Visa ämne
Friiiday Short Gaming 12
|
|
Publicerat 2014-07-12 00:32
|
|
Citera matheez skrev: Nähä! (Fixat. ) CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 01:22
|
|
Härligt att se lite Shady Business igen! Såg att det var lite scriptproblem fortfarande (Dessa verkar aldrig vilja fixa sig). Saker jag observerade från att skumma igenom Chris filmer; 1. Som Blufor så hade vapenlådan sina default-saker istället för sikten och utrustning som jag valt ut. Lådans script ser ut såhär: //Blufor Box if (isServer) then { clearWeaponCargoGlobal box1; clearItemCargoGlobal box1; clearMagazineCargoGlobal box1; clearBackpackCargoGlobal box1; box1 addItemCargoGlobal ["optic_aco",3]; box1 addItemCargoGlobal ["optic_holosight",3]; box1 addItemCargoGlobal ["ClaymoreDirectionalMine_Remote_Mag",1]; box1 addMagazineCargoGlobal["B_IR_Grenade",10]; box1 addBackpackCargoGlobal ["B_parachute",3]; box1 addItemCargoGlobal ["optic_Hamr",1]; }; Inuti init.sqf. Någon som vet varför det blir så? 2. Chris såg markers som han inte skulle se som blufor (Det här har inte ens varit ett problem förut). Koden för markers ser ut såhär: if (playerSide == west) then { deleteMarkerLocal "Meeting_Area"; deleteMarkerLocal "opforbase"; deleteMarkerLocal "neri_mk"; deleteMarkerLocal "harbour_mk"; }; Något fel? 3. Chris heat-sig system fungerade inte på GPSen (Det här brukade heller aldrig vara ett problem förut). Allt detta fungerar jättefint när jag spelar själv, så jag förstår inte varför det går sönder såfort man är några fler som spelar. Som sagt; Rapportera gärna in fel så att jag kan reparera eventuella fel • Radio-scriptet verkade då fungera i alla fall. Hade alla rätt radio? (Blufor: 119, Opfor 148, Indep 148, Gisslan; ingen) • Hur fungerade 2 gisslor? • Fungerade meeting area scriptet? Fick både indep och opfor samma mötesplats på kartan? YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 01:28
|
|
Varje gång blev det sjukhuset som var mötesplats, vet inte om det var tillfällighet, men minns att sist vi spelade så var det också mötesplatsen. | |
|
|
Publicerat 2014-07-12 01:33
|
|
2 gisslor funkade bra tills det blev 1 för mycket i transport, och någon fick ta det ultimata uppoffringen, ofrivilligt, av skägget med omedelbar verkan
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 01:34
|
|
Default mötesplatsen är på sjukhuset så ifall scriptet inte fungerar så finns det i alla fall någonstans att mötas. Om det var sjukhuset så är det dock störst chans att scriptet inte fungerade. Hmm, verkar som att många script går sönder såfort man är mer än 10. Vet inte om det finns någon magisk lösning eller ifall jag helt enkelt får komma på smartare lösningar och banta ner kodraderna. Såhär ser randomscriptet för mötesplatsen ut ifall någon vill ge input och förslag; // Meeting Marker Location Init "meeting_area" setMarkerAlpha 0; if (isServer) then { meeting_mk_array = []; meeting_mk_array = ["hospital_mk","office_mk","office2_mk","castle_mk","park_mk","gas_mk", "office3_mk","sub_mk","sub_mk_2","sub_mk_3","ind_mk","Stadium_mk","quarry_mk","factory_mk", "church_mk","industrial_mk_2","powerplant_mk","factory_mk_2","constr_mk","neri_mk","harbour_mk"]; meeting_mk_pos = meeting_mk_array select floor random count meeting_mk_array; }; "meeting_area" setMarkerPos getMarkerPos meeting_mk_pos; meeting_mk_pos setMarkerAlpha 0; "meeting_area" setMarkerAlpha 1; Fungerar fint när jag testar det själv. Matheez, men det finns ju en stoooor lastbil att använda där indep startar. Eller menar du när gisslan byter ägare? Edit: Jaha, jag tror jag såg den delen av videon nu när jag tänker tillbaka. Hmm. Men man får väl anpassa antalet gisslor efter resten av spelarna. Man kanske bara kör en gissla om man inte har nog många indep för att ta med sig flera fordon etc. Edit 2: Fungerade time-limit scriptet (Dvs, kom det någonsin upp "20 minutes remaining..." eller liknande på skärmen)? Om ej så verkar inga scripts i en viss avdelning hos init.sqf körts alls, vilket kan vara orsaken till att så många script inte fungerade. Kan testa dra ut en hotfix och se om det skulle fixa lite grejer till närän nästa spelomgång blir. Redigerat av Echo den 2014-07-12 01:47 YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 01:47
|
|
när bil går sönder och transport sker med civilt, så blev det 1 plats för lite tyckte skägget
matheez is never late nor is he early he arrives precisely when he means to
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 08:26
|
|
Vad för heat-sig? Vad skall vara där? När det gäller radio så hörde vi i blue SkäGGet som var i ett annat lag. Jag vet inte om de hade samma radio som oss eller om våra radioapparater bara råkade dela ett par kanaler. Edit: I video två så bråkade jag med UAVn, jag visste inte att de hade uppdaterat hur man styr den. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 09:42
|
|
Vi låg på samma frekvens bara ^^ | |
|
|
Publicerat 2014-07-12 10:41
|
|
Ni som blev beslutna i ryggen ifrån ett hus (under Generalen skall be om ursäkt-uppdraget?), tack för att ni nästan gav mig en hjärtattack när ni sköt tillbaka! Det är såna stunder som enligt mig gör Arma så bra! Det var en ära att få sprina ifrån er. Edit: Tyvärr hände detta innan jag började filma. CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 11:37
|
|
Citera Echo skrev:// Meeting Marker Location Init Du borde flytta alla kommandona innuti if- satsen också eftersom de är globala kommandon och meeting_mk_pos endast existerar hos servern så övriga klienter kommer försöka sätta en position som inte finns The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 11:57
|
|
Citera xealot skrev: Ja, det stämmer nog. Glömde att det fanns både local och global versioner av marker kommandon. Kan det bli konflikt om man hanterar markers med både icke-local och local kommandon? YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 12:30
|
|
Utgår du inte ifrån att en marker är redan gjord och sen ändrar du den med SetMarkerAlpha. Varför inte ha dom dolda helt och sen aktivera dom sen, bara göra en vanlig marker med name men utan att göra något med färg eller ikon osv. Sen bara aktivera localt för sidan SetMarkerType och SetMarkerColor osv ? Så löste jag att slippa ha att folk råkade se markers eller så på kartan innan allt drog igång.. vet inte om det är relevant eller ej
Stay frosty !
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 12:43
|
|
Citera Echo skrev: Jag tror inte det om du menar det jag tänker på. Hypotetiskt scenario: Du lägger ut en marker på kartan som heter marker1 och sedan flyttar servern den i init.sqf med if (isServer) then { "marker1" setMarkerPos [0,0]; }; och en klient sedan kör "marker1" setMarkerPosLocal (getPos player); så borde markören för just den spelaren peka någon annanstans än för alla andra spelare Markören som du sätter ut i kartan är faktiskt lokala till spelarna men eftersom den finns för alla (då alla laddar in uppdraget..) så kan man anse den som global men det är viktigt att komma ihåg att de är lokala fortfarande. Kör du ett globalt kommando som setMarkerPos så uppdateras markören för samtliga men de är fortfarande lokala så det finns inget som hindrar dig från att utföra lokala operationer hos indivudella klienter om du vill. The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 14:13
|
|
Svar till både Skägget och Xealot: Så istället för att göra markers klara i ArmA 3 editorn som alla ser, och ta bort 1000 markers för sidor, så borde jag skapa tomma marker i editorn (osynliga), sedan endast fylla i dem genom script för de relevanta lagen. Låter mycket smartare, ja. Såhär ser koden ut just nu (efter lite ändringar), och den verkar fungera för mig själv. Får se om den ter sig bättre vid nästa test: _meeting_mk_array = ["hospital_mk"," if ((playerSide == east) OR (playerSide == resistance)) then { "meeting_area" setMarkerTypeLocal "mil_end"; "meeting_area" setMarkerColorLocal "colorIndependent"; {_x setMarkerTypeLocal "mil_circle_Noshadow"} forEach meeting_mk_array; {_x setMarkerColorLocal "ColorBlack"} forEach meeting_mk_array; {_x setMarkerSizeLocal [0.7,0.7]} forEach meeting_mk_array; }; if (isServer) then { _meeting_mk_pos = _meeting_mk_array select floor random count _meeting_mk_array; "meeting_area" setMarkerPos getMarkerPos _meeting_mk_pos; _meeting_mk_pos setMarkerAlpha 0; }; _meeting_mk_array = nil; Kommer ge ut Shady Business v1.3.2 med andra småfixar snart. Redigerat av Echo den 2014-07-12 17:05 YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 18:09
|
|
Du kan köra 2 arma instanser och hosta på den ena och joina med den andra för att kolla MP scripts. Se: http://feedback.arma3.com/print_bug_p...ug_id=3288 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 21:57
|
|
Citera xealot skrev: Trevligt! Ska testa göra det! YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 22:00
|
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 22:21
|
|
Härlig video Tomten! Man blir redigt sugen på att hoppa med och spela
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
|
Publicerat 2014-07-12 22:39
|
|
Vi saknar dig, Echo! | |
|
|
Publicerat 2014-07-13 01:09
|
|
Ska försöka vara med lite mer (i alla fall på PvP-OPs), men sommaren har bjudit på många semesteraktiviteter som man inte kan göra resten av året, så har varit svårt att stanna hemma (Bada ftw). Annars så lär ni se mer av mig emot hösten. Har en del PvP-OPs på lager, samt ett halvcoolt Co-Op OP som jag snickrat på sedan april
YouTube:
https://www.youtube.com/user/MasterMindEcho/videos |
|
|
Gå direkt till forum: |