Visa ämne
SFP bloggen..
|
|
Publicerat 2011-03-09 11:48
|
|
framdäcken till FH77 är jätteenkelt att hitta ref till. gå till er lokala byggarbetsplats och kolla på däck på en något större hjullastare (Typ Volvo L170 el liknande) Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2011-03-09 23:52
|
|
vi har en väldigt massa hus, men få med texturer, inte ens några. Ikväll tog jag dock och målade till ett, så uppdaterar sturkö me det. Redan nu känns sturkö rätt skön spela på, men snart med fler skyltar och svenska hus så kommer det bli toppen
Granquist bifogade följande bild:bilder:
Redigerat av Granquist den 2011-03-10 21:42 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-10 09:18
|
|
om jag placerar ut ALLT i sfp på sturkö och starta så får man en 15 mb stor textfil med alla felen, eller 136 000 rader. Målet är att få ned den till noll innan nästa släpp, och då tänker ni "men jävla det är tok mycket". Ja det är det men tar man bort alla som gäller Sa-2:an så hamnar man på under 200 rader Dvs första steget är fixa till sa2:ans skugga den som pajar mest just nu. För den som vill läsa: http://nopaste.php-quake.net/466662 Redigerat av Granquist den 2011-03-10 09:19 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-15 17:42
|
|
Ett svenskt radhus/villa område under uppbyggnad. Älskar parallell utveckling, blir roligare jobba med texturer till husen när man ser att de redan används på sturkö. Massa jobb nu för inte skall bli vita hus i nästa release men i första steget blir det bara placeholder texturer. På sikt skall dörrar funka och fönster läggas till, texturer göras bättre och inredning så klart. EDIT. La till en bild på tonner's signalpistol, ingen riktig textur utan mappade bara på referensbilden för skulle se lite bättre ut.
Granquist bifogade följande bild:bilder:
Redigerat av Granquist den 2011-03-15 23:04 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-16 11:59
|
|
Kommer att bli riktigt nice det där. Ett hästjobb att fixa alla husen gissar jag, puh
_______________________________________________________________
www.SpecialLuftvapen.se | [URL=www.xsys-clan.se][XSYS] Sweden[/URL] | Mina missions |
|
|
|
Publicerat 2011-03-16 15:29
|
|
massor med hästjobb.. grip gör ett hästjobb bara att placera ut hus och skapa miljöerna. Fixa texturer osv till alla husen är riktigt hästjobb också, svårt veta också hur man vill göra dem. Skall alla vara falurödfärg? Näh.. men vaddå. Många frågor som verkar självklara tills man börjar. En del fordon som fortfarande inte klara men som jobbas på, hoppas komma igång med lite mer scripting och sånt för höja spelglädjen. Kommer en nyhet på fredag iallafall som varit saknad. |
|
|
|
Publicerat 2011-03-16 16:03
|
|
Näe, precis - sånt man inte riktigt tänker på när man avnjuter det färdiga resultatet. Men jag lovar att det finns tacksamhet från community:t så att det räcker och blir över för det arbete ni lägger ner...!
_______________________________________________________________
www.SpecialLuftvapen.se | [URL=www.xsys-clan.se][XSYS] Sweden[/URL] | Mina missions |
|
|
|
Publicerat 2011-03-16 21:19
|
|
ett till hus med textur, kommer i falurött också. Högantenn 2k av RPG kommer i nästa release också
Granquist bifogade följande bild:bilder:
Redigerat av Granquist den 2011-03-16 23:46 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-21 19:47
|
|
laddat in vägverkets fonter så nu kan jag göra korrekta vägskyltar Skall ta fixa iordning alla ortsskyltar till Sturkö. |
|
|
|
Publicerat 2011-03-22 09:29
|
|
Mitt mål är att ikv91 skall vara el perfecto i nästa patch, redan fixat buggar som driver turn out, lampor. Skall se över "värme sikte" texturerna. Men kommer behöva lite hjälp med hur den skall vara balanserad.. Den har 2 typer av ammo, HE och HEAT. Kan någon skriva vad som är bra? Typ: HEAT: M1A1, helt utslagen (Sprängd alltså) på 10 skott, bmp1 på 1 skott. HE: URAL helt sprängd, bmp1 20%.. kommer kanske blir omöjligt få in värden som stämmer, bis är bis, men skulle underlätta om jag fick lite hjälp här så jag bara kan kolla att det verka stämma och inte behöva fundera på balanseringen. Även hur mycket stryk skall den ta, 1 skott från rpg = garanterat 100% död? Skall 7.62 kunna gå igenom? |
|
|
|
Publicerat 2011-03-22 13:58
|
|
7.62 skall inte gå igenom, men rpg skall iaf få besättningen att hoppa ur på 1 skott. den har ju faktiskt inte mycket tjockare pansar än PBV 302. vad gäller eldkraft så bör den ha samma som PvPj 1110 vad gäller HEAT (exakt samma ammunition) HE tycker jag låter bra med 20% på IKV. funderat på att göra Smoke också? sno effekterna från artilleriet och göra det grå/vitt istället och sedan kraftig rökutveckling (typ 5 rökhgr?) där den träffade? (samma för GRG rök) vet inte om det går, men det är lite tankar iaf. Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2011-03-22 14:00
|
|
shadow att säga "likadan som pvpjäs 1110", svarar inte på frågan.. frågan blir då, hur bra skall pvpjäs 1110 vara? Smoke, menar du en granat som skjuts ur kanonen likt grg? Var det vanligt att de ens hade med sig sånt? Kul grej men känns inte som common? |
|
|
|
Publicerat 2011-03-22 14:06
|
|
ja, med smoke menar jag en 90mm rökgranat som skjuts med kanonen, IKV91 hade sådana. och ja, jag vet att jämförelsen med PvPj1110 inte var svar på frågan.. men den skall kunna klippa en T55 i sida med 1 skott iaf. för, SÅ klena var inte granaterna.. man får ju tänka på att den byggdes för att döda just T55, T62 och T64 och även vara jobbig för T72 (dock inte head on, utan flankerande från väl valda eldställningar där andra stridsvagnar inte kunde följa efter när de omgrupperade) var ju liksom så den skulle användas. ta sig fram dit tyngre vagnar inte kan köra, skjuta 2-3 granater i sida på framryckande fiender och sedan omgruppera till ny plats, förhoppningsvis innan fienden hinner besvara elden ordentligt anfall över öppna fält var det Centurion som skulle sköta. hålla terräng var det Strv 103 som skulle göra. IKV 91 skulle bara stödja infanteriet, spana och terrorisera med sin rörlighet (därför den är lätt, klent bepansrad och amfibisk) Legitimerad SFP Gnällröv.
|
|
|
|
Publicerat 2011-03-27 01:27
|
|
Inför nästa patch (möjligen söndag) Nytt: Fjärdsåg, vintermiljö. Ryggsäckar för 1981 (faktiska modellen finns inte men kommer) Fixat: Strv 122 föraren har inte längre tillgång till radarn. Ksp 58B går skjuta med igen Ra 180/ Ra 145 hade felaktig beskrivning i gear. Fixat ett hus som det gick att skjuta igenom. (Upptäcker ni fler, rapportera gärna) AK5D scope hade fel handanimering Skuggan var trasig på snösoldaterna. Gevärsgranaten till Ak4:an fungerade. Ändringar: Fler hus på Sturkö, främst runt området där "tocka crew" bor. Container ammolådorna har nu ACRE radio, Ak5 Ljuddämpad ammo och vanliga AK5:an. Lagt in handgranater och smokeshells i containern. Kvar göra tills nästa patch: Om hinner: Fixa ACRE Ra 145's "interface"
Granquist bifogade följande bild:bild:
Redigerat av Granquist den 2011-03-27 16:08 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-27 21:29
|
|
Fixade ett staket till att variera tomterna med: http://i73.photobucket.com/albums/i23...taket3.jpg |
|
|
|
Publicerat 2011-03-28 10:32
|
|
Fräscht Stålis!
|
|
|
|
Publicerat 2011-03-29 18:05
|
|
Här kommer en lyktsolpe http://i73.photobucket.com/albums/i23...stolpe.jpg |
|
|
|
Publicerat 2011-03-29 22:47
|
|
trevligt, steelrat, kan man be dig fixa en LK 35 ryggsäck? Bärramen är redan klar och du hittar den i: sfp_dc_weapons\backpacks\sfp_lk35 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-30 18:31
|
|
Visst kan jag fixa en sån Edit: Finns en början i lod 1. Kolla om du tycker det ser ok ut. I så fall kör jag vidare med övriga lodar Redigerat av Steel rat den 2011-03-30 19:46 |
|
|
|
Publicerat 2011-03-30 22:30
|
|
hittade ingen i lod 1? men kör på | |
|
Gå direkt till forum: |