Visa ämne
Halo script
|
|
Publicerat 2012-01-30 00:22
|
|
skagget, du får berätta för mig hur du gör HALO-skriptet i din bana.
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 07:53
|
|
Haloscripts och olika lösningar finns i mängder. Antingen ut ur plan, addaction osv.. olika lösningar ger lite olika resultat i form hur fort fallskärmen väcklar ut sig osv. Man kan söka på BIS forum tex och hitta en mängd olika som passar ens eget behov och ork. Mitt var en flagstång med koden: Kod Källa this addAction["HALO","HALO.sqf"]; Sen en separat fil i samma mapp med just namnet HALO.sqf och koden: Kod Källa haloed = true; |
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 11:44
|
|
Jag har ändrat koden till: Kod Källa haloed = true; den funkar perfekt för mig just nu, bortsett från 2 saker. 1) free setDir random 360; funkar inte. Målet är att när HALO aktiveras så skall de fallande inte starta mec att kolla Norr. 2) Jag vill ge osäkerhet till onMapSingleClick. Typ spawn inom 50 meter av onMapSingleClick. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 15:15
|
|
Chris, för lite random position skapa en funktion: _johannesGrip = { private["_pos","_dist","_dir"]; _pos = _this select 0; _dist = _this select 1; _dir = _this select 2; [(_pos select 0)+(_dist*sin(_dir)),(_pos select 1)+(_dist*cos(_dir)),(_pos select 2)] }; sen ropar du på den: _pos2 = [_pos,50,random 359] call _johannesGrip; free5 setPos _pos2; [free5, 3000] exec 'ca\air2\halo\data\Scripts\HALO_init.sqs'; flytta in "free5 setDir random 360;" i HALO_init.sqs (jupp, du måste ta ut den ur air2.pbo och lägga den editerad i ditt mission). /finarvört |
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 15:22
|
|
Perkele, håll er till ämnet, det här är "Vad för mission fixas med?" inte "scripting 101"! Tråd delad.
Redigerat av Finarvas den 2012-01-30 15:23 |
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 16:25
|
|
adolf
|
|
|
|
Publicerat 2012-01-30 17:12
|
|
tack Finarvas. ![]() sparkar honom i baken när han vänder sig om jag skall kolla in koden nu. eller snarast. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-01 23:04
|
|
Citera theOden skrev: vad ska jag placera vart? just nu händer inget. jag vill att det ska hända på 5 pers samtidigt när ledaren har tryckt på kartan vart han vill att gruppen skall spawna. EDIT: Nu fick jag den att funka! men den varken sätter randomdir eller spridning på spawn. Redigerat av Chris_Acrobat den 2012-02-01 23:09 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-04 01:32
|
|
Jag vill få det att innan HALO-skriptet aktiveras så skall alla spelare flyttas in i ett fordon, går det att göra i .SQF-filen? just nu har jag typ skrivit in Kod Källa haloed = true; men det funkade inte. free5 är det som skall in i Tp 81. någon som ser varför? Redigerat av Chris_Acrobat den 2012-02-04 01:32 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-04 15:14
|
|
bättre upp! Kod Källa onMapSingleClick "plane setPosASL [_pos, +3000];"; kan någon säga varför den inte funkar? vad har jag missförstått? EDIT: det som händer är att plane spawnas under marken. Redigerat av Chris_Acrobat den 2012-02-04 15:19 CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
Gå direkt till forum: |