Visa ämne
 Skriv ut ämne
Cannot generate ST coordinates
Får det felet i O2 när jag gör "Structure -> check faces". Vad är det för något och hur löser jag det?
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin...76;t=71454

Den där länken vill du klicka på... är så nyfiken på hur det går, några nya screens snart?
Tack för länken men jag blev inte mycket klokare av den. Min modell kryllar av det där felet men jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Citera

From what i know there are two kinds of ST errors or there are two ways you can encounter an ST error, but in bought examples they deal with bad mapping.
-Overlapping faces
-Very badely deformed and streched UV mapped parts.


Den ena lösningen handlar om texturer men jag får det överallt, även på ställen där jag aldrig haft någon textur eller mappning. Den andra säger han beror på overlapping faces, men tittar man på BIS Hummer så har den massor av sådana Frown

Så här ser tgb:n ut nu i alla fall:
http://i73.photobucket.com/albums/i23...b11-12.jpg

Skillnaden ses sist är att jag har gjort lysena fram och bak rundare, samma för tutan och tanklocken på fronten. Däcken är bredare och på sidan lite M90 experiment.
Sålänge du inte har en textur applicerad på facen i fråga så behöver du inte bry dig om "Cannot generate.. ST BLA BLA BLA".
Det är först när du har texturer på som arma inte tycker om att ha "stretchade" texturer på faces (det är jobbigt för motorn och ser ut som fan)
Ok. Bra då vet jag! Då kan jag köra vidare.

Vore synd att jobba vidare på den bara för att upptäcka senare att man måste göra om en massa.
Redigerat av Steel rat den 2008-01-30 21:00