Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Lördag 25/2 Op. ARGUMENT 21:00
Bakgrund
Efter att ett Nogovanskt spionnätverk sprängts och dess medlemmar arresterats på den ryska grannön Kolgejev tog den Nogovanska milisen den Sovjetiska diplomaten Laventri Pavolovich Beria och hans chaufför som gisslan för ett eventuellt byte.
Ett Promemorian skickades till milisens ledare med ultimatumet att samtliga Sovietiska medborgare skall släppas inom 24 timmar, eller så skall milisen få stå för konsekvenserna av dess handlande.
Dagen efter kom ett paket till det ryska konsultaten på Kolgejev innehållande chaufförens huvud.

Uppdrag
Vi luftlandsätts på fälten mellan BITOV och VELKA VES, därefter skall vi ta oss osedda till LIPANY Stadshus och primärt undsätta våra medborgare, föra dem i säkerhet för att sedan eliminera ledaren Vladimir Kvachkov i sitt hem i BOR. Därefter skall vi ta oss ut till F.O.B. Stalin och planera en tid av fria kriget på NOGOVO.


Addons :
ACRE
CBA
CWR 2


Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM):
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef:
Dunder 2 | Operatör (RPG):
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK):

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt:
Redigerat av Daffman den 2012-02-25 19:04
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM):
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef:
Dunder 2 | Operatör (RPG):
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK):

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel
Kommer du ihåg hur det var förra vintern?
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef:
Dunder 2 | Operatör (RPG):
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK):

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel

Tackar Daffman Grin
Redigerat av Grip den 2012-02-19 16:46
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG):
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK):

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel
Stop. Hammertime.
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK):

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK): sic++

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel

Bra uppskrivnings lista. Blir alltid förvirrad när Grupp namnet står över gruppen.
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent: Arch
Dunder 1 | Fältarbetare:

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK): sic++

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel

Borde kunna, dock inte 100%.
Galaxens räddare.
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent: Arch
Dunder 1 | Fältarbetare: hjulvort

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK): sic++

Blixt | Observatör:
Blixt | Skarpskytt: Joel
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent: Arch
Dunder 1 | Fältarbetare: hjulvort

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK): sic++

Blixt | Observatör: The Pope
Blixt | Skarpskytt: Joel
[img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent:
Dunder 1 | Fältarbetare: hjulvort

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK): sic++

Blixt | Observatör: The Pope
Blixt | Skarpskytt: Joel

Hade visst något inbokat, :/
Galaxens räddare.
OMG FÖRSTA POSTEN UPPDATERAD WTF
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif

Citera

Emperor Archaeon skrev:
Dunder 1 | Patrullchef: Dafftard
Dunder 1 | Operatör (PKM): Grip
Dunder 1 | PKM-assistent: Dokuro
Dunder 1 | Fältarbetare: hjulvort

Dunder 2 | Stf. Patrullchef: Mossarelli
Dunder 2 | Operatör (RPG): Kent
Dunder 2 | RPG-ass:
Dunder 2 | Operatör (RPK): sic++

Blixt | Observatör: The Pope
Blixt | Skarpskytt: Joel

Hade visst något inbokat, :/

Altså, det kan ha varit jag!
Grymt mission med min stil av realism. Ingen GPS, inga fordon och inga blingbling på vapnen.
Positiva först:
Lagom många fiender utplacerade för antalet personer vi var. Rätt beväpning på fienden samt för oss personer.
Daffman var klar och förståerlig med instruktionerna som han gav inför första missionet där vi skulle rädda kostymnissen som var död.
Bilarna som var placerade i korsningen var mysigt för man kunde inte bara gå rakt in.
Det var lagom långa avstånd att springa men jag saknade motstånd och patruller medans vi gick mellan platserna.

Kritiker:
Saknade lite teknologiskt medhåll från högkvarteret. Eftersom vi var spetznatz kanske vi kunde fått någon support i form av flyg eller artelleri när vi väl var på plats.
Jag och några andra fick 4 rökgranater med oss när vi hoppade av planet. Något vi aldrig använde som bara tog plats. Men pistolerna var häftiga.
Svårigheten på AI gjorde att jag fick huvudvärk med tanke på hur de haxar genom buskar och träd som att de är fåglar. Om du inte vill ha tredjepersonsvy och hud-element så finns det enkla scripts som tvingar folk att inte se utanför sitt huvud. Man kan också manuellt ställa skill på soldaterna för att de ska vara normala oasett svårighetsgrad.
Fienden kunde varit lite mer närstridsbeväpnade för att eventuellt eliminera deras prickskytteförmåga att ta folk från andra sidan bron som är ett extremt långt avstånd.

Negativiteter:
Saker som absolut måste fixas är givetvis radioapparaten som ger tokstollar tillgång att fucka upp missionet. Det är också fullt möjligt att döpa sin testgubbe till General och sätta General setPos getpos onmapclick, istället för "this" som blir alla soldater på banan.
Om du inte har haft tid under veckan så ta tag i någon som är på ts innan gamet börjar. Du rykte tag i mig 20 i 8 för att få hjälp med ID på byggnaden och sen sköt du upp spelet. Och det fick en viss herre att stirra på regnbågar istället för att spela.

Personkritik: (Ja du får kritisera mig med men nu ska jag spilla min åsikt.)
Kent: Du är erfaren, gammal, hemvärnsgubbe och vuxen. Ditt beteende vid vissa tidpunkter under spelet blev jag helt ursinnig på. En grupp är inte intresserad av att vänta på att ni ska söka igenom kroppar och stå och dividera om vapen när alla springer iväg. Om gruppledaren har fel och det inte har upptäckts så påpekar man felet så att GrpL. antingen justerar så att vi kommer på rätt väg eller så var det rätt från början. Man springer inte ensam iväg i ett håll för att det är rätt för dig.

sic: Din mick var helt fucked och det var svårt att höra dig. Jag har ett svagt minne av att du sa att den var kass men jag blev lite irriterad när jag inte alltid hörde dig. Jag hoppas du får en ny mick snart så du kan prata igen.

Samtliga: Prata gärna när ni vänder runt en hörna på ett hus så att alla är beredda på att ni kommer. ACRE är till för taktiska manövrar men använder ni inte det så fungerar det inte.

Gällande teleportbuggen: Det har visat sig vid undersökning att anledningen till att Joel blev teleporterad till Alpha Cache och jag till HVT var för att Daffmans grupp blev utslagen av en granat bakom huset och teleporterade sig sedan till plats igen. När deras grupp sedan hade teleporterat en gång så hade inte vi i Dunder2 gjort det och därför blev alla våra mapclick farliga.
Stop. Hammertime.

Citera

mossarelli skrev:
Grymt mission med min stil av realism. Ingen GPS, inga fordon och inga blingbling på vapnen.
Positiva först:
Lagom många fiender utplacerade för antalet personer vi var. Rätt beväpning på fienden samt för oss personer.
Daffman var klar och förståerlig med instruktionerna som han gav inför första missionet där vi skulle rädda kostymnissen som var död.
Bilarna som var placerade i korsningen var mysigt för man kunde inte bara gå rakt in.
Det var lagom långa avstånd att springa men jag saknade motstånd och patruller medans vi gick mellan platserna.

Kritiker:
Saknade lite teknologiskt medhåll från högkvarteret. Eftersom vi var spetznatz kanske vi kunde fått någon support i form av flyg eller artelleri när vi väl var på plats.
Jag och några andra fick 4 rökgranater med oss när vi hoppade av planet. Något vi aldrig använde som bara tog plats. Men pistolerna var häftiga.
Svårigheten på AI gjorde att jag fick huvudvärk med tanke på hur de haxar genom buskar och träd som att de är fåglar. Om du inte vill ha tredjepersonsvy och hud-element så finns det enkla scripts som tvingar folk att inte se utanför sitt huvud. Man kan också manuellt ställa skill på soldaterna för att de ska vara normala oasett svårighetsgrad.
Fienden kunde varit lite mer närstridsbeväpnade för att eventuellt eliminera deras prickskytteförmåga att ta folk från andra sidan bron som är ett extremt långt avstånd.


Negativiteter:
Saker som absolut måste fixas är givetvis radioapparaten som ger tokstollar tillgång att fucka upp missionet. Det är också fullt möjligt att döpa sin testgubbe till General och sätta General setPos getpos onmapclick, istället för "this" som blir alla soldater på banan.
Om du inte har haft tid under veckan så ta tag i någon som är på ts innan gamet börjar. Du rykte tag i mig 20 i 8 för att få hjälp med ID på byggnaden och sen sköt du upp spelet. Och det fick en viss herre att stirra på regnbågar istället för att spela.

Personkritik: (Ja du får kritisera mig med men nu ska jag spilla min åsikt.)
Kent: Du är erfaren, gammal, hemvärnsgubbe och vuxen. Ditt beteende vid vissa tidpunkter under spelet blev jag helt ursinnig på. En grupp är inte intresserad av att vänta på att ni ska söka igenom kroppar och stå och dividera om vapen när alla springer iväg. Om gruppledaren har fel och det inte har upptäckts så påpekar man felet så att GrpL. antingen justerar så att vi kommer på rätt väg eller så var det rätt från början. Man springer inte ensam iväg i ett håll för att det är rätt för dig.

sic: Din mick var helt fucked och det var svårt att höra dig. Jag har ett svagt minne av att du sa att den var kass men jag blev lite irriterad när jag inte alltid hörde dig. Jag hoppas du får en ny mick snart så du kan prata igen.

Samtliga: Prata gärna när ni vänder runt en hörna på ett hus så att alla är beredda på att ni kommer. ACRE är till för taktiska manövrar men använder ni inte det så fungerar det inte.

Gällande teleportbuggen: Det har visat sig vid undersökning att anledningen till att Joel blev teleporterad till Alpha Cache och jag till HVT var för att Daffmans grupp blev utslagen av en granat bakom huset och teleporterade sig sedan till plats igen. När deras grupp sedan hade teleporterat en gång så hade inte vi i Dunder2 gjort det och därför blev alla våra mapclick farliga.


Tanken var inte att vi skulle få massa backup då det av t.ex. politiska skäl vart en omöjlighet.
Ja rökgranaterna kom jag att tänka på, räcker gott med två Smile
Patruller fanns längs vägarna, uaz som bränner fram och tillbaka. Dock låg nivå då detta inte var förväntat.
Ai'n...jag vet inte vad jag ska säga...körde UPSMON, husen är inte perfekta och AI'n är något svårare med UPSMON och definitivt svårare att beräkna(me leik), om detta dock skall användas...ja det är en bra fråga.
Är väl knappast omöjligt stridsavstånd vid bron? Soldaterna var beväpnade med ful ak47'a, KSP och enbart en snubbe på hela kartan hade skarpskyttebössa, och det var han på taket i lipany.
Jag sköt INTE på spelet pga uppdraget utan att jag trodde inte jag skulle hinna äta innan liret, bara att kolla loggen på mitt shout Smile Och det där med ID på huset...det var bara extra for the luls, uppdraget var redan 'klart'.

Ska f.ö. försöka saxa något bra teleportscript till nästa gång... Pfft

Tack för din utvärdering Cool
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif
Avståndet på andra sidan bron var inte i det snällaste laget med AI, men det är jag som har mensvärk på att AI är så sjukt mycket duktigare än vad jag själv känner mig i verkligheten.
Jag har däremot inte träffat en soldatrebell som träffar en pinne på 400m med en AK47/74 på två första skotten.
Gräshelvettet bidrar inte heller till att du ser AI lättare, bara tvärtom.
Stop. Hammertime.

Citera

mossarelli skrev:
Avståndet på andra sidan bron var inte i det snällaste laget med AI, men det är jag som har mensvärk på att AI är så sjukt mycket duktigare än vad jag själv känner mig i verkligheten.
Jag har däremot inte träffat en soldatrebell som träffar en pinne på 400m med en AK47/74 på två första skotten.
Gräshelvettet bidrar inte heller till att du ser AI lättare, bara tvärtom.

Jo det håller jag med om!
Den som släpper en despersion mod som gör att valfri enhet skjuter sämre...den får en fedt kram.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif