Visa ämne
Anrop » Anrop » Multiplayer
 Skriv ut ämne
Tropica Sunset (Del 1) 27/1-2013 kl1900
Xealot: ACE M3 MAAWS har varken inbyggd rangefinder, zeroing eller grader i siktet, helt värdelös om man inte är riktigt bra på instinktivskytte mao.
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
kräver en del övning på den ja....
men så är det att skjuta GRG Wink
Legitimerad SFP Gnällröv.
Tack Grip för allt trixande med uppdraget. Det var trevligt att komma iväg på lite safarispel Wink

ATV var ganska dåliga i den terrängen, ARMAfysiken gjorde så att dom flög omkring och det var lätt att studsa runt över saker. . och sprängas; fråga Finarvas hehe.

Det var ett allmänt strul på folk, ACREproblem och ACEproblem. Jag själv spottade lite när det visade sig att ACE endast kom via SiX. Men en snäll ZiP löste det problemet och sen var det bara en snabb installation så var jag klar. Det tar mycket på krafterna innan alla kommer igång och förstår sin plats, gear, omgivning osv.. så en hel halvtimme så var det mycket trollollo.

Men tummen upp, mer Grip.. mer ! Smile
Trevligt miljöombyte från ryska skogarna till de lite varma delarna av världen! Saknade lite historia och story till varför vi vita välbärgade män jagade runt de stackars lokala invånarna, tycker har varit ett trevligt inslag i dina tidigare OPs. Säkert även fler än jag som förväntade sig ryska militärer i öknen då ACEX_RU var ett addon krav så jag vart väldigt positivt överraskad när var lite andra kombatanter i konflikten.

Lite initiellt strul med ACE, ACRE och andra störs moment. Vore bra om folk dök in lite tidigare innan spel om de inte är 100% på sina addons och ACRE så hjälper gärna jag (och säkert fler) till så allt funkar innan vi ska börja lira.

Kul vi körde med ACE! Tog en salva 12.7mm i övre torso, allt var svart tills någon pumpade mig full med morfin Smile. Kanske se över distans och träffsäkerhet på tksp, de var helt lite väl mycket aimbot över :/. Var det bara jag eller var det helt omöjligt att skjuta med Ak103an p.g.a. rekylen?

Fina ambush ute i öknen. Med tanke på att vi förlorade halva styrkan vid första objective kändes det inte som om vi var värda att vinna Pfft. Tummen upp Grip!!
Redigerat av Dahlgren den 2013-01-28 01:31
@Skägget & Zip
Vart lite suggen på att göra nåt annat och då Tonal Redux packet släpptes så fick jag lite inspiration.
Tanken var att släppa en liten historia för att få er att förstå vad som händer, men min fritid tog slut innan jag han göra nåt.

@Skägget
Ja ATV var ett mycket sämre val en jag trodde, visste de kunde bli lurigt men dom var helt värdelösa.

@Skägget & Zip
Allt ACE, ACRE och addon strul är de som gör att man undrar om man ska göra nåt nytt eller om man bara ska köra vanilj hella tiden.
Men om alla tar sitt ansvar och kollar innan någon gång så kommer de kanske gå bra tillslut.

@Zip
Aimbotandet är jag lite osäker på men troligen var de bara lyckoträffar då alla ai var satt på Africa mod även känt som hollywood skurks läge sista halvtimmen.

Striden vid Tre Kaminer(eller vad de nu hetter) var riktigt märklig. Ca 10 stupar i SIB mot ett halvdussin AI de händer inte ofta Smile

Dagens ross till Xealot som hjälpte alla som behövde de med VPN.

Sedan sist men inte minst de kommer att komma en del 2, den kommer innehålla allting som anrop vill ha, så håll hårt i Vodkan för Finarvas kommer nog flyga....
Tack till Grip för ett gott uppdrag och tack till övriga för att ni deltog.

Jag tyckte att det var ett helt ok lir och det är alltid kul med lite variation och precis som zip blev jag lurad att det skulle vara ryssar pga ACEX_RU Wink
Kul att köra med ACE igen! som ni vet så tycker jag att det är en bra mod och jag hörde inte av någon gång under spelets gång att det strulade - tvärt om så funkade det jättebra och folk skötte medicandet ordentligt.

Då jag sällan är i någon form av chefsroll för det är så mycket enklare att bara softa utan ansvar så hoppas jag att de som jag bossade över ikväll inte är allt för bittra över det halvdana ledarskapet men jag tycker det gick helt OK tills den där sablans TKSPn gjorde mos av våran range rover Smile

annars hade jag väl inte mycket annat att säga - jag upplevde en hel del problem med TS under spelets gång med de där disconnectsen vilket var lite irriterande när de kom i otid samt någon form av bandbreddsproblem i början då många typ sluddrade i rösten under briefingen och efteråt men det blev bättre senare.

Som alla andra så önskar även jag att folk borde ha koll på att alla addons och så vidare funkar innan utsatt speltid men vi kom ju igång i alla fall..

Ser fram emot nästa gång!

@Sebastian:
Jao dom har tagit bort möjligheten att manuellt sikta med hårkorset hos ACE M3 MAAWS men som jag sa så kan du bara klicka pil upp/ner för att ställa in siktet så om du gör en någerlunda OK avståndsbedömning är det ganska lätt att träffa stationära mål. Lite sent att påpeka nu men just sayin'.
The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
http://www.livestream.com/anrop/video...m=ui-thumb

1h 43min och frammåt
åh gud, det där är hysteriskt roligt att se på från fågelperspektiv..
jag är killen som rundar runt vid sandbagsen bara några hundradelars sekund efter AIn svimmar och tänker äh det är ju bara vilken död FI som hellst och fortsätter söka

jag och arch springer bort till den västra delen av flygfältet för att säkra när engman hittar den där fi gubben som då hade vaknat - han frågar mig över radion vad han ska göra istället för att skjuta.. jag tänkte inte riktigt på det utan sa bara att skjuta han om han var beväpnad men det ser ju skitroligt ut på streamen framförallt med alla dödas kommentarer Grin

Also jävlar va dåligt våran AGS-30 träffade..
från där jag satt så tyckte jag vi hade god eld för skit bara exploderade hit och dit men det var ju typ 5 granater av 200 som träffade eller nått o_O
Redigerat av xealot den 2013-01-28 09:57
Första Anrop-spelet jag vart med på o måste säga att det var jävligt skoj när allt väl löste sig! Lite snopet att dö så nära slutet men men, sånt händer Grin Ser fram emot nästa uppdrag!
Redigerat av HatchetJesus den 2013-01-28 09:56
Får tacka för ett roligt lir! Kul att rulla runt på savannen, mer av detta! Gillade ön riktigt skarpt. Enheterna var spot on också.

Tråkigt med TS strul, men är ju sådant som händer. Ber så mycket om ursäkt till våran medic som blev lite lätt beskjuten av min PKM efter att jag tabbade in i spelet, var verkligen inte meningen!

Det har var mitt första OP där vi kör med ACE, visst vi har väl spelat en del uppdrag som använder vissa moduler från ACE. Jag tycker som Xealot, kul addon som gör mycket för känslan samt låser upp lite grejer som jag saknar i Arma. Jag spelar gärna mer ACE uppdrag.

Jag var skytt i ASG-30'n och det var riktigt svårt att se var granaterna slog ner när jag i princip bara såg huvudena på fienden. Trodde att jag sköt 50-70m för långt först men det var ju betydligt värre än så Grin Men efter en massa skjutande så började grejerna framför oss att gå sönder.

Var riktigt kul att se den där "incidenten" med AI'n som svimmade, klockrent och så typiskt Anroooooooooop!

Jag tycker att vi borde bli hårda på att starta på utsatt tid, kör vi igång kl 19 så kör vi igång kl 19, håller man på att ladda hem addons och skit då får man skylla sig själv. Detta förutsätter dock att vi har en server uppe, säg en timme innan spelstart att testa allting på.

Det är väldigt frustrerande och sitta och vänta på spelstart, värsta jag har varit med om var en försenad start på 2h. Tycker det är lite för slappt som det är nu, folk måste skärpa sig.
Redigerat av Nielsen den 2013-01-29 15:11
Hade inte ett alternativ varit att starta uppdraget ca 18.30 så att folk kunde prata ihop sig i basen o se så att allt funkar osv? När väl klockslaget är framme borde allt strul vara åtgärdat. Smile
Jag tror på att göra mer skägget style att bara kicka igång uppdraget så fort klockan slår utsatt datum eller kanske strax efteråt samt försöka ha servern igång med ett träningsuppdrag för att kolla så ACRE och allt annat fungerar innan spelstart.

Jag ska försöka sätta ihop någon mer användarvänlig instruktionssida till VPN installationen så att folk som behöver den tjänsten troligtvis kan lösa det själva utan min hjälp (dock är ni mer än välkomna att fråga mig ändå) men jag skulle uppskatta om ni som behöver den gärna tar itu med det innan spelet börjar Smile.

EDIT:
Jag kommer konsultera övriga anrop admins om det är OK att kicka folk från TS som pratar med icke fungerande ACRE under spel, men om inte annat så visa lite respekt till oss andra och var tyst om ni vet med er att ni inte fixat det innan spelets start.. Är det svårt så fråga någon anrop medlem på TS eller IRC innan spelet börjar
Redigerat av xealot den 2013-01-29 16:00
tja nu så HAR ju jag en server igång så gott som hela tiden med just ACRE OCH ACE. samt vissa andra moduler, men det är ju bara att kolla modlistan.
sen när man varit där och kollat så alla saker funkar med TS och ACE är det ju bara att ladda in dom mods man ska ha.
och lösenordet är vårt gamla vanliga .
Domination. Det var roligt de första 6 månaderna.
Redigerat av Dirk McStride den 2013-01-29 16:45
Självutnämnd jubelidiot.
a.k.a Dirk McStride
tja du behöver ju inte lira uppdraget, det var ett förslag så du kan kolla dina inställningar, innan du lirar vad ni nu ska lira med ace&acre.
Det är bra att du har en egen server uppe Kent Smile

Jag kan så klart bara tala för mig själv men det känns ganska överflödigt att ladda hem de extra addonsen (om det finns några utöver vanilla + ACRE + ACE) bara för att testa så allt fungerar, då är det nog bättre att den som tänker hosta liret faktiskt sätter upp en server med de addons som ämnas att användas istället

Utöver det så är det dessutom av vikt att se så att man över huvudtaget kan komma åt spelservern som vi ska spela på då det är många som har problem med att paket droppas under vissa omständigheter därav att vi även kör en VPN tjänst