Visa ämne
Cannot generate ST coordinates
|
|
Publicerat 2008-01-30 19:17
|
|
Får det felet i O2 när jag gör "Structure -> check faces". Vad är det för något och hur löser jag det? | |
|
|
Publicerat 2008-01-30 19:40
|
|
http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin...76;t=71454 Den där länken vill du klicka på... är så nyfiken på hur det går, några nya screens snart? |
|
|
|
Publicerat 2008-01-30 20:53
|
|
Tack för länken men jag blev inte mycket klokare av den. Min modell kryllar av det där felet men jag har ingen aning om vad jag ska göra. Citera From what i know there are two kinds of ST errors or there are two ways you can encounter an ST error, but in bought examples they deal with bad mapping. Den ena lösningen handlar om texturer men jag får det överallt, även på ställen där jag aldrig haft någon textur eller mappning. Den andra säger han beror på overlapping faces, men tittar man på BIS Hummer så har den massor av sådana Så här ser tgb:n ut nu i alla fall: http://i73.photobucket.com/albums/i23...b11-12.jpg Skillnaden ses sist är att jag har gjort lysena fram och bak rundare, samma för tutan och tanklocken på fronten. Däcken är bredare och på sidan lite M90 experiment. |
|
|
|
Publicerat 2008-01-30 20:58
|
|
Sålänge du inte har en textur applicerad på facen i fråga så behöver du inte bry dig om "Cannot generate.. ST BLA BLA BLA". Det är först när du har texturer på som arma inte tycker om att ha "stretchade" texturer på faces (det är jobbigt för motorn och ser ut som fan) |
|
|
|
Publicerat 2008-01-30 21:00
|
|
Ok. Bra då vet jag! Då kan jag köra vidare. Vore synd att jobba vidare på den bara för att upptäcka senare att man måste göra om en massa. Redigerat av Steel rat den 2008-01-30 21:00 |
|
|
Gå direkt till forum: |