som gatan. Lycka till. Redigerat av xealot den 2012-08-21 20:20 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-21 20:28
|
|
Allright, hur väljer jag i SIX update att endast installera de komponenterna? | |
|
|
Publicerat 2012-08-21 20:54
|
|
Skapa ett nytt preset igenom att högerklicka i listrutan längst till vänster och välj ny preset, Döp den till något som "Mina mods" eller vad som det spelar ingen roll. När den är skapad och syns i listan till vänster så klickar du på den så att texten blir i fetstil och har blå bakgrund. Därefter så trycker du på mods- tabben som ligger i panelen i mitten av SIX updater och högerklickar på dom mods som du vill installera och väljer Add to preset, då kommer modden att dyka upp under din nya "Mina mods" preset och när du har lagt in alla du vill installera så trycker du på den stora gröna "Install or update mods" uppe till vänstra hörnet. När allt väl är nerladdat så kan jag även rekommendera det här verktyget för att lätt starta ArmA med olika moddar: http://www.armaholic.com/page.php?id=...hp?id=8241 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-21 21:25
|
|
Tack för hjälpen! nu ska jag se om det funkar ! ![]() |
|
|
|
Publicerat 2012-08-21 21:37
|
|
Nu fick jag upp ett annat felmedellande "cba_a2_xeh requires addon 'CATracked2_AAV" precis innan jag startar spelet | |
|
|
Publicerat 2012-08-21 23:15
|
|
Har du combined operations dvs både ArmA II och Operation Arrowhead? Om svaret är Ja och du använder ArmA 2 Launcher som jag föreslog, Säkerhetskolla följande: Game Version dropdownen nere till höger ska vara satt till ArmA II - CO Under Launch Options så ska du ha rätt sökvägar satta för "ArmA II Executable location" samt "ArmA II - OA Executable location" som ska peka mot din arma2.exe och arma2oa.exe respektive. The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-22 00:04
|
|
Citera LillRoY skrev: tog du ner SFP via SIX Updater? om du gjorde det så måste du gå in på six.anrop.se och använda länken där, för SFP-versionen som finns ute på SIX Updater är inte upplagd av oss. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-22 23:51
|
|
Citera Chris_Acrobat skrev: Har inte tankat ner den via six updater, fick ner den via denna sida ![]() |
|
|
|
Publicerat 2012-08-22 23:52
|
|
Citera Xealot skrev: Har precis så, jag kan få spelet att fungera, men dock så är det ostabilt, vissa scenarion kan jag inte öppna medans andra fungerar.. hmm.. |
|
|
|
Publicerat 2012-08-23 13:34
|
|
Tim?
Pretty disabled, Regards.
|
|
|
Gå direkt till forum: |