Visa ämne
SFP-bloggen
|
|
Publicerat 2015-12-18 23:04
|
|
Nu är texturerna 1.0! Kommer jobba vidare på dem eventuellt, likt jag gjort med mina andra verk, men ungefär såhär kommer den att se ut in-game vid nästa SFP-patch! YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2015-12-19 00:17
|
|
Riktigt nice Echo! Bra jobbat! | |
|
|
Publicerat 2015-12-19 11:17
|
|
Alternativa skins till första versionen! UN och Desert. Edit: Nu är även det självlysande riktmedlet färdigt på Pistol 88! Redigerat av Echo den 2015-12-19 13:22 YouTube:
|
|
|
Publicerat 2015-12-19 13:53
|
|
Snyggt Echo!! | |
|
|
Publicerat 2015-12-29 18:41
|
|
Trubb rapporterar in att gripen äntligen är flygbar. Så det känns ju bra, tog mig lite i kragen idag och tweakade några värden. På lördag kommer förhoppningsvis en ny sfp release.. Lovar inget men hoppas så vi kan ha strf90 op utan buggen med att vagnen är vit. |
|
|
|
Publicerat 2015-12-30 00:11
|
|
Flygbar har den alltid varit, bara att man inte har fått svänga. Annars är allt alldeles underbart(har lite ljudproblem men det kan lika väl vara JSRS som spökar). |
|
|
|
Publicerat 2016-01-11 21:20
|
|
Vccv90 har gjort många modeller som blir liggande, en är Saab 340 som jag börjat att slutföra. Främst texturer.. |
|
|
|
Publicerat 2016-01-15 17:21
|
|
Jag tycker att vi välkomnar 1sgt sval, med sina splitternya hörselskydd |
|
|
|
Publicerat 2016-01-16 21:04
|
|
för er som är trötta på sätta in earplugs kommer alex hörselskydd att finnas på de tyngsta gubbarna (Ksp / GRG).. Lite mer info.. har gjort om hjälmarna så kan göra flera varianter på samma. Tidigare fanns följande "m90" hjälmar Hjälm M90K Radio Hjälm M90K NVG Radio Hjälm M90W Hjälm M90W NVG Mount Hjälm FN dvs 5 st.. Nu finns: Hjälm M90W Hjälm M90W Radio Hjälm M90W Hörlurar Hjälm M90W NVG Hjälm M90W NVG Hörlurar Hjälm M90W NVG Radio Hjälm M90K Hjälm M90K Radio Hjälm M90K Hörlurar Hjälm M90K NVG Hjälm M90K NVG Hörlurar Hjälm M90K NVG Radio Hjälm FN Hjälm FN Radio Hjälm FN Hörlurar Så 15 st.. och det roliga är att det är färre filer och lättare att fixa/tweaka än gamla med 5 st. Redigerat av Granquist den 2016-01-17 16:12 |
|
|
|
Publicerat 2016-01-29 09:00
|
|
Perfekta helikoptern att åka ut till Norrköping Skall på sikt fixa en i grön camo målning, men så svårt att göra mönstret. Vore kul på sikt också att göra flottörer så Hkp6:an kan landa på vattnet och plocka upp folk. T ex om någon viggen pilot tvingats skjuta ut sig över havet. |
|
|
|
Publicerat 2016-01-31 09:09
|
|
Ny SFP! Added Aimpoint T1. Added many variants of helmets, with earing protection. Added a new holster for the pistol. Added older type of body armour (from 1994) Added SFP logo in arsenal for our stuff and enabled the PSG 90 (artic warfare) Added a naval texture for the Jet Ranger. Strf 90 now have option for commander to peak or stand up during turn out. Strf 90, four people in cargo can now fire out. Strf 90, driver have a changed view instead of BIS default texture. Strf 90, script for the ejected shells, using bis particle script was unreliable and now shells remain on groud for a while. Strf 90, shadow fix with cannon. Tp 84 (C130), lights were bugged in lower derailed lods. Pistol 88, small fix to sight that wasn't animated with rest of the weapon. One Ak5 had wrong inventory picture. SOG machine Gunner was In wrong category in editor. Hkp 16 now have a copilot. |
|
|
|
Publicerat 2016-03-15 19:48
|
|
Hej sitter och njuter av er mod som vanligt. Men jag tänkte uppmärksamma er om ett par småsaker. Uniformen med kroppskydd 90 har ingen armor. Kroppskydd 12 crew och teamleader borde kanske ha mindre splitterskydd än de övriga då de saknar krage. Sen går pskotten att ladda om igen. Tror inte de var omladdningsbara för några versioner sedan om man använde sig utav cba. Sedan går inte aimpoint 3x att växla mellan 1x och 3x som det gjorde förr med ctrl + högerklick. Jag kanske gör fel? | |
|
|
Publicerat 2016-03-15 20:03
|
|
Ta av/på förstoringen på aimpoint kräver MRT Accessory Functions och ändras med Ctrl + Numpad / Pskott är icke omladdningsbart om ACE är startat, vi har tagit bort vårt egna script. |
|
|
|
Publicerat 2016-04-22 08:21
|
|
SFP har ju mycket grejjer på gång, tänkte visa lite bilder på några modeller jag har pysslat med. Allt är WIP dvs Work in progress, men jag tar gärna emot feedback så länge den är konstruktiv Patgb 360 J-29, med standardtextur och en kongovariant. Kp-bil med M90 camouflage. K11 (Stockholmsklass) Rock on! Playing Diablo 3 is for losers! Boting Diablo 3 is for winners!
|
|
|
|
Publicerat 2016-04-22 09:51
|
|
tycker riktigt kul att se din utvecklingskurva från en sonarboj med felvända faces till det här, och fort har det gått Lite kort om nästa patch.. Nya vapen: AK 5 Bertil och AK 4 Ceasar, Granatkastare m/84, Robotsystem 56 Nya fordon: Grkpbv 120, J 29 Vinterversioner av Strf90, Strv122. Ny utrustning: Lk35 ryggsäcken, ser riktigt bra ut nu! Bara stridssäck 2000 kvar. Samt massor av fixar, stöd för Alive |
|
|
|
Publicerat 2016-04-22 10:06
|
|
Hallå?!?!! |
|
|
|
Publicerat 2016-04-22 10:14
|
|
Dahlgren, tyst nu.. inte OK med Bk90 | |
|
|
Publicerat 2016-04-22 12:16
|
|
riktigt snyggt mega!
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2016-04-22 17:02
|
|
Snyggt Mega! Som du sa så är det W.I.P, men tänkte att jag kan kila in med någon grej bara så att det är sagt! När du texturerar färdigt alla saker så skulle jag ha sett till att färgerna inte är för saturerade. Genom att dra ner färgvärdet lite, om än nästan inget, så kan man hjälpa ArmA's grafikmotor på traven att få saker att se lite mer 'riktiga' ut. När jag gjorde Strv122 så tog jag först alla korrekta nyanser av färger till tanken, men det slutade bara med att det såg ut som en tecknad clown-vagn, så jag fick 'smutsa' ner och slita på färgerna lite. En exempelbild här: Vänster är originalet, höger är en photoshop-redigering. Notera hur det röda och gula inte står ut lika mycket. Jag lade även till en uns orange på pansarfärgen. Om allt det här var uppenbart för dig så ber jag om ursäkt! Grin Nädå! jag ser precis vad du menar! Däremot så har jag lagt på lite extra "shine" i blender på just den rödgula skylten, tänkte att den ska reflektera lite? Fast jag vet inte säkert. Redigerat av Echo den 2016-04-23 19:20 YouTube:
|
|
|
Publicerat 2016-04-22 18:19
|
|
Snyggt! går det att fixa siktet i 90:vagnarna så att man slipper sikta i marken när man skjuter? väldigt fustrerande som skytt att hela tiden behöva sikta i marken för att kunna träffa med granater och ksp även när det är lasrat till rätt avstånd...
illunctus stamus, illunctus declinemus!
"United we stand, United we fall" |
|
|
Gå direkt till forum: |