Visa ämne
 Skriv ut ämne
SFP bloggen..
archer kommer inte komma med, har besvarats flera gånger. Visst passar den in 2015 men finns inget utrymme i vår budget för göra archer så blir Grkpbv 120 som artilleri, antagligen. Inte ingame ännu..

Filstorlek vågar jag inte ens chansa på men om 8 dagar kan jag ge ett ganska bra svar på det.

Citera

granQ skrev:
archer kommer inte komma med, har besvarats flera gånger. Visst passar den in 2015 men finns inget utrymme i vår budget för göra archer så blir Grkpbv 120 som artilleri, antagligen. Inte ingame ännu..

Filstorlek vågar jag inte ens chansa på men om 8 dagar kan jag ge ett ganska bra svar på det.

Ok, så synd att archer inte kommer med (Frown), men man ska inte lägga ner onödig tid på en enhet, men Grkpbv 120 är väl något liknande gissar jag på.
HÄR TALAR VI SVENSKA
är inte GrkPBV 120 nedlagd sedan ett par år tillbaks?
eller beslutades det om ett enklare system?

jag vet att den iaf är borta från alla FM´s sidor som jag hittar.

edit, jag kanske hade fel ändå, senaste dokumentet jag hittar (från maj 2008) står det att den bör anskaffas tillsammans med finland.
Redigerat av the_shadow den 2010-06-21 12:26
Legitimerad SFP Gnällröv.
jo AMOS (Grkpbv120) är rätt dött och nu när archer skall få MRSI stöd så finns knappt någon fördel kvar, ett dyrare system än archer för en mindre kaliber. Archer är ju mycket bättre och modernare.

men 2 eldrör är tufft och då vi gjorde modellen för vbs2 så finns den redan gjord och därför lättare fixa den ingame än göra något från scratch.

Jätte tuff..
http://www.fmv.se/ImageVault/Images/i...ndler.aspx
Redigerat av Granquist den 2010-06-21 13:26
Lite update på SEP/Aligator

img.photobucket.com/albums/v181/uggaa/Image2010-06-20200804937.jpg

Kommer finnas APC (Trupptransport) och understödsversion med lastväxlare och rullflak för underhåll (fuel, ammo, repair). Senare eventuellt ambulans, ledning och UAV ramp

Fråga: Vad ska vi kalla monstret? Ptgb6?
Ptgb 6 = Personterrängbil, Galten ugga, den du små tänkte på?

Patgb 203 = Pansarterrängbil, 203..

Nog måste detta blir en Patgb.. Funderar på typ något Patgb 2015, PaRepb 2015 (PansarRepbil 2015).. något sånt, inspiration, strf 90, stri 90, lvkv 90.. fast med denna.
jag älskar SEP Smile precis som stryker fast snyggare. har ni kollat på SEP W1 och T1 koncepten. bara synd att försvars makten inte tänkt skaffa dom, det är bara aligatorn de ska skaffa

men Patgb 2015 låter fint
Redigerat av jaktfalken96 den 2010-06-21 18:20
HÄR TALAR VI SVENSKA

Citera

jaktfalken96 skrev:
det är bara aligatorn de eventuellt ska skaffa

Finns ett foto på en ful granQ (som jag dock inte lagt ut) jämte denna:

sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v258/156/68/526287046/n526287046_951012_7668.jpg

Kände mig som en företagsspion, allt var så hemligtstämplat och ville få ut måtten, så tänkte om jag ber om ett foto med mig själv såhar jag en måttstock, bara mäta i photoshop sen så kan man enkelt få ut höjden. Har man koll på proportionerna sen så löser det sig.. mycket skumma grejer man gjort för se till SFP skall bli så bra som möjligt Smile

Citera

granQ skrev:

Citera

jaktfalken96 skrev:
det är bara aligatorn de eventuellt ska skaffa

Finns ett foto på en ful granQ (som jag dock inte lagt ut) jämte denna:

sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v258/156/68/526287046/n526287046_951012_7668.jpg

Kände mig som en företagsspion, allt var så hemligtstämplat och ville få ut måtten, så tänkte om jag ber om ett foto med mig själv såhar jag en måttstock, bara mäta i photoshop sen så kan man enkelt få ut höjden. Har man koll på proportionerna sen så löser det sig.. mycket skumma grejer man gjort för se till SFP skall bli så bra som möjligt Smile

om ni behöver info om aligatorn elr nåt sånt så har jag en hel bok om svenskt pansar där det står med sånt.
HÄR TALAR VI SVENSKA
jo det kommer väl svensk tal till moddet
HÄR TALAR VI SVENSKA

Citera

jaktfalken96 skrev:
jo det kommer väl svensk tal till moddet

NIX, 2015 är Sverige en satellitstat under USA, därav kommer vi prata Amerikanska.
Mundis Ex Igne Factus Est

i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/243/561/afc.gif

Citera

Daffman skrev:

NIX, 2015 är Sverige en satellitstat under USA, därav kommer vi prata Amerikanska.

ha, ha, ha jag mena ju om de hade nå voice actors som kunde gö svenska röster åt moddet. -.-
HÄR TALAR VI SVENSKA
hur gåre med arbetet, har varit tyst nu ett tag
HÄR TALAR VI SVENSKA
By the by... Bara ett random tillägg till mitt gnäll om PEKmärken osv:
ogion bifogade följande bild:bild:
n694972822_878054_2557.jpg

Citera

jaktfalken96 skrev:
hur gåre med arbetet, har varit tyst nu ett tag

då är jag hemma i Sverige, har precis tankat in senaste SFP, redo att börja "beta testa" (lira och ha kul) imorgon...

just nu väger SFP in på 2.87 gb.. .men då är det i "ej optimerad" (Dvs inte binarized) version samt både 1981 och 2015.
Nu börjar arbetet med slutföra 2015, fixa buggar och börja packa ihop för en release.. räkna med mer screens osv från min del snart Smile
Räknar
http://www.youtube.com/watch?v=R5SrXc...5SrXcCWBQU

Gripen radar.. saknar texturer så klart men be impressed Smile

Citera

granQ skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=R5SrXc...5SrXcCWBQU

Gripen radar.. saknar texturer så klart men be impressed Smile

såg den,synd att det inte var nå texturer i cockpiten, snyggt kodad iaf
HÄR TALAR VI SVENSKA
Kan det vara NBG11 som åkt ner till Danmark för att träna lite CQB?
subroc bifogade följande bild:bilder:
nbg11_2.jpg nbg11_5.jpg
inte mycket "framgångar" att skriva om nu, men jädrans med buggar som jag har dödat sen kom hem.

Lite dåliga nyheter dock, trodde satt på en grkpbv120.. men modellen var visst borta. Så för 2015 ser det inte ut som blir artilleri i första omgången iallafall.

Vi har börjat köra lite test lir för se vad som funkar, inte funkar.. och denna veckan (om inte blir för mycket arrowhead) så skall jag försöka göra en 2015 release och börja se till finns texturer osv till allt.