Visa ämne
PVP Counter Strike
|
|
Publicerat 2012-07-29 14:21
|
|
Tyckte att ANROP skulle behöva mer pvp så.. NU KAN VI SPELA COUNTER STRIKE Fokuset ligger på små snabba rundor som folk kan derpa av sig på utan att det blir utdraget, Ett litet spelområde slumpas ut på kartan och i något av husen inom området spawnas en bomb. OPFOR ska skydda bomben i 5 minuter eller döda alla BLUFOR BLUFOR ska defusa bomben inom 5 minuter eller döda alla OPFOR Vapen kan köpas för pengar som du tjänar individuellt igenom att döda en motståndare samt att hela laget får en extra cash bonus om dom vinner rundan. För att främja snabb-pvp så auto-resetar uppdraget sig själv och slumpar ut nytt område så fort den tidigare rundan avslutats så att man aldrig behöver starta om uppdraget. När en du dör så hamnar du automatiskt i ett spectator läge som avslutas av sig själv när rundan är över. VILKA VAPEN FINNS DET DÅ??!! AWP??? Makarov, Revolver, L9A1, M1911, P226, Glock 17, Glock 18, TT33, USP, UZI, UMP, MP5, MP7, M3A1, KAC PDW, Lee Enfield, AKS-74U, M16A2, SKS, Sa-58V, Groza-9, G3A3, AK-74M, HK 416, HK 417, AKMS, SPAS 12, M1014, Saiga 12K, Rökgranater, Flashbangs (! mycket roligt !) samt även ett defkit. Vilka moddar krävs för den här skiten då? ACE, ACEX, Cindercity som i sin tur kräver Killhouses OBS OBS OBS uppdraget är inte färdigt, Det är spelbart men inte klart. Vapenpriser är inte balanserade utan jag hoppas på att få lite feedback från en eventuell spelomgång så jag kan justera utifrån det. I dagsläget är det inte heller kompatibelt med dedikerade servrar men jag ska försöka fixa till det senare. Då jag hela tiden fixar buggar och lägger in saker så tänker jag inte erbjuda någon nerladdning just nu utan om vi ska spela så kan jag hosta eller att jag skickar en aktuell build till den som hostar men det vore kul om folk kunde tänka sig köra en testomgång någon kväll För den intresserade så finns källkoden här: http://code.google.com/p/a2-counterst...ce/browse/ The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-07-29 15:58
|
|
Kan säga av det jag fick speltesta att det var skoj, trodde det skulle bli rätt blaj-dött men iom att det är öppna ytor, man får köpa lite vapen, snabba val och spel.. så känner tror jag det kan bli intressant spel. Jag är lätt på att spela vidare på den. | |
|
|
Publicerat 2012-07-29 16:20
|
|
detta låter mycket roligt!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-02 05:19
|
|
Har fixat så att scripten funkar som dom ska i en dedikerad miljö nu samt lite andra mindre ändringar så här är en första test version: Version: r14 Download Så här kan det se ut när spelet har startat, I den här versionen så syns endast den blåa pricken för BLUFOR och den röda för OPFOR. Den blåa pricken är BLUFOR spawn och alla spelare som spawnas kommer redan att peka mot målområdet dom behöver gå mot. Den röda pricken är bombens position. Det stora röda området är "spelplan", alla hus som befinner sig inom området är möjliga hus för bombens position. Redigerat av xealot den 2012-08-02 05:42 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-03 11:35
|
|
Ser spännande ut, jag kör gärna en omgång vid tillfälle. Kanske ha nån PVPkväll där vi kör igenom lite olika PVPspel. | |
|
|
Publicerat 2012-08-04 00:22
|
|
som jag sa.. vill ha detta missionet till 8bits sen.. men går det få samma "vapen system" fast där även kan köpa fordon för pengarna? | |
|
|
Publicerat 2012-08-05 09:33
|
|
Japp det går, man får skapa ett nytt script som hanterar spawning av fordon bara.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-05 11:13
|
|
Jag har använt Tophe respawn script ett antal gånger och funkat kanon i MP, bara testat i Host iof.. Kan även sätta i Settings; om fordonet blir övergivet så tar den bort fordonet och spawnar en ny i basen. http://forums.bis...awn-Script |
|
|
|
Publicerat 2012-08-05 11:16
|
|
Fast det vill man väl inte. Har man köpt något och övergivit det ska man inte magiskt få tillbaka det, I så fall är det annars en enkel lösning att lägga till fordonet i någon form av array som sedan gås igenom vid varje match start och kollar om den har besättning och om inte så deleteVehicle .. eller så får det bara ligga kvar så kan folk sno eller skjuta sönder det Redigerat av xealot den 2012-08-05 11:17 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-08-05 11:21
|
|
Ajust, man köper ju saker.. då kanske det inte går ihop med att fordon finns i överflöd ^^ Kanske bygga så man kan unlocka efter olika achivs, tex ta flaggan X antal gånger och få en jeep med respawn, eller döda X antal FI och få en Tank.. eller tvärtom; om ditt lag är så dåligt så får dom en Tank som tröstpris haha... ...så kan man ha en kanon i ens bas som enda medel som kan slå ut Tanken.. eller nått.. |
|
|
Gå direkt till forum: |