Visa ämne
Vad är det att vara kristen?
|
|
Publicerat 2007-03-10 23:38
|
|
You scored as Satanism. Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 92% agnosticism 88% Buddhism 79% Paganism 71% atheism 67% Islam 29% Judaism 25% Christianity 25% Hinduism 8% |
|
|
|
Publicerat 2007-03-11 03:20
|
|
You scored as atheism. You are... an atheist, though you probably already knew this. Also, you probably have several people praying daily for your soul. Instead of simply being "nonreligious," atheists strongly believe in the lack of existence of a higher being, or God. Satanism 83% atheism 83% Buddhism 67% agnosticism 67% Paganism 50% Islam 46% Judaism 38% Christianity 29% Hinduism 17% Så sött ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-03-11 13:57
|
|
Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 100% atheism 83% agnosticism 33% Buddhism 17% Paganism 17% Christianity 0% Judaism 0% Hinduism 0% Islam 0% Någon som tvivlade? Bor och jobbar i Danmark.
|
|
|
|
Publicerat 2007-03-11 16:02
|
|
You scored as Alcoholism. You are an alcoholic with severe tendencies to to stupid things when you're out drinking. You also scored high on gymism, which shows that you probably should get out of the gym every once in a while. High scores for 08ism means that you punch everyone in the face that doesn't stand to the right in the escalators, and everyone that doesn't speak like you probably hates your guts. That and everyone except you are most likely farmers. Sexism/Stupidism: See Alcoholism. Party on. Alcoholism - 96% Gymism - 94% 08ism - 77% Sexism - 70% Stupidism - 44% Meatheadism - 30% ![]() ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-03-11 17:33
|
|
![]() fast vet ju att du är gymnism 100% och alkolist kanske 50%.. du hade väl en rätt clean månad för ett tag sen? |
|
|
|
Publicerat 2007-03-11 18:00
|
|
Meatheadism - 30%, nu vet vi att testet inte stämmer. Hade det vart ordentligt så hade han prickat fullpott på den där. | |
|
|
Publicerat 2007-03-11 22:16
|
|
Paganism 83% Satanism 79% Buddhism 67% Kristendom längst ner på 4%. lol. _____________________________________________________________________________________________
Simma lugnt: Arma2 - F4:AF - SH:5 - FSX - RO:41-45 |
|
|
|
Publicerat 2007-03-12 00:38
|
|
Citera hadoc skrev: poäng för självdistance goes to hadoc! ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-03-15 23:15
|
|
You scored as Satanism. Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 75% Paganism 71% Islam 67% agnosticism 58% Hinduism 33% Buddhism 29% Judaism 25% Christianity 13% atheism 8% ojojdå ![]() Another SFP-crew guy
|
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 10:32
|
|
You are an agnostic. Though it is generally taken that agnostics neither believe nor disbelieve in God, it is possible to be a theist or atheist in addition to an agnostic. Agnostics don't believe it is possible to prove the existence of God (nor lack thereof). Agnosticism is a philosophy that God's existence cannot be proven. Some say it is possible to be agnostic and follow a religion; however, one cannot be a devout believer if he or she does not truly believe. agnosticism 100% Satanism 96% atheism 83% Paganism 75% Islam 71% Buddhism 63% Judaism 46% Hinduism 33% Christianity 29% |
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 11:31
|
|
Mitt resultat var mycket intressant. Hur kan man vara islamist när man har ett resultat av 75% som agnostiker och ateist ![]() Islam 79% agnosticism 75% atheism 75% Hinduism 71% Paganism 63% Satanism 58% Buddhism 54% Christianity 42% Judaism 25% |
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 12:09
|
|
Den anger inte din religiösa inriktning som delar av en hel, den anger hur mycket din religiösa inriktning stämmer överrens med respektive religion. Dvs. du håller med om 79% av islam men bara 42% av kristendom. |
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 13:17
|
|
Det är ganska så självskrivet. Det går bara att vara 100% av något. Jag tror att testet hakade upp sig med den där Jesus grejen. Jag har lite svårt att tro på jungfrufödsel och annat krafs som står skrivet i nya testamentet, speciellt när nya testamentet skrevs på 500-talet. Det är nästan lättare att tro på storken än jungfrufödsel. Enligt efterforskningar som folk har gjort så skall Jesus pappa vara en romersk soldat som var stationerad i Judéen och hette Panther runt åren då Jesus föddes. Jesus var också ett populärt namn i Judéen. Jag undrar vad våra framtida fäder kommer att tror på när de har levt bl.a med Sagan om ringen i 1500 år ![]() Redigerat av NON den 2007-03-16 13:18 |
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 13:20
|
|
finns väl folk som tror på den idag? | |
|
|
Publicerat 2007-03-16 15:37
|
|
Låter mycket finare i den stora boken om man skriver jungfrufödsel istället för våldtagen etc | |
|
|
Publicerat 2007-03-16 16:10
|
|
Jag är Gud! ![]() Hur vet jag det? Vilka bevis har jag för det? Jag ska pressentera 5st bevis. 1) När jag skrämmer min tjej så säger hon: Åh Gud var det bara du. 2) När jag har lagat mat så brukar hon säga: Åh Gud vad du är bra på att laga mat. 3) När vi har sex så skriker hon: ÅÅÅHHH GUD JAG KOMMER 4) Efter vi har haft sex säger hon: Gud vad bra du är. 5) När jag berättar dåliga historier som denna så brukar hon säga: ÅÅhhhhh GUD vad dum du är! ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 16:17
|
|
Citera NON skrev: O mäktiga gud, jag är inte värdig att vistas på samma sida som dig! *bows* Förövrigt är väl dina bevis minst lika bra som bibelns ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-03-16 16:28
|
|
NONism. | |
|
|
Publicerat 2007-03-17 08:03
|
|
Citera NON skrev: hehe, way bättre än vad jag fick höra, jag är bara ett stort arsle isåfall och eftersom jag omöjligen kan vara det tycker jag det bevisar att tjejer inte kan tala sanning. ![]() |
|
|
|
Publicerat 2007-04-24 08:36
|
|
Mikael_H skrev: "Absolut. Någon på crossnet skrev "Evolutionen är svaret till hur allt kom till och Gud är svaret varför". Dock håller jag inte med. Dels för att man gör Gud mindre mäktig än han är. Varför skulle han använda sig av en evolution när han kan skapa på ett antal dagar?" Nu var det ju ett tag sen Mikael_H var här men jag skulle bara vilja säga honom att han, och övriga kristna, kanske bör vara en smula återhållsamma då de gör antaganden kring sin guds förehavanden. Inte för att jag är religiös (tvärtom) och att jag blir förnärmad, utan för att de tappar i trovärdighet, fast det kvittar kanske, de skjuter sig i foten hela tiden iaf. MH först vill pådyvla oss att gud är allsmäktig, och sedan har han mage att påstå att han har insikter i varför gud gjorde si eller önskade så osv. Om nu gud finns, varför skulle han inte kunna använda vilket verktyg som helst? T ex evolution... Känner MH till om gud har bråttom ? Mycket på jobbet? |
|
|
Gå direkt till forum: |