Visa ämne
Installera SFP - Steam
|
|
Publicerat 2011-05-11 13:11
|
|
Har lite problem med mitt SFP då jag har Arrowhead på Steam och vanliga ARMA2 utanför steam. Kan bara starta CO genom Arrowhead på steam verkar det som. ![]() Förstår inte riktigt instruktionerna i PDF-filen som följer med i SFP zippen, då det verkar som dom är enbart för steam. Alltså om man har både ARMA2 och Arrowhead på steam. Någon som kan förklara? |
|
|
|
Publicerat 2011-05-11 13:53
|
|
samma princip.. du måste göra en genväg som länkar till "arma2" mappen men startar arrowhead. Om arma2 är på cd skiva eller på steam spelar ingen roll. | |
|
|
Publicerat 2011-05-11 14:18
|
|
Testade att skriva in ""E:\Spel\ArmA 2\Bohemia Interactive\arma2.exe" "-mod=E:\spel\steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\expansion;ca;@sfp_mod;@CBA;-nosplash" i mål på genvägen, men får upp ett felmeddelande som säger "Addon 'Extended_EventHandlers' require addon 'CA_Modules_Alice2' Klickar jag OK så laddas det och blir svart, precis som man är på väg in i spelet, sen kommer det ett annan felmeddelande "Error compiling pixelshader PsspecularAlpha:0" Kickar man OK så händer det inget, man blir kvar i skrivbordet helt enkelt. Redigerat av Nielsen den 2011-05-11 14:19 |
|
|
|
Publicerat 2011-05-11 14:28
|
|
hm, men nu startar du ju arma2 inte arrowhead? arma2oa.exe borde se ut typ såhär: "E:\spel\steam\steamapps\common\arma 2 operation arrowhead\arma2oa.exe" "-mod=;"E:\Spel\ArmA 2\Bohemia Interactive\addons\";@sfp_mod;@CBA; -nosplash |
|
|
|
Publicerat 2011-05-11 14:39
|
|
Då blev det betydligt bättre! Nu försvann felmeddelandena och kommer in i menyn utan problem, tror det fungerar nu. Tack så hemskt mycket ![]() |
|
|
|
Publicerat 2011-05-11 14:47
|
|
EDIT: medans jag skrev så blev det visst fixat. ![]() Redigerat av Chris_Acrobat den 2011-05-11 14:48 |
|
|
Gå direkt till forum: |