Visa ämne
Söndag 12/2 20:00 - Viking Operations Executive - Del 2
|
|
Publicerat 2012-02-12 18:47
|
|
Sätter upp mig på kanske listan 50/50 om jag kan
[img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 19:09
|
|
Citera hJulvort skrev: Plockar bort mig själv från listan [img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 19:13
|
|
Filip Adam - Samband PlutonChef - Mossarelli: kommer kl 19. Det har mamma sagt. Pilot - Daffcrash Insatssoldat - Sjukvårdare - Kalle Viktor 2 - REK GruppChef - Finarvas Insatssoldat - Hjulvort Sambandssoldat - DZHOEL Urban Bertil 1 - Insats GruppChef - Grip Insatssoldat - Skagget Sambandssoldat - Archaeon Sjukvårdare - Steel Rat Urban Bertil 2 - Insats GruppChef - sillburk Insatssoldat - ZiP Sambandssoldat - xealolololt Sjukvårdare - Chris_Acrobat Urban Bertil 3 - Insats GruppChef - Insatssoldat - Sambandssoldat - Sjukvårdare - |
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 19:17
|
|
Bra ZiP!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 19:17
|
|
Citera poppe_89 skrev: WHY OH WHY SAILUR?! |
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 19:28
|
|
Radioschema: ALLA soldater i ALLA grupper SKALL ha radio AN/PRC 343 Piloter SKALL använda radion som finns inuti helikoptern. (Alt-Shift-Q) (Radio 119 finns i ACRE-lådan) Gruppchefer och/eller sambandsman SKALL i varje grupp ska ha minst 1 st. AN/PRC 148 UHF (Enskild grupp bestämmer vem som skall bära) Sambandsman SKALL bära ryggsäcksradio 117F eller 119 (119 är starkare i fordon) Radiokanaler: Kontaktare (Bytar till Mottagarens frekv.) > Mottagare Mottagare <> Mottagare (Samma frekv.) UHF-nätet: Kanal 1 036.625 Mhz (UB 1,2,3) Urban Bertil 1 <> 2 <> 3 Pilot > UB # Plutonchef > UB # Kanal 2 037.775 Mhz (Staben, Piloten, FA) FA Gruppfrekvens: Plutonchef <> Pilot <> Insatssoldat <> Sjukvårdare Urban Bertil #; KV2 > Pilot Urban Bertil #; KV2 > Plutonchef Kanal 3 040.275 (KV2) Kalle Viktor 2 Gruppfrekvens: Plutonchef > KV 2 Pilot > KV2 PRC 343: UB1 - Kanal 2 UB2 - Kanal 3 UB3 - Kanal 4 KV2 - Kanal 5 Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 20:07
|
|
Citera ZiP skrev: Är med igen!! [img]http://imgur.com/8T0kLK2[/img]
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 21:46
|
|
Citera poppe_89 skrev: YEAH! |
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 22:45
|
|
Kommentarer: Börjar med det kassa: ACRE är ju en sån bitch så jag ska ta mig i kragen och verkligen skriva en tråd med bilder och instruktioner för hur man får ACRE att fungera steg för steg. Det var synd folk inte anslöt tidigare så att erat ACRE fungerade till kl 20 och inte 20:45. Ni som kommer sent: Era slots tags av någon som vill ha dem eller för att det behövs balancerade grupper. Vi lämnade AI till er så att ni kunde joina senare och det funkade. Jag fick kritik över hur jag placerade ut radioapparater och kanaler och jag har lärt mig en hel del inför nästa gång. Uppdraget var lite buggat och otestat. Hade jag och Skägget inte testkört banan en gång innan så hade fienden varit helt vänliga mot indipendent. Powergeneratorn gick inte att spränga men HVT gubbarna funkade rätt så bra. Det hade inte varit helt fel med en dispandknapp på HVT så att han stannar i basen och utanför gruppen. Vehicle Markers uppdaterades med 1 sekunds mellanrum vilket får servern att balla ur fullständigt. Bra shit: Folk lyssnade, folk ställde frågor, inget bråk och inget barnsligt från min sida. På radioapparaterna hörde jag inget offtopic, alla verkade vara seriösa och radiosambandet kändes moget och riktigt. Alla soldater var jätteduktiga och vi hade tekniskt sätt inga sårade i strid som dog av fientliga trupper. Sen att bilar inte flyter på vatten och att fienden inte var så fientliga tillhör bara uppdraget. Angående Loki Lost keys: Det är skitbra debugtool och syftet bakom artelleriet på Powergenerator var för att jag ville göra folk lyckliga med att trigga endtriggern. MASH:et var också min idé och det verkade inte vara helt efterblivet. Till nästa Viking: Jag kommer hjälpa Skägget med mission making så att allting fungerar och så att det inte laggar med vehicle markers. Jag kommer skriva ACRE-guide som fungerar oavsett version. Tack för er fantastiska insats. Stop. Hammertime.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 22:49
|
|
Debrief ifrån mig själv, som gjorde själva missionet. Nu var jag i grupp med Arch och Grip. Vi hade det seriöst, körde bra, hade en bra kommunikation om hur vi skulle röra oss osv. Kändes som en bra dynamik och trevligt spel så sätt. --- Minus då med strukturen av spelet --- Fienderna var buggade, helt klart. Dock kändes det inte av förens emot slutet av spelet då man märkte av att dom inte "såg oss". Tanken var att dom skulle ha sämre "skillSpot" men med lagget som var iom markers osv.. så kanske det blev förvanskat. Men för mig personligen så kändes det som att just fienderna inte var så fel långt in i spelet. Det kändes som vi såg dom snabbt och på håll sköt ned dom. Det var aldrig så att dom var jättenära och gick förbi oss typ.. utan alltid på bra avstånd och effektivt. Sprängningen tog inte av Powersupply, det var ju synd.. nått fel där. ++ Plus då med strukturen av spelet ++ Roligt att Mossarelli tog bra ansvar, hade genomgång med sina GruppC. Det vart lite jobbigt med så många olika radiosystem dock, kändes som om många hade problem med antal olika radios som ändå tog varandra.. vet inte då jag själv inte påverkades. Men props ändå till Mossarelli för bra effektivt ledarskap, tog tag och körde på. Oftast behövs ju en rak ledande röst som tar tag så orders kommer iväg. Det var ju sällan man satt helt still utan man fick nya direktiv som avlöste varandra.. goodie ! Tanken var ju att det fanns lite kostymHVT här å där "gömda", dom syntes snabbt och enkelt vilket gjorde att missionet inte drog så värst ut på tid = skönt. mmm.. sen vette tusan =) Plus till mig som inte körde ned i vattnet och dödade mina vänner Som sista PS Jag hade testat spelet innan, så nått ballade ur.. så illa är jag inte som MissionMaker, gjort shit sen OFP.. men vi har väl alla våra dagar där det inte verkade gå väl Redigerat av SkaGGet den 2012-02-12 22:52 |
|
|
|
Publicerat 2012-02-12 22:50
|
|
Dagens op funkade ganska bra, laggade lite för mycket för att få rejält med motstånd. Radio upplägget vart lite för komplicerat att ha koll på 3 radios blir lite information overlaod, å helt onödvändigt när UHF148 och 119 kör samma kanaler. Skulle rekomendera att man kör ett plutonsnät som alla signalister är uppkopplade på, och sedan gruppnäten på olika kannaler på 343an. Mossareli gjorde bra ifrån sig som plut.C men de vart lite fåniga situationer när jag och xealot har pratat om något på UHF radios och kommit överens om nåt som Mossareli inte hört då han låg på en annan kanal. Men viktigast av allt ska vi spela klockan 2000 så kommer man senast 1955 med alla addons kontrolerade och fungerande, de handlar om vanlig respekt mot dom andra. Vissa har inte lyxet att börja klockan 1600 på måndagen som jag själv... Dessutom nya community regeln borde va man uppdaterar inte ACRE 15min innan spelet ska börja, utifall nåt krånglar.(För de kommer göra de.) Annars bra jobbat på uppdraget alla körde seriöst när de behövdes men slappade när de var lugnt. |
|
|
|
Publicerat 2012-02-13 00:00
|
|
Citera Grip skrev: Jag vet inte vad ni hade för problem med servern att Duala inte laddades in, men jag startade om servern så fort jag såg att ni hade problem. Tur att det räckte med omstart och att det inte var något annat fel som hände. Sen är jag ledsen att jag kom så sent, middagen drog ut på tiden. Den var förövrigt jätte god. =) CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-13 01:54
|
|
Det var helt ok. I början hade jag grymma desync problem som löste sig typ 15 minuter in i spelet, sillburk som egentligen skulle vara min gruppchef fick ACRE problem så jag fick ta över för honom och jag hoppas det gick bra även fast jag är kass på det och aldrig kör gruppchef Jag blev förvirrad av dom 3 radios, det var inte förens en bit in i spelet som jag fattade att långdistans och den lilla radion (ej 343) båda låg på samma frekvens som helt plötsligt gjorde att alla pusselbitar gick ihop Vi i UB2 som skulle räddas i början spawnade längst med huvudvägen vid gränsen och blev räddade nästan direkt utan någon effort. Grips team körde i princip bara och hämtade oss och åkte hem. Som andra poängterar så upplevdes AIn vara helt careless och bara gå runt tills vi skjöt ihjäl dom på led som tyvärr var lite tråkigt, Jag blev nog aldrig beskjuten. Men jag får tacka mina gruppmedlemmar i UB2, Grip och co i UB1 för bra samarbete och samband samt Moss som gjrode ett ganska bra jobb som plutC. Det var kul att för en gångs skull känna sig som en liten del i det stora hela med mycket som hände på samma gång även om vi mest körde runt i våra SUVar EDIT: I vissa fall hörde jag inte när grip svarade på 148 radion så jag satt och störde han i onödan med förfrågningar om han hörde mig, ledsen för det .. ^^ Redigerat av xealot den 2012-02-13 01:59 The enemy cannot predict your actions if you have no idea what you're doing.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-13 08:49
|
|
Jag tyckte du skötte dig skitbra, Xealot. ser fram emot att få ha dig som gruppchef igen!
CAUTION: I'm a screamer and I'm using Voice-Activated!
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-13 08:52
|
|
Bra mission! Det större punkterna har de flesta redan gått igenom. Snäll FI och ACRE uppdateringar. Riktigt bra jobb av Xealot som trots desync och lagg tog på sig gruppchef rollen och axla den genom hela uppdraget. Ser fram emot en fortsättning med 2 radios (343 och 148) och lite argare motstånd Keep em comming! Pretty disabled, Regards.
|
|
|
|
Publicerat 2012-02-13 16:46
|
|
Livet som pilot: Var totalt förvirrad igår, trött, lagt massa tid på att vara förbannad på acre(som magiskt fungerade tillslut?). Lite brister i kommunikation mellan mig och mossa, först för min egna dumma inställning med jätte högt ingame ljud och sedan för några luddiga ordrar, dålig koll på acre då jag inte använt det på länge, och allmänt skaunä. Det var kul att flyga, trots att helin var lite lite småsär och inget jag flugit innan. Satt och småsov i cockpiten och pillade radio vilket jag behöver öva lite på. Uppdraget får från ett flygperspektiv 4/5 Skäggiga män. Ledarskapet får från ett flygperspektiv 3,5/5 skäggiga män. Min egen prestation får 2/5 skäggiga män. EDIT: Superseg spelstart, icke OK när man skall upp tidigt. Redigerat av Daffman den 2012-02-13 16:49 |
|
|
Gå direkt till forum: |